Gå til innhold

Import+registrering av bil fra sverige

Ranger emnet

Sower

Anbefalte innlegg

Siden vi i Norge har verdens mest bedritne utvalg av saab, så sitter jeg da og vurderer muligheten av import av en ca. 20 år gammel saab fra sverige , men det jeg da lurer på er..

hva utenom 25% avigften må man ut med for å få den registrert med norske skilt? om vi sier at bilen har ca. 175 hk som er org. på de fleste 900 saabene..

halp =\

H-mjølk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men det er utrolig lite aero til salgs... utenom de få som ikke har kanaler igjen.. *wiii* =\

Det er nok ingen butikk i å kjøpe en aero i sverige, men det kan være fullt mulig å gjøre gode kjøp likevel. kan tenke meg 60-70 k for en strøken aero, og det er tross alt ikke såååå mye mer enn man må ut med her på bjerget, hvis man finner noen da.. regn med litt over det dobbelte for aero cab...:) bra bilvalg ihvertfall!!

mvh oddi

Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan er det med om jeg kjøper en bil og betaler 25%'n i sverige men tar ut motoren og bare bruker karosseriet, og dermed setter i en motor fra en norskregga. aero (delebil).....

vil dette unngå avgiftene? :)

det omvendte som funker:P men kan jo ta deler fra ned svenske, mest mulig liksom.

-BMW e30 320 tramp drifter posjekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, finnes unntak for den veien du også tenker.

Eieren av den bilen jeg kjøpte gjorde dette.

Hans gamle bil krasjet og karosset ble for mye skadet til at det var verd å fikse, men alt innhold var fint dvs motor girkasse.

Så han skaffa ny bil fra tyskland og heiv over den gamle girkassa og motor som vistnok var et av kravene. Så fikk han momsfritak på det.

Om dette stemmer kan jeg ikke garantere, det var slik jeg fikk vite det i allefall. Og historia hans stemmer, det har jeg fått sjekka ut.

Men skal huskes at han nevnte dette var en helvettes prosses med rundt 6 mnd med forskjellige søknader til BT, så var ikke noe han ville anbefale

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når noen biltyper holder på å dø ut, så er det verdt det ;)

men skal jo egentlig gå da, siden karosseriet er helt likt, unntatt farge og mindre rust elsn. så dem kan jo egentlig ikke bevise at du har bytta noe.. om du tar over karosserinr. fra det gamle til det nye karosseriet og selger det gamle i deler. :O

nei... har ikke vært borti noe som dette før, så er litt uviten ;)

H-mjølk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når noen biltyper holder på å dø ut, så er det verdt det ;)

men skal jo egentlig gå da, siden karosseriet er helt likt, unntatt farge og mindre rust elsn. så dem kan jo egentlig ikke bevise at du har bytta noe.. om du tar over karosserinr. fra det gamle til det nye karosseriet og selger det gamle i deler. :O

nei... har ikke vært borti noe som dette før, så er litt uviten ;)

Sjekk på forumet til stcn (saabturboclub of norway, url http://www.saabturboclub.net). Der er det en kar (husker ikke brukernavnet i farta), men han jobber i et forsikringsselskap, og er oppdatert over hvilke regler som gjelder, hvor man skal søke om karosseribytte osv.. Tror nok det kan gå an. Før gikk det også an å bytte chassinr, en kamerat har en slik løsning, kjøpte en audi 200 som var "ombygget" fra en 100. I virkeligheten var kun chassinr bytta om fra det tyske "vraket" :) Det fine er jo at bilen fremdeles er registrert som en audi 100 fra 1983 ellerno sånt:)

edit: har du forresten sjekka ut mulighetene for å finne en fet aero i tyksland? http://www.mobile.de <-- jeg leita en hel del der før jeg fant min bil.. som riktignok var norsk:) å hente en billig bil fra tyskland kan nok være både lærerikt og artig, samtidig som bilene som regel er veldig godt holdt:)

edit igjen: denne befinner seg i hamburg, svart med aerostyling (aero heter vel kun S i tyskland): http://www.mobile.de/SIDtFA1EmPqMw2Aw2SKKHTnhw-t-vaNexlCsAsCsK%F3P%F3R~BmSB11Iindex_cgiJ1160041828A1Iindex_cgiD1100CCarW-t-vctpLtt~BmPA1A1B20A8%81c-t-vCaMiMkPOQuRDSeUnVb_X_Y_x_ypordsO~BSRA6B14A3E21800C147BGND1993CPKWA0HinPublicA2A0A0A0C110D1985A0/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&sr_qual=GN&top=3&id=11111111226522869&

mvh oddi

Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider