Gå til innhold

Krasjet bilen - spm om oppretting og deler

Ranger emnet

Lamelot

Anbefalte innlegg

Krasjet bilen i går....;-( Og det er tvilsomt at forsikringen dekker det - har ikke kasko...

- noen som vet om noen billige og bra opprettere i Hordaland?

- hvor får jeg fatt i dører til Passaten min? 99mod.

skade_bak.jpg

skade_hele_bilen.jpg

skade_fremme.jpg

skade_midtstolpe.jpg

/thomas

----------

2005 Volvo V70 D5 Summum 163hk

2000 Passat 115hk TDI PD

x-1999 Passat 1,6 (krasjet - se avatar)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff så ikke bra ut dette her :( håper du får fikset det greit .

men så jo ut som om det hovedsaklig var dører og skjerm som har fått det . , så ikke ut som om det var mye skader ellers på hoved-delen av bilen... eller er det det ?

har du sjekket at ikke den er rammeskakk ?

hva skjedde ? (nyskjerrig) ;)

Toyota Levin AE101 GT APEX Supercharger

Passat stasjonsvogn 1,9tdi med diverse modifikasjoner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle svinge til venstre, der det er 2 motgående kjørefelt. En buss i feltet nærmest meg stopper og vinker meg inn. Dum som jeg var, tok jeg det for gitt at det var klar bane - hadde jo ingen mulighet til å se noe bakom bussen før jeg var godt uti det 'siste' feltet, og da var det for sent...Ble truffet hardt i siden av en varebil......Selv om sjåføren t.o.m sier at han akselererte for å nå det grønne lyset i enden av veien, så er det lite sannsynlig at forsikringsselskapet bryr seg om det...

13 år uten en skade....men så var det slutt. Veldig glad for at jeg ikke hadde en gammel asiatisk eller fransk blikkboks - da er det ikke sikkert at jeg hadde vært i stand til å skrive dette...

Edit: hvordan sjekke om den er rammeskeiv? Bilen er jo kjørbar, og jeg kunne ikke kjenne noe annet rart enn trekken gjennom dørsprekken når jeg kjørte den hjem i garasjen ;-)

/thomas

----------

2000 Passat 115hk TDI PD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

merkelig at ikke vinduet ditt røyk :hvaskjera

og at ikke du har fått noen skade på forhjulstillinga .... hmm..

hvis du ikke merket noe av at den dro til en side eller noe er den sansynligvis ikke rammeskakk , ihvertfall ikke mye , hehe.. du må nesten ha den i en såkalt "jigg" for å sjekke 100% om den fremdeles er rett i rammen... du kan jo oxo sjekke på panseret f.eks om klaringen er lik på begge sider mellom panser og skjerm , og om det klikker riktig i lås . samme gjelder trunklokk og dører (di som er igjen som er hele.. hehe, og når du får montert di nye.. ser jo ut som om den har fått seg en trøkk i kanalen, men trenger ikke ha gått ut over ramme alikavel.. vet ikke hvordan det er på di bilene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aner ikke. har aldri hatt noe annet en små uskyldige bulker som man retter selv på en halvtime :pimp

, men vet det, at hvis man skal jigge en bil , pga ramma , så blir det dyyyrt...

kanalen kan vel byttes (kutte og sveise) , og den stolpen vet jeg ikke hva man kan gjøre med :shake sparkle og lakke og håpe på det beste?! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og den stolpen vet jeg ikke hva man kan gjøre med :shake sparkle og lakke og håpe på det beste?! :)

:watchout

Den blir nokk mest sannsynelig bytta, siden man kan får problemer med å få dørene til å stemme vist den er for skjev, eller så kan den rettes.

Utifra bildene ser det ut som at kanalen mest sannsynelig blir retta da det vil være mer arbeid å bytte den

Men har stor tvil på at den må jigges, men du må nokk regne med noen 10tusen lapper i retting og lakkering :) Du burde ta forstilingskontroll uansett om du merker det under kjøring eller ikke, for den kan bynne å slite på dekk

Prosjekt Audi 80 B4

Kanskje til salgs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som ganske ekstensive skader... har fått en bil kondemnert på mindre.. kan gjemme seg skumle ting i understellet...

Bare å komme seg til en oppretter og få en takst :S

Bil i dag: 99' BMW 320i *savner honda*

Tidligere: 79' Civic, 92' Civic HB, 97' Civic HB, 94' Civic HB Vti, 97' Civic HB Vti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

No offense, men her er det mye gjetting gitt.

"Moderne" biler har ikke ramme, di har selvbærende karrosseri. Rammekarrosseri er noe vås som amerikanerene har tullet med i mange år uten suksess.

Bilen må i jigg og kanskje trekkes bittelitt i lengderetningen, og en del utover i B-stokken. Nye hengsler og dører må på, og B-stokken trekkes ut nok til at dørene sitter som di skal. Deretter må ytre blekket på B-stokken bores av, og innerstokken rettes skikkelig før nytt ytreblekk punktes på.

Samme må gjøres med kanalen, bore av ytredelen, rette innvendig og punkte på nytt utvendig. Skaden i takvangen rettes også når B-stokken rettes.

Understellet har neppe fått noe skade, om ikke bilen ble truffet i fremhjulet først.

Dette er en skade til 40 - 50.000,- på merkeverksted m/ orginaldeler, ut i fra hva bildene viser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk pris på kun opprettingen....kr 27.000,- :shake

Får prøve å selge den i deler, kanskje.....

Den har jo:

- Finfint interiør (trend)

- A/C

- sportsseter m/airbag

- Alufelger sommer ASA US2 225/45/17

- Alufelger vinter 195/65/15 piggfrie

- ny frontrute

++++++

/thomas

----------

2000 Passat 115hk TDI PD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke se helt svart på det, men du må finne ett verksted som er villig til å gjøre bare deler av jobben, så skaffer du dører og deler brukt...

Men det stemmer som han over her skriver, den må i jiggen å dras sideveis og diverse retting..

Men gir du opp, så legg den ut for salg... OVER ALT, for folk er helt rare når det gjelder å kjøpe vrak å muligheten ser ut til å tjene kroner...:D

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette så ikke bra ut! :shake

Skummelt det krysset der ved Bystasjonen (så ut som om det var der på ene bildet iallefall).

Nå vet jeg ikke hvor du har fått takstert skaden, men om det er hos Møller så er nok taksten høyere enn den reelt sett burde være.

Prøv gjerne hos et mindre lakkeringsverksted. Kan anbefale Åsane Billakkering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du ikke kasko på bilen?

Skummelt å ikke ha det når du har bil som koster en del.

Skadene så temmelig ille ut.

Greit nok at dørene er skjeve, de kan byttes, men når det går til rammeverket blir det straks MYE verre :shake

Takst på Møller vil jeg tippe hadde blitt rundt 50 lapper.

Hvordan foregikk denne krasjen, ble det sånn at du fikk skylden for det også? :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider