Gå til innhold

Hvordan gjennomføres trygg prøvekjøring av bil til salgs?

Ranger emnet

månestråle

Anbefalte innlegg

En ting bare...Hvis man krever å få førerkortet til personen som skal kjøre bilen, (eller hvilket som helst kjøretøy som krever at du har førerkort) så kan jo ikke personen kjøre selv. Litt kjipt hvis man prøver en bil og blir stoppa i kontroll av noe slag. Hva skal man si da? :hvaskjera

Da anbefaler jeg heller at man tar bilde av forsiden og baksiden på førerkortet. Så man tydelig ser alt som står der. Evnt. også sjekke om navnet på førerkortet er likt på bankkortet. Det finnes jo alltids svindlere der ute...

Og for å være enda sikrere kan man jo spørre etter tlf. nr. både mobil og fast tlf.

2011 Lancer Sportback

1986 BMW 325 Coupe

http://www.mitsubishi-klubben.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åssen er det om de melder førerkortet "mistet" ?

Hadde jeg prøvekjørt en av dine ting hadde jeg vært ekstra forsiktig. Tanken på deg og doggiene dine.. Grøss :D

Ja men hele saken her er vel hvis de skulle finne på å ikke komme tilbake med ting de prøvekjører. Så da kan han bare melde det savnet så mye han vil for da har jeg jo navnet hans. Og da skal jeg altids klare å få igjen det som er mitt.

Christian87: Ja det har skjed. En fyr som skulle test kjøre sykelen min ble stoppet og forklarte at han var på prøvekjøring. Politiet fulgte han tilbake til meg og jeg viste førerkortet hans og politiet dro igjen. Ikke noe problem. Og hvis du prøvekjører en bil så gjør du det da i nærmiljøet. Regner ikke med at han som eventuelt låner noe blir stoppet i Hamar av politiet mens jeg står i innkjøringen min å venter. (10-15 mil). De gangene jeg har solgt bil har jeg sitti på under prøvekjøring men det er jo ikke like greit når du skal selge en MC.

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider