Gå til innhold

mål på 6x9 kasse?

Ranger emnet

Bjerk1

Anbefalte innlegg

Disse 6x9" høyttalerene er jo dessignet for å sitte i hattehylla uten noen kasse under. Så skal du ha egne kasser til de og vil at de skal spille nogen lunde bra med bass må du ha relativt store kasser. Hvor store nøyaktig vet jeg ikke. Disse kassene som selges på Torshov osv. er alt for små til slike elementer og det spiller ikke bra. Skal du bare ha elementene i hattehylle eller liknende er det like greit uten kasse i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse 6x9" høyttalerene er jo dessignet for å sitte i hattehylla uten noen kasse under. Så skal du ha egne kasser til de og vil at de skal spille nogen lunde bra med bass må du ha relativt store kasser. Hvor store nøyaktig vet jeg ikke. Disse kassene som selges på Torshov osv. er alt for små til slike elementer og det spiller ikke bra. Skal du bare ha elementene i hattehylle eller liknende er det like greit uten kasse i det hele tatt.

poenget er at jeg ikke skal ha hatthylle. skal ikke ha bass på de heller. skal bare være diskant lyd seff. bassen har jeg nok av med mine to ts-w3004 spl subber på 6000w tilsammen :P poenget er at jeg driver å bygger stereo baki bagasjen min, å jeg skal sette en kasse på hver side ovenfor basskassen på skrått. skal være noen neon lys osv baki der da vettu. skal være tøft å se på. derfor skla jeg hade kassene. jeg trenger noen mål som jeg kan bruke. noen som har en slik kasse som dere kan måle opp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spill sub opp til 80hz, 6*9 fra 80hz og oppover, og frontsett fra 150hz og oppover! :) Hvis du ikke skal ha et knallbra frontsett er det veldig lurt å dele inn disse noe høyere enn helt ned der du kutter subbene. Lett å få stygg lyd når små høytalere skal spille såpass lavt som 80hz! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider