Gå til innhold

Kjøp av Audi 100 C4

Ranger emnet

MagnusVW

Anbefalte innlegg

Hei,

Har planer om å selge gamlebilen og kjøpe meg en Audi 100 Avant. Forhåpentligvis med en 2.3l motor. (Noen som vet hvor mye den drikker på mila?)

Har et par spørsmål angående bilen som jeg håper noen av dere vet.

Er det noen kjente problemer som går igjen?

Hvor lett er det å finne et pent brukt interiør til disse bilene? Helst et sportsinteriør. Ikke skinn.

Hvis bilen jeg kjøper i tilegg ikke har ekstra målere over midtkonsollen er jeg også int. i å innstallere dette. Er dette noe som er lett å få tak i?

Og et siste spørsmål. Er det mulig å montere chrome lister rundt vinduene om bilen ikke har fra før av?

Mvh

Magnus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min hvilket som er en quattro bruker under 0.8 liter på mila, fin kjøring. På bykjøring bruker den alt fra 1.1 - 1.6. Har et blanda snitt på 1.15 i Trondheim etter lambda er kontrollert. Har vært rundt 1.4 på det værste.

Forhjulstrekkeren bruker nok noe mindre.

Typiske feil:

Bremsekalippere bak, en sikker vinner

Vannlekkasje bagasjerom

Elektriske feil

Støtdempere bak

Hydrauliske ventilløftere kan lage tikkelyd.. ta en kaldstart

Har jo gådd noen km disse bilene, foringer i forstilling bør sjekkes

Fjærbeinslager

Lambdasonde?

Ellers kommer jeg ikke på så mye annet.

Er flere tråder om dette om du leter litt :)

Bør ikke være noen problemer å finne brukt interiør til disse bilene. Er mange av dem på markedet. Kan koste noen kroner dog.. Sjekk blant annet norskbildelesenter.no eller gå til en hugger.

Regner med at ledninger er lagt opp på bilen mtp oljetrykk, oljetemperatur.. eller? Da bør du kunne finne nytt dashbord du kan smekke inn. S4 instrumenter kan jo være kjekke.

- 1993 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro

- 1992 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro

- 1991 Audi 100 C4 2.3E AAR 10v Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Peder Ferjebilettør

Når eg kjøpte min 2.3E sedan så fekk eg beskjed om at den brukte opp til literen på mila ved normal kjøring. Men viss det blir mykje gasspådrag og bremsing så drikker den godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Vi hadde en Audi 100 2,3E Quattro Sedan før, den viste seg og være en av de beste bilene vi noen gang har hatt!

Vi byttet ut intriøret til sports-quattro-interiør, monterte leselys bak, monterte elektriske vinduer rundt om og en del andre ting....flott bil!

(Grunnen til at vi byttet interiør var at da vi kastrerte katta, og den lå dopa ned i baksetet på vei hjem, så ikke hadde stakkar`n krefter nok til å holde seg og la igjen en våt flekk i setet...denne lukta gikk aldri vekk, etter mange eddik- og spesialstoffkurer fikk vi nok, og kjøpte nettopp dette interiøret)

Da vi kjøpte den hadde den gått rundt 90.000 og da vi solgte den hadde den gått 240.000 gode km.

Den hadde også en årlig tur til frankrike vært år, og eneste feilen som skjedde var at bensinpumpa gikk en gang...

Da var det jo å prøve å få kommunisert med dissa franskmenna, og prøvd å få fiksa bilen på et verksted, og etter mye om og men (ca 2dager surr) fikk vi bilen tilbake, hel og pen;)

Motoren hadde vi aldri noe problemer med heller...

En flott bil, er litt usikker på forskjellen kvalitetsmessig på Avant og Sedan, men tipper på at det er ganske mye det samme...

-99 Audi A4 1,8 TS Quattro

-92 Audi 80 2,3E quattro

-94 Audi 80 ABT Sedan

Lenke til kommentar
Del på andre sider