Gå til innhold

trenger hjelp! lh 2.4 problem!

Ranger emnet


vectra.turbo

Anbefalte innlegg

Hei allihoppa!

Har nylig satt 531 topp+lh 2.4 sprut på en b21et. denne blokka har ikkje fester til svinghjulssensor, så var litt skeptisk til om det ville funke.

Er nå ferdig med montering og har gnist, men dritten får ikkje bensin! har sett over ledningsnettet 2 ganger og alt er som det skal. fatter ikkje ka det kan være..

 

noken som har noken geniale forslag? hadde vært ganske rått og fått det til, da b21et med lh 2.4 ikkje er noke en ser kvar dag :)

 

Mvh. Runar

1981 Volvo 244 B21ET powered by MS (prosjekt)

1977 Volvo 242L

1977 Volvo 244 Jubileum

1987 Volvo 740\760 TIC

MDS ãr bilstereo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på dysene får strøm da? Sjekk motstandene, og mål om du har spenning fram til dysene. Du får håpe du var nøye når du lagde feste til svinghjulssensor.

 

svinghjulssensoren har vel ingenting med bensin og gjøre?

1981 Volvo 244 B21ET powered by MS (prosjekt)

1977 Volvo 242L

1977 Volvo 244 Jubileum

1987 Volvo 740\760 TIC

MDS ãr bilstereo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

svinghjulssensoren har vel ingenting med bensin og gjøre?

 

du MÅ ha med svinghjuls-sensoren... og svinghjulet settes riktig i forhold til denne... LH 2.4 svinghjulet har sånne hull langs hele kransen, unntatt på ETT sted. Dette punktet skal stå mot starterhullet når svinghjulet monteres, og motoren da ha syl. nummer 1 i øvre dødpunkt.

 

Plassering av sensoren er überviktig at blir nøyaktig, ellers åpner og stenger dysene heeelt feil :)

 

Det med at det lukter bensin skyldes trolig at kaldstarts-dysa står og spruter på med bensin i det du vrir om nøkkelen på den kalde motoren din.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må jo nevne problemet når min B230FT ikke fikk bensin etter motorbytte, selv om det var et ganske spesiellt tilfelle:

 

Alt virket normalt ved feilsøking, men ikke snakk om at motoren fikk bensin.

Demonterte dysene, og det viste seg at de hadde hengt seg opp/ satt seg, trolig på grunn av for lang lagring/ stillstand.

 

Tiltet hver dyse littegrann med et 9-voltsbatteri helt til jeg hørte skikkelig tikkelyd, monterte dritten sammen og bilen startet på første :)

 

Har aldri hørt om noen som har opplevd det samme.

 

Det med at det lukter bensin skyldes trolig at kaldstarts-dysa står og spruter på med bensin i det du vrir om nøkkelen på den kalde motoren din.

 

Husk at det ikke er alle FT/FK-motorer som har kaldstartsdyse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du MÅ ha med svinghjuls-sensoren... og svinghjulet settes riktig i forhold til denne... LH 2.4 svinghjulet har sånne hull langs hele kransen, unntatt på ETT sted. Dette punktet skal stå mot starterhullet når svinghjulet monteres, og motoren da ha syl. nummer 1 i øvre dødpunkt.

 

Plassering av sensoren er überviktig at blir nøyaktig, ellers åpner og stenger dysene heeelt feil :)

 

Det med at det lukter bensin skyldes trolig at kaldstarts-dysa står og spruter på med bensin i det du vrir om nøkkelen på den kalde motoren din.

 

kaldstartsdysa er ikke kobla i det hele tatt.. da det ikkje er egen dyse på 230ft.. er ikkje mange mm feil med sensoren, og hadde det vært det som var problemet ville som du seie dysene åpna heilt feil.. no åpna dei ikkje i det heile.. prøve og bytte hjerne idag for og sjekke om det er den eg har er svidd.. :)

1981 Volvo 244 B21ET powered by MS (prosjekt)

1977 Volvo 242L

1977 Volvo 244 Jubileum

1987 Volvo 740\760 TIC

MDS ãr bilstereo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må jo nevne problemet når min B230FT ikke fikk bensin etter motorbytte, selv om det var et ganske spesiellt tilfelle:

 

Alt virket normalt ved feilsøking, men ikke snakk om at motoren fikk bensin.

Demonterte dysene, og det viste seg at de hadde hengt seg opp/ satt seg, trolig på grunn av for lang lagring/ stillstand.

 

Tiltet hver dyse littegrann med et 9-voltsbatteri helt til jeg hørte skikkelig tikkelyd, monterte dritten sammen og bilen startet på første :)

 

Har aldri hørt om noen som har opplevd det samme.

 

 

 

Husk at det ikke er alle FT/FK-motorer som har kaldstartsdyse.

 

prøve dette, dysene kommer fra en 230et som en kompis har hatt liggende, gud veit kor lenge... :)

1981 Volvo 244 B21ET powered by MS (prosjekt)

1977 Volvo 242L

1977 Volvo 244 Jubileum

1987 Volvo 740\760 TIC

MDS ãr bilstereo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ET har lavohmsdyser ja... mest sans er dine 2 bensinhjerner butfucked nå, de tåler dårlig belastningen uten formotstand.

 

Generell regel på B230-turbomotorer er at alle har lavohms-dyser. Aldri sett noen bli levert uten...volvo mente at det var best, fordi de er de "raskeste" dysene(åpne og lukke). Stor strøm(derav lav-ohm) = raskere og sterkere oppbygging av "magnetfeltet" i dysa = mer nøyaktige verdier på bensinen inn i motoren.... Det er hvertfal sånn teorien er leste jeg på nettet.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår