nnnneh Skrevet Oktober 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2006 Bilen min bruker mer og mer olje... og jeg har nok av bensindamp i olja for tiden. (ikke prøv å sett fyr på oljepåfyllinghullet i toppen folkens ;) ) Ny turbo, nye ventiltetninger. kjørt på god castrol olje etter at det var nytt, men den hadde noen tusen km. på noe felleskjøpetolje som jeg mistenker tok knekken på den... mistenker slitte stempelringer (har ikke hatt komp. test men den står dårlig på gira) toppakningen skal vere bra, bruker ikke vann. stempelringer kunne jeg få kjøpt på volvo for 350kr. dyrt? og er det standardgreier sånn at det passer. eller kan det vere små forskjeller i borringa? (er snakk om en orginal B230FK '97 bunndel.) Sannsynligvis holder det å hone oppigjen alle sylinderene og ha i orginalstemplene med nye ringer og kjøre den inn igjen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dimmu87 Skrevet Oktober 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2006 felleskjøp olje er ikkje dårlig olje! viss det var super turbo pluss eller super turbo D5 er den god nokk i massevis til en gammal turbotraktor.. dei har og fullsyntetisk olje.. korleis blei stikkflammen? :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet Oktober 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2006 De to oljene du nevnte der er til større diesel motorer... Er eventuellt Super Syntetic eller SS som er brukanes derfra til bil motorer... Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dimmu87 Skrevet Oktober 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2006 SS olja er vel litt "pinglete" men går nukk fint.. D5 olja er delsyntetisk btw.. viss du starta med fullsyntetisk olje på en motor som har gått lenger enn 100.000 på anna enklare olje vil bruke syntetisk olje viss du ikkje har overhalt motoren.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Oktober 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2006 idioter... drit i å diskutere felleskjøpet olje. lag din egen tråd.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Oktober 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2006 350kr for ringsett? Til ett stempel eller alle 4? Hvis det er for alle 4 er det grisebillig, koster rundt 800 hos pedersen. Komptesten fikk ikke jeg så mye ut av, men trykktest gav resultater. Det fresa i bånnpanna... Så ta heller en trykktest, enklere og du hører godt hva som er feil. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg