Gå til innhold

effektbox til passat

Ranger emnet


torono

Anbefalte innlegg

Er blitt tilbudt en Python trimbox til min passat 1,9 tdi 99 mod. 90 hk

 

Har noen andre noen erfaringer med boxer av denne typen.

 

Hva kan anbefales chipping eller installasjon av Box.

Kan en slik box skade bilen på noe slags måte?

 

Har utomatkasse på bilen hvis det har noen betydning for trimming.

 

http://www.python-tuning.com/english/startup.asp?clang=4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by torono

Er blitt tilbudt en Python trimbox til min passat 1,9 tdi.

 

Har noen andre noen erfaringer med boxer av denne typen.

 

Hva kan anbefales chipping eller installasjon av Box.

Kan en slik box skade bilen på noe slags måte?

 

http://www.python-tuning.com/english/startup.asp?clang=4

 

Hvilken motor er dette til, 90, 110, 100, 130?

 

Har selv akkurat gått fra kcr box (til salgs) til "remap" og forskjellen er mere enn merkbar for å si det sånn.

 

Kjørte sist helg på vålerbanen med kcr box, motoren gikk renere på lave turtall og man fikk mere krefter.

 

Med "remap" blir bilen mye mer eksplosiv over 2500 rpm, nå først går bilen godt etter min mening.

 

Anbefaler box hvis du ikke har tenkt til å ha bilen lenge, "remap" hvis du skal ha bilen en stund.

 

Husk at BOX gir minst valuta for pengene, "remap" gir mest. En box øker kun trykket fra dieselpumpa, en "remap" er en fullstendig gjennomgang og tilpasning av motorparameterene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Jeg har bare positive erfaringer med effektbokser.

Har solgt og montert omlag 50 bokser og bare

positive tilbake meldinger. Har også sammenliknet noen av de bilene jeg har chippet med noen av de bilene Han omreisende dansken med Vito har chippet. Kommer ikke på firmanavnet hans i farten. Og der er en ubetydlig forskjell i de bilene i hans favør men til gjengjeld går ikke de så fint på tomgang og de har en tendens til å ryke svart eksos under belastning.

En annen ting er att de som selger chip, remap og effektbokser forteller att de ikke går ann å oppdage på merkeverksted ved å koble på PC. Nå veit ikke jeg hvordan det er med alle bilmerker men med Vag sine produkter så gjør du det. Vag har ett "fasit" program om hvordan de forskjellige brenselparameter skal være på bilen og har dem mistanke om att bilen kan være chippet så finner dem fort ut dette da og ikke minst ved å prøvekjøre bilen.

Da er det fint med en effektboks slik att du kan demontere den før ett verksted besøk.

Jeg personlig syns boks gir mest valuta for pengene da du kan demontere den etter behov, flytte den med deg om du eventuelt bytter til liknende bil, og ikke minst att når du skal selge bilen igjen er ikke det alle som har lyst å kjøpe en trimmet bil heller, folk er som regel veldig skeptisk til å kjøpe den bilen da. Det trenger du ikke å fortelle att den har vært om du har brukt boks.

 

 

 

Boksene øker ikke trykket på dieselpumpa, går du inn på http://www.kcr.se så kan du lese mer om hva dem boksene gjør for å få mer effekt ut av bilen.

 

 

Ved bruk av effektboks overstyrer du bare signalene fra hjernen til å få mere effekt men ikke sikkerhetsprogrammet til hjernen slik at du vil ikke få noen skade på bilen. Ved montering av chip har ikke du det sikkerhetsprogrammet inntakt lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by pondus

Hei.

 

Jeg har bare positive erfaringer med effektbokser.

Har solgt og montert omlag 50 bokser og bare

positive tilbake meldinger. Har også sammenliknet noen av de bilene jeg har chippet med noen av de bilene Han omreisende dansken med Vito har chippet. Kommer ikke på firmanavnet hans i farten. Og der er en ubetydlig forskjell i de bilene i hans favør men til gjengjeld går ikke de så fint på tomgang og de har en tendens til å ryke svart eksos under belastning.

En annen ting er att de som selger chip, remap og effektbokser forteller att de ikke går ann å oppdage på merkeverksted ved å koble på PC. Nå veit ikke jeg hvordan det er med alle bilmerker men med Vag sine produkter så gjør du det. Vag har ett "fasit" program om hvordan de forskjellige brenselparameter skal være på bilen og har dem mistanke om att bilen kan være chippet så finner dem fort ut dette da og ikke minst ved å prøvekjøre bilen.

Da er det fint med en effektboks slik att du kan demontere den før ett verksted besøk.

Jeg personlig syns boks gir mest valuta for pengene da du kan demontere den etter behov, flytte den med deg om du eventuelt bytter til liknende bil, og ikke minst att når du skal selge bilen igjen er ikke det alle som har lyst å kjøpe en trimmet bil heller, folk er som regel veldig skeptisk til å kjøpe den bilen da. Det trenger du ikke å fortelle att den har vært om du har brukt boks.

 

 

 

Boksene øker ikke trykket på dieselpumpa, går du inn på http://www.kcr.se så kan du lese mer om hva dem boksene gjør for å få mer effekt ut av bilen.

 

 

Ved bruk av effektboks overstyrer du bare signalene fra hjernen til å få mere effekt men ikke sikkerhetsprogrammet til hjernen slik at du vil ikke få noen skade på bilen. Ved montering av chip har ikke du det sikkerhetsprogrammet inntakt lenger.

 

Kunne ikke vært mere uenig, box fører til høyere forbruk (egne målinger), gir et mindre løft i ytelse, noen bokser kan føre til at diagnossystemet på bilen kutter motoren (jmfr. test i Drive), jeg har ennå til overs å høre noen anbefale bruk av boks over lengre tid.

 

Har en KCR boks liggende i hanskerommet, anbefaler den til de som vil ha en mere kjørbar bil, men ikke til de som har store forventninger.

 

Etter det jeg har hørt kan en box føre til at diagnosesystemet logger feilsignaler som skyldes mistilpasningen mellom ECU og motoren, dermed er det en smal sak å se at man har kjørt med box.

 

Du har rett, en box øker bare timing vinduet og ikke dieseltrykket, my bad. Uansett må det føre til økt forbruk.

 

KCR’s Master III boxar ansluts till tryckgivaren och behandlar informationen som sänds till bilens styrbox. Genom att ändra karaktäristiken för givaren utsignal så skickas en modifierad signal till styrboxen. Denna modifiering är mycket avancerad att utföra för att få ett perfekt resultat. Denna signal lurar systemet till att injicera mera diesel genom att öppna insprutarna under en längre tid. Detta betyder att vid ett visst dieseltryck injiceras diesel under längre tid tack vare effekt boxen. Detta ger den ökade effekten. Effekt boxen höjer alltså inte trycket i systemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by fcuk

 

Kunne ikke vært mere uenig, box fører til høyere forbruk (egne målinger), gir et mindre løft i ytelse, noen bokser kan føre til at diagnossystemet på bilen kutter motoren (jmfr. test i Drive), jeg har ennå til overs å høre noen anbefale bruk av boks over lengre tid.

 

Når jeg skryter av bokser er det kun på grunnlag av KCR sine bokser. Alle de jeg har monter skryter av hvor fornøgde dem er og att drivstoffforbruket har gått ned, http://www.bildeler.tk

Jmfr. testen i drive så er det veldig lenge siden jeg har lest den men mener å huske att kCr var generelt best og Mc tekno sin kom dårligst ut. Noe som skylder att dem hadde justert opp boksen sin så mye att bilen sitt nødprogramm koblet inn hele tiden fordi motoren ble overbelastet. Ett programm som ikke fungerer ved chip og remap etter det jeg har blitt fortalt.

 

Mulig du har rett angående det å logge feilsignal ved å kjøre med boks. Men kan legge til att ingen av mine kunder har noengang hatt problem med garantier eller liknende ved bruk av boks og verkstedbesøk på merkeverksted.

 

Men du og jeg blir nok ikke enige om dette uansett ;)

 

Ps: kan kjøpe boksen din, er vel 10 poler du har?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by pondus

 

Når jeg skryter av bokser er det kun på grunnlag av KCR sine bokser. Alle de jeg har monter skryter av hvor fornøgde dem er og att drivstoffforbruket har gått ned, http://www.bildeler.tk

Jmfr. testen i drive så er det veldig lenge siden jeg har lest den men mener å huske att kCr var generelt best og Mc tekno sin kom dårligst ut. Noe som skylder att dem hadde justert opp boksen sin så mye att bilen sitt nødprogramm koblet inn hele tiden fordi motoren ble overbelastet. Ett programm som ikke fungerer ved chip og remap etter det jeg har blitt fortalt.

 

Mulig du har rett angående det å logge feilsignal ved å kjøre med boks. Men kan legge til att ingen av mine kunder har noengang hatt problem med garantier eller liknende ved bruk av boks og verkstedbesøk på merkeverksted.

 

Men du og jeg blir nok ikke enige om dette uansett ;)

 

Ps: kan kjøpe boksen din, er vel 10 poler du har?

 

Jeg har også oppfattet KCR som det beste box alternativet, valget falt lett på KCR for min del.

 

Det er en 10 Poler, nr. 159 om jeg minns riktig. Pris?

 

Vi får bil enig i å være uenig, men jeg tror nok at vi er litt på bølgelengde likevel. Skal prøve å ikke være såååå vanskelig fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår