Gå til innhold

Lekker kjølevæske. Hvilke plasser kan det være lekasje?

Ranger emnet

tenacius

Anbefalte innlegg

Bilen min lekker kjølevæske en eller annen plass. Jeg må etterfylle ca. hver annen dag. Har sjekka, slangene fra ekspansjonstank, slangene fra radiator og rundt vannpumpa. Hvilke andre plasser kan det være lekasje? Hadde dette problemet for ett par måneder siden også, men da bare fyllte jeg på og så var det bra. Helt til nå. Så om noen har tips, tar jeg gledelig imot. :)

Opel Kadett D GTE-R 16v

Mazda MX5 1.6 Turbo

x - Volvo 240TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Har ikke fått byttet slangen enda. Men nå må det gjøres. Men, er jo alltid et men. :( Det ser ut til at jeg må av med innsuget. (?) For jeg kommer ikke til slangen ved toppen. Hvordan er det å fjerne innsug, er det bare å løsne de skruene som sitter på toppen og bare flytte det litt vekk, eller må alt kobles fra?

Opel Kadett D GTE-R 16v

Mazda MX5 1.6 Turbo

x - Volvo 240TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kommer til mellom innsugskanalene til cyl. 3 og 4. skru av slangeklemma og dra av slangen. skjær gjerne et snitt på langs for å få den av nippelen. MYE mindre pes enn å fjerne innsuget. med mindre vedkommende som har skrudd fast slangen gjorde det uten topp/innsug da..

Takk for tips. :) Men når jeg skal på med ny slange, går det ann å bruke f.eks. vaselin for å få den til å gli litt bedre. Eller ville dette blande seg med vannet etterpå å ødelegge ting?

Opel Kadett D GTE-R 16v

Mazda MX5 1.6 Turbo

x - Volvo 240TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal love deg, den slangen der var MYE værre å bytte med b6304fs i volvo 242!!

Selvsagt var slangeklemmen skrudd til 180 grader feil også, hehehe..

Slangen min gikk liksom "POFF" også, den revnet helt, fikk ikke en liten lekkasje, men en sinnsyk damp og sådan vasket motorrommet rimelig bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider