Gå til innhold

9x16 ET15 på golf!

Ranger emnet

Reset

Anbefalte innlegg

for han jeg skulle kjøpe dekk med sa jeg ikke fikk dekk uten at han fikk se på vogn kortet!

der sto det 175!

og det gikk ikke an og få 195 dekk på 9" felg!

ble for mye strekk sa han!

da sa jeg at jeg vet jo om mange som kjører med 9*16 på golf! og noen har det godkjent!

da sa han bare at jeg skulle undersøke mer osv!

vet om noen felger til 4000 uten dekk! verdt det?

koster jo liksom 5-6 bare i dekk!

såg på noen eagle f1 elns.. de kosta faen meg 1950 PR dekk!!:O

Joda, 195 går "fint" på 9" felg, men 215 er det smaleste som du får godkjent på en 9" felg. Dette pga at man "fort" kan vrenge av dekkene med smalere dekk. Har selv 205/40 på mine 9x16 felger, og funker fint det. Bra strekk, så det skal man ikke klage på.

Om felgene er verdt prisen, kommer helt ann på hva slags felger, og hva slags stand de er i.

Styr unna Eagle F1. Dyre og relativt bra dekk, som slites noe utrolig fort pga de er laget av veldig myk gummi, for og få bedre veigrep osv. Dekkene er ikke dårlige, men ikke verdt prisen ettersom de slites så fort. Holder kanskje 1 sesong med vanlig kjøring. 1.5 om du er heldig.

Dekkonline er et sted som jeg anbefaler. Kjapp levering, og veldig bra priser. Leverer dekkene på døra. Gikk maks en uke fra jeg bestilte, og til jeg fikk telefon om at de kom med dekkene mine.

"The devil on my shoulder got a devil on his back"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite hjelp i at de ser råe ut, når du må ha nye for hver eneste sesong, om du bruker bilen mer enn til en ukentlig tur til butikken.

Selv så har jeg disse dekkene, og er meget fornøyd med dem. Sporer tålelig lite, bra på tørt, og planer veldig lite på bløtt føre. Ikke så mye dekkstøy at det gjør noe heller. Og ikke minst, prisen er finfin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørt hardt, og med 205/40 mye og lenge jeg. Har aldri vært i nærheten av å flyge av veien. Så man skal ha kjørt rimelig aktivt for at de skulle klart det i de testene. Og som med alt annet, vil jeg tro det er lagt inn en liten sikkerhetsmargin.

Men så er mine 205 like breie omtrent som mange 215-dekk. Ikke så altfor store forskjellen egentlig, bare bittelitt mer strekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider