Gå til innhold

golf 2 gti g60 ombygg til turbo!

Ranger emnet


Peri

Anbefalte innlegg

hei hei!

 

er på jakt etter dere som har fått godkjent golf 2 gti g60 med turbo!?

har en slik bil selv og har bygget den om til turbo, men nå mangler godkjenning...

har snakket med biltilsynet. de sier:

-dokumentasjon på at turboen passer. denn er grei

-brems bilen til orginal effekt (160hk) på et godkjent verksted. denn er også grei

-dokumenter at avgassen er lik med turbo som med kompressor.

her kommer problemet.

det er nemmelig ikke nok at man måler avgassen på bilen slik som man gjør på en eukontroll. man må få det dokumentert fra fabrikk eller få papirer fra en lab. som har målt ut dette!

 

turboen er garret T3.

 

noen som har dette?

 

 

Peri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke bare til å få dem som måler avgassen til å skrive en bekreftelse på at avgassen oppfyller kravene da? Hvis den gjør det da...... Gjør den?

Rallye G60 Soon to be 16vT

Rallye --> .:R32. Prosjekt.

Golf 2 VR6. Prosjekt.

 

Alt går an. Det umulige tar bare litt lenger tid.

 

Mannens oppgave her i livet er å fylle kvinnens tomrom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke bare til å få dem som måler avgassen til å skrive en bekreftelse på at avgassen oppfyller kravene da? Hvis den gjør det da...... Gjør den?

 

hva mener du? jeg kan selv måle avgassen på jobben. meeen den må dokumenteres. altså måle alt avgassen som den spytter ut. ikke bare måle hc og se at lambda er 1. med andre ord må få det testa på labb eller så må jeg ha papirer på at den er testa før med den turboen og at den klarer kravene.

henger du med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, da er jeg med. Trodde du bare måtte ha en måling lik som dem tar på EU kontrol jeg. Og at det måtte dokumenteres. Men hvis du må ha en mer detaljert måling enn man får ut av den type måling, så må man vel til noen som utfører slikt. Men skulle da tro det var nok at den gav positivt på CO-måling, så var det greit.

Rallye G60 Soon to be 16vT

Rallye --> .:R32. Prosjekt.

Golf 2 VR6. Prosjekt.

 

Alt går an. Det umulige tar bare litt lenger tid.

 

Mannens oppgave her i livet er å fylle kvinnens tomrom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei!

 

er på jakt etter dere som har fått godkjent golf 2 gti g60 med turbo!?

har en slik bil selv og har bygget den om til turbo, men nå mangler godkjenning...

har snakket med biltilsynet. de sier:

-dokumentasjon på at turboen passer. denn er grei

-brems bilen til orginal effekt (160hk) på et godkjent verksted. denn er også grei

-dokumenter at avgassen er lik med turbo som med kompressor.

her kommer problemet.

det er nemmelig ikke nok at man måler avgassen på bilen slik som man gjør på en eukontroll. man må få det dokumentert fra fabrikk eller få papirer fra en lab. som har målt ut dette!

 

turboen er garret T3.

 

noen som har dette?

 

 

Peri

Bremsene holder til 210hk.... problemet er bare å få tak papirene ;).

Men rart de hang seg så mye opp i avgass osv.... til meg sa de at så lenge bilen ikke støyet mer og effekten var lik så spillte det ingen trille for de om det var turbo eller kompressor som produserte de 160hk

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er disse 210hk papirene noe du holder for deg selv eller noe du vil dele med andre om tid og stunder?

 

har en bil selv som skal godkjennes og søknaden skal inn til BT i bergen om en uke.

Har ikke de papirene selv pr dags dato.... og ingen planer om å distribuere de til gud og hver mann dersom jeg får kloa i de.

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er mer intresert i å godkjenne turboen i første omgang. så kan vi heller oppgradere effekten i vognkortet senere :P jeg vet det er folk som har dette godkjent så mitt spørsmål er hvordan!? :/

 

men papirer på at bremser holder til 210hk er ikke feil det heller. men hvorfor skal du holde på disse papirene? tror ikke det er så vanskelig å dokumentere det. audi coupe 20V har jo samme str. bremser og den har 177hk.. men sikkert en annen bremsekraftforsterker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er mer intresert i å godkjenne turboen i første omgang. så kan vi heller oppgradere effekten i vognkortet senere :P jeg vet det er folk som har dette godkjent så mitt spørsmål er hvordan!? :/

 

men papirer på at bremser holder til 210hk er ikke feil det heller. men hvorfor skal du holde på disse papirene? tror ikke det er så vanskelig å dokumentere det. audi coupe 20V har jo samme str. bremser og den har 177hk.. men sikkert en annen bremsekraftforsterker.

 

 

g60 16v ble levert med 210 hk. Men dette er vel en limited edition levert av vw Motorsport.

 

hadde jeg nå hatt slike papirer selv så hadde jeg nå ventet å sett om jeg fikk det godkjent selv først før jeg delte ut til andre.

I like big butz and I can not lie!

 

Low and slow, Plowing snow

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår