Ayapuri Skrevet Oktober 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2006 Uansett bør jo streamer refundere pengene, det er jo tyveri og motta penger for en vare som ikke blir levert. Om tjekk "maser" eller ikke er ikke relevant. Man kan ikke bare stikke av med pengene til folk (300kr eller 10 000kr - prinsippet er det samme). Det er bare til å refundere penger / levere varen, og holde kjeft, alt annet blir feil. Om den er blitt borte i posten, så kan vel selger ordne opp med posten. Since when ble det greit at selgere bare ignorerer kjøper pga masing på en vare som ikke dukker opp, etter varen er betalt? Har sitti å fulgt med på denne posten i lang tid. Vurderte å skrive i går, men droppet det. Så skriver du dette, kunne ikke ha vært mer enig. At folk har mot til å sitte og forsvare steamer for det han har gjort er jo hårreisende. Da vet jeg ihvertfall hvem jeg ikke skal sende penger til, dersom litt "masing" fører til at selger beholder pengene og ikke sender varen. Da blir det jo tyveri, og man vet jo hvordan enkelte på forumet tar sånne... Chrysler Stratus 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tjekk Skrevet Oktober 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2006 igjen takk til 2 oppegående personer ;) Imprezan SOLGT. Ny bil søkes RASKT! Helst cosworth Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zel Skrevet Oktober 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2006 Så det er mye snakk om Firma salg her, men er ikke sikker på at tjekk har handlet fra et firma.Det jeg vet om firma salg er fløgende som vi gjør her på jobben: ALLTID når vi sende noe til kunde sender vi det så vi kan få tracing nr. Blir varene borte krever VI fraktselskapet for pengene og sender STRAKS nyr varer til kunden. Vet ikke om dette er lovpålagt eller ikke jeg, men vi gjør da det. Så ser jeg at det er utrolig mange som mener at veldig mye forsvinner med posten. Vi sender fra Danmark til Norge ca 1250 killi pr mnd. I Norge blir de delt opp å farter rundt til kundene på bilene til posten. Siste året forsvant det 1 pakke! Audi RS2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MR_Simba Skrevet Oktober 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2006 Så ser jeg at det er utrolig mange som mener at veldig mye forsvinner med posten. Vi sender fra Danmark til Norge ca 1250 killi pr mnd. I Norge blir de delt opp å farter rundt til kundene på bilene til posten. Siste året forsvant det 1 pakke! det er bullshit at mye forsvinner i posten! har jobbet deltid vedsiden av skole i en sånn pib i rundt 3 år? kanskje 4-5 personer har klaget om pakkene som har havnet feil plass. Det rettes veldig fort opp.. streamer: maser han på deg? huffa... så lenge han ikke får et konkret svar så har jo han grunn til å mase eller hva ? VW Polo 1996 1.4SOLGT Audi A6 2001 2,5QTDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ayapuri Skrevet Oktober 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2006 Så ser jeg at det er utrolig mange som mener at veldig mye forsvinner med posten. Vi sender fra Danmark til Norge ca 1250 killi pr mnd. I Norge blir de delt opp å farter rundt til kundene på bilene til posten. Siste året forsvant det 1 pakke! Hehe, ja det er "utrolig mange" pakker som går på avveie. Lurer på om jeg skal prøve meg på en spansk en da neste strømregning kommer. "Vi har ikke fått noen strømregning, den må ha blitt borte i posten. Det er grunnen til at jeg ikke har fått betalt." Tror mange at det virkelig går ann? Håper jeg inderlig ikke... Chrysler Stratus 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MR_Simba Skrevet Oktober 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2006 Hehe, ja det er "utrolig mange" pakker som går på avveie. Lurer på om jeg skal prøve meg på en spansk en da neste strømregning kommer. "Vi har ikke fått noen strømregning, den må ha blitt borte i posten. Det er grunnen til at jeg ikke har fått betalt." Tror mange at det virkelig går ann? Håper jeg inderlig ikke... du er pliktig til å betale den selv om den ikke kommer fram! las det merkelig nok på lånekassens giro i går! om det gjelder alt annet er ikke jeg sikker på.. VW Polo 1996 1.4SOLGT Audi A6 2001 2,5QTDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tjekk Skrevet Oktober 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2006 saken hær ser jegg nå sånn: mange klager på at jeg har MASA på streamer! omså,,,, hva så? dette er urelevant til hva for en kunde jeg er og hvem som har gjort en feil hær. den siden av saken som har noe å si er: jeg har betalt 300 kroner. blitt løyet til om sende tidspunkt, men godtok det. hørte ikke mere har ikke mottat noe sånn som jeg ser det så har ikke jeg noen feil i saken hær å streamer burde krype til korset å sende meg varene! Imprezan SOLGT. Ny bil søkes RASKT! Helst cosworth Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris-84 Skrevet Oktober 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2006 Som nevnt tidligere i tråden er selger pliktig til å refundere pengene eller sende ny vare, om ikke annet er avtalt er selger ansvarlig for at pakken kommer trygt frem, masekopp av en kunde eller ei. Dette gjelder også pakker som kommer frem ødelagt, du får da til svar av posten at pakken skulle vært forsvarlig innpakket, hvor absurd dette virker i mange tilfeller er det da enda slik (selv om posten som kjent ofte spiller fotball med pakken din). Jobber selv i et auksjonsfirma hvor vi sender 3-4-500 brev og pakker hver mnd, noe vi forøvrig har gjort i over 25år, og det er heller sjelden en enhet kommer bort under postgang. I snitt kanskje èn-to ganger i året, og vi er da pliktig ovenfor kunden å ordne opp. Å angripe posten gjør vi i annen omgang. Anyway, det jeg skal frem til er at selger må her ordne opp med deg for så å selv vente på postens retur eller liknende (pakken dukker i de fleste tilfeller opp igjen etter noen uker, mnd osv..). Skjer det inget, send vedkommede til personlig inkasso med kopier av mail samt denne tråden -burde alene være nok til at enkelte inkasso firmaer tar saken, mulig det er noe langt å trekke saken dithen, men det er her snakk om prinsipper. Lykke til videre iallfall:) Christoffer `98 Honda Integra Type-R...`05 Honda Element...`93 Honda CRX del Sol VTi X`98 Honda Integra Type-R...X`98 Nissan Maxima 3.0...X`07 Opel Astra OPC 240 X`83 Mercedes SE50AMG V8...X`93 Honda CRX del Sol ESi...X`91 BMW M5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anonym010101 Skrevet Oktober 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2006 Enig med Tjekk, at det skal ta så lang tid å få klistremerkene, er uhørt, stor sending eller ikke, har lite å si, om det skal ta 2-3MND hver gang han sender en pakke, så blir allting helt håpløst.. Håper for guds skyld du får disse merkene dine Tjekk! MVH Ole B. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fluid Skrevet Oktober 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2006 Du er en dust, og det tror jeg de fleste har fått med seg. Det er godt vi er voksne og har gode argumenter! :thumb '99 BMW 520iat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tjekk Skrevet Oktober 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2006 Det er godt vi er voksne og har gode argumenter! :thumb herlig å se at ikke alle er en smiskende nikkedukke rundt denne einser kongen :) Imprezan SOLGT. Ny bil søkes RASKT! Helst cosworth Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polardego Skrevet Oktober 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2006 Det er godt vi er voksne og har gode argumenter! :thumb Sannheten kan være vond og svelge for enkelte vettu... :puke: herlig å se at ikke alle er en smiskende nikkedukke rundt denne einser kongen :) Ja, for du er veldig voksen Emil? JA, jeg er enig i at folk skal få varene sine og at om Steamer har gjort feil skal gjøre opp for seg. MEN når folk begynner og legge ut at folk er svindlere etter 2 uker synes jeg er for drøyt da alle vet at det kan være andre ting som kan være årssaken.. Og at Emil er masete kan jeg skrive under på, han kjøpte noen lamper av meg til einseren sin og presterte å sende meg 3-TRE henvedelser på om jeg hadde sendt den FØR pengene var inne på konto dagen etter han sa han skulle ha dem. Det er jo bare å ta en titt på Golf 1 forumet her så ser man jo åssn han forsøpler det med 100vis av urelevant spørsmål og innblanding av OT i andres tråder + de trådene han starter selv for så å slette de når de allerede er posten om i dette forumet fra før av. Og jeg kan godt legge noen av sitatene dine fra VACN sånn for å understreke mitt poeng. JA, jeg er drittlei deg. Men det har du kanskje skjønt? Parts and Retards - Størst på senk i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tjekk Skrevet Oktober 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2006 JA, jeg er drittlei deg. Men det har du kanskje skjønt? du som har sagt? relevant quote for at? Imprezan SOLGT. Ny bil søkes RASKT! Helst cosworth Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Streamer Skrevet Oktober 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2006 Ja stemmer , jeg har vært her og lest av og til. men jeg bestemte meg i begynnelsen for og la vær og ha noe med dette gjøre, fordi jeg syns det ble for dumt... for og forklare litt... dette er noe jeg gjør på fritiden, dvs etter jobb... Når jeg selger folie, gir jeg beskjed om at jeg LAGER ingen ting før jeg har motat bekreftelse på transaksjon! dette kan ta opptil 3 dager, så går det ca en uke på å lage og få sendt merket... normal postgang er 3-4 dager nesten uansett i norge... så her er vi oppe i 2 uker (fjorten dager) før merkene ligger i kassa, viss alt går glatt... klag i vei, men dette er min måte og gjøre det på, jeg er IKKE et firma så noe mer må ikke forventes, dette er uansett er fint tilbud til brukerne... husker selv da jeg ville har merker til bilen ,og reklamebyråer skulle ha 300 kr bare for å høre idèn min... Så når emil begynner og kalle meg svindler etter to uker syns jeg bare det ble teit... Jeg må også legge til at jeg syns det er merkelig at jeg ikke har fått pakken i retur... jeg merker alltid pakken med avsender i tilfelle noe skulle skje... og jeg har som sakt, ALDRI hatt problemer med noe annet... Salget mitt har ikke gått ned, for jeg selger til folk på bimmers og calibra.no for det meste, ingen der har slike måte og henvende seg på eller fremgangsmåte som tjekk har brukt her... Jeg velger og lage et nytt merke, så Dette menneske kan få solgt noen kraner, fremfor og sitte her å grine og kalle meg diverse ting... Men en ting er sakt, at når det gjelder denne saken, så gir jeg egentlig faen. for tjekk har provosert meg så utrolig mye, jeg er ikke et firma, men en privatperson som prøve og gi dere en tjeneste, jeg har gjort min jobb, og forventer ikke bli kalt svindler og tyv fordi han ikke motok pakken etter fjorten dager... at han ikke har motat den ennå er jo beklagelig, men også mistenkelig... så emil gi meg adressen din, så jeg slipper irritere meg over dette vær gang jeg vil inn her og prøve og få no fornuftig informasjon... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tjekk Skrevet Oktober 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2006 nei, om du mener du har sendt det nå så venter jeg heller til jeg mottar det da. kommer tilrette til meg eller deg en dag uansett! så da tar jeg heller å taper de 300 kronene for å finne ut hva som er sant i saken hær..... du eller jeg får den en gang i tiden om den er sendt :) Imprezan SOLGT. Ny bil søkes RASKT! Helst cosworth Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg