Gå til innhold

Knett - Volvo 760 TIC - T5R prosjekt

Ranger emnet


Knett

Anbefalte innlegg

Jeg har riktignok ikke en eneste 740 :P

Triangulars selger momentstag, m.m. med uniballs, men det koster peng!!

IPD selger med polyforinger, som er egentlig bedre for de som bruker bilen som bruksbil også.. Med uniballs, får du mye mer smell og ulyder i bilen.

 

 

Man får ikke godkjent noe mer hk med slissede/hullborrede.

 

Hva kan man evt bruke for å minske støy?

Hvordan bør man gå fram for å få økt godkjente hk?

Audi A6 2.4 Quattro - Bruksbil

Opel Ascona B 20v - prosjektbil

Volvo 760/960 T5 - Skrotes

Volvo 850 T5 awd - Bruksbil -SOLGT-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 120
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

DaButcher, om du treffer på riktig kar på BT så får du ting godkjent om ting er skikkelig gjort.

 

Knett:

skriv en skikkelig søknad der du dokumenterer arbeidete, deler, delenr osv på de delene som er byttet ut til større, så du kan dokumentere effektøkningen for en sikker økning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DaButcher, om du treffer på riktig kar på BT så får du ting godkjent om ting er skikkelig gjort.

 

Knett:

skriv en skikkelig søknad der du dokumenterer arbeidete, deler, delenr osv på de delene som er byttet ut til større, så du kan dokumentere effektøkningen for en sikker økning.

 

Ok, kan du gi tilbakemelding når du har montert og godkjent dine bremser?

Audi A6 2.4 Quattro - Bruksbil

Opel Ascona B 20v - prosjektbil

Volvo 760/960 T5 - Skrotes

Volvo 850 T5 awd - Bruksbil -SOLGT-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Har du gitt opp eller?

 

Neida, plages bare med å finne skikkelig plass for å skru.. For tiden er det bare sammenlikning av priser og forsøker å finne ut hva jeg behøver og hvor jeg får hånd på det.. Mye arbeid..

 

Noen som vet om 265 clutch hus passer på 262 kasse?

Audi A6 2.4 Quattro - Bruksbil

Opel Ascona B 20v - prosjektbil

Volvo 760/960 T5 - Skrotes

Volvo 850 T5 awd - Bruksbil -SOLGT-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært igjennom det meste innen BT og SFRO ang. godkjenning av mere enn 238hk/310nm nå. Og det er bare negative svar å finne.

Så for meg blir det TÜV godkjenning

 

Koster ikke TÜV skjorta? Hva fikk du til svar egentli? Det de er mest vanskelige på er vel Nm og vridninger i karosseriet..?

Stemmer det at TÜV bare er en anbefalning? Så du må allikevel til BT å få godkjent, men er ikke sikkert de godkjenner..?

Audi A6 2.4 Quattro - Bruksbil

Opel Ascona B 20v - prosjektbil

Volvo 760/960 T5 - Skrotes

Volvo 850 T5 awd - Bruksbil -SOLGT-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuv koster 25k om du kjører bilen nedover t Tyskland selv... Dette er mellom SS Performance....

BT trenger ikke godkjenne, men når alt er tuv godkjent så har du en ganske god klagesak for å si d sånn, men i 99,9% av tilfellene så kan de ikke si nonting....

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuv koster 25k om du kjører bilen nedover t Tyskland selv... Dette er mellom SS Performance....

BT trenger ikke godkjenne, men når alt er tuv godkjent så har du en ganske god klagesak for å si d sånn, men i 99,9% av tilfellene så kan de ikke si nonting....

 

Ja, som S90R også sier ovenfor, er tüv eneste mulighet, med mindre man har stor utringning(?).

 

Men, ja.. Jeg har også undersøkt MYE, ringt til volvo norge, volvo teknisk, b.t., m.m. b.t. godkjenner utover effekten til volvo, OM - og det er et stort OM:

DIN BIL har spesialgodkjenning utover fabrikkgodkjenningen som volvo har i sine godkjente produktendringer. Spesialgodkjenning må enten komme fra uavhengig laboratorium (les: tüv), eller fra volvo.

 

Problemet der, er at volvo sier at de ikke kan gi noe godkjenning utover fabrikkgodkjenningen.

 

tüv kan gi godkjenninger, men det koster som nevnt en god del cash/tid/arbeid å få dette til. Man må nok da også møte opp med litt bedre bremser/understell/dekk, enn bilen originalt ble levert med.

 

Ps. Jeg tror tüv også har en avdeling i Sverige, men jeg vet ikke om de kan utføre samme godkjenninger.

 

Hullborrede/slissede skiver, gir nok ingen økning i hk man kan ha i bilen, da det er samme areal på skiven, samme calipere og samme størrelse på bremseklosser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tengte egentlig bere på alt til turboen untatt motoren . har du en pris på det ? eller må jeg kjøpe alt?

 

Vet ikke hva motoren komplett ligger på i verdi, og det er spørs nøyakig hva du er ute etter. Gi meg et bud på pm

Audi A6 2.4 Quattro - Bruksbil

Opel Ascona B 20v - prosjektbil

Volvo 760/960 T5 - Skrotes

Volvo 850 T5 awd - Bruksbil -SOLGT-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår