Matix Skrevet Oktober 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2006 no skal dokker høre... hadde koblet opp hele anlegge da jeg bare trengte å plugge i strøm og jording. Det jeg da greide å gjøre var å bytte om på strøm og jording til den ene forsterkeren så når jeg kobla til strømmen gikk sikringen til den ene forsterkeren til faens og den andre satt seg i protection... da jeg fikk fiksa feilen og kjøpt nye sikringer så kom det ulyd av høytalerne. å prøvde å finne feilen i sikkert 100 timer.. (vi hadde testen forsterkeren og høytalerne i en annen bil og da funket den. kablene var ikke fra min bil) så byttet jeg slik at konstant strømmen fra cd spilleren med styrestrømmen fra biln og omvendt. da funket det en stund før jeg fikk ulyden tilbake. nå får jeg faktisk ulyd fra når jeg skrur på vindusvisker, el vindu og når jeg starte motoren så går ulyden i takt med turtallet... cd-spilleren testet vi også i en annen bil og der funka den bra bortsett fra når man skrur fra volum 1 til 0 når får dem en liten "boom" lyd i høytalerne men ingen skurring slik som på min bil noen som har peiling på ka dette kan være så tar jeg gjerne imot råd osv nb! joringa har vi testa på minuspolen på batteriet, strømkablene ligger ikke nært signal- eller remotekabeln noe dere lurer på om kobling eller lignende er det bare å spørre Siter --- All regards Matix 1992 - Mazda MX-5 1997 - Golf III Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Oktober 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2006 NB: Jordingen har vi testet på minuspolen på batteriet, strømkablene ligger ikke nært signal- eller remotekabelen Mener du at du har montert jordingen på minuspolen, eller har dere testet med den der og ingen forskjell? Husk at du skjelden kan få god nok jording, gjelder på det meste i bilen.. Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Matix Skrevet Oktober 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2006 fra både cd-spilleren og forsterkerne ja uten forskjell Siter --- All regards Matix 1992 - Mazda MX-5 1997 - Golf III Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Oktober 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2006 Fra både cd-spilleren og forsterkerne ja, uten forskjell Jeg ville lagt opp ny jording uansett, bruk skikkelige kabler og finn deg noen skikkelige jordingspunkter.. Du bør også sjekke om du har noen høytalerledninger som går til jord, for det skal dem absolutt ikke gjøre, da vil du kunne få den smelle lyden som du nevner her, samt skurring. Det kan være alt fra dårlig isolering på ledningene til at en ledning ligger løs.. Er ingen ekspert på slik, men har opplevd dette selv:) Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Matix Skrevet Oktober 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2006 ar ortnli jord og kabler.. heller ingen av høtalerkablene er i nærheta av jord Siter --- All regards Matix 1992 - Mazda MX-5 1997 - Golf III Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sRt Skrevet Oktober 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2006 Vi har prøvd å jorde masse forskjellige plasser, en gang hadde vi faktisk opptil hele 3 jordingspunkter samtidig. Karosseri, minuspålen og sigarettenner. Men der var lyden. Det skal ikke være brudd i noen av høytallerkablene eller signalkablene slik at den går i jord, men vi kan jo alltids isolere dem med elektrotape el.l. Men jeg har egentlig gått tom for ideéer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
steinarne Skrevet Oktober 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2006 http://bilradiospes.no/index.php?aID=36&ids=artID Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Astra-Driver Skrevet Oktober 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2006 hadde den lyden i annlegget mitt før(piper i takt med turtall) om phonoledninger og strømledninger ligger på samme side kan dette skje. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RoBoX Skrevet Oktober 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2006 no skal dokker høre... hadde koblet opp hele anlegge da jeg bare trengte å plugge i strøm og jording. Det jeg da greide å gjøre var å bytte om på strøm og jording til den ene forsterkeren så når jeg kobla til strømmen gikk sikringen til den ene forsterkeren til faens og den andre satt seg i protection... da jeg fikk fiksa feilen og kjøpt nye sikringer så kom det ulyd av høytalerne. å prøvde å finne feilen i sikkert 100 timer.. (vi hadde testen forsterkeren og høytalerne i en annen bil og da funket den. kablene var ikke fra min bil) så byttet jeg slik at konstant strømmen fra cd spilleren med styrestrømmen fra biln og omvendt. da funket det en stund før jeg fikk ulyden tilbake. nå får jeg faktisk ulyd fra når jeg skrur på vindusvisker, el vindu og når jeg starte motoren så går ulyden i takt med turtallet... cd-spilleren testet vi også i en annen bil og der funka den bra bortsett fra når man skrur fra volum 1 til 0 når får dem en liten "boom" lyd i høytalerne men ingen skurring slik som på min bil noen som har peiling på ka dette kan være så tar jeg gjerne imot råd osv nb! joringa har vi testa på minuspolen på batteriet, strømkablene ligger ikke nært signal- eller remotekabeln noe dere lurer på om kobling eller lignende er det bare å spørre denne lyden kommer nesten helt garantert av dårlig jording, enten at den ikke er skikkelig jordet nå eller at den har tatt skade av å ha vært dårlig jordet tidligere.. hva slags signalkabler har du brukt? hvis det er en av de to billigste typene fra biltema har du problemet ditt løst allerede.. :shake ser du skriver at du har prøvd å jorde forsterkerne på flere plasser samtidig? det er ikke en veldig god ide bare så du er klar over det.. de burde heller jordes til ett skikkelig punkt i karosseriet for å hindre spenningsforskjeller.. ett setebeltefeste er som regel en god forankring, puss av lakken der du skal feste kabelen, fest kabelen og lakk over det du har pusset for mye så det ikke ruster.. hvordan har du gjort det med kabler mellom batteri og karosseri? bare den originale eller? og hvor tykk jordingskabel har du gjennom hele systemet? samme som +? hvis alt er skikkelig jordet i alle kanter kan du jo prøve å kjøpe en såkalt "støyfjerner" til å sette på phonokablene, på engelsk heter den ground loop isolator og som det ligger i navnet så isolerer den støy i jordingskabelen inne i signalkabelen.. mener selv at det er siste utvei, men den fjerner som regel den lyden du nevner her hvis ingenting annet fungerer.. uansett er det ikke en god ide å sette den inn hvis jordingen er for dårlig, da skjuler du bare problemet og det kommer til å bite deg i ræva når forsterkerne tar kvelden.. uansett så selges disse på de fleste plasser de selger bilstereo, også biltema, men er meget usikker på kvaliteten der.. :doh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sRt Skrevet Oktober 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2006 vi skal prøve å legge om kablene, i en mx5 er det litt vanskelig å legge kablene på hver sin side vet dere. og det må forbi bensinpumpa. men vi skal teste med litt custom-kabeltrekking og alu-folie rundt alt av signalkabler Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toasted Skrevet Oktober 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2006 jeg hadde en stygg knitring i min bil :violin: som kom å gikk, var signal inngangene i forsterkeren som hadde ett PITTE lite brudd som kom og gikk, etter som subbene slo og ristet litt (kasta Denon forsterkeren og kjøpte ny JBL) kan jo sjekke, vet aldri ? Lykke til, det er så sugent med sånne feil. satt i 6 timer før jeg fant det ut, prøvde alt :magic: hehe Siter Leter etter felger til bilen min, 4x100 17" kom med forslag (helst Oz racing) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg