Knut Inge Skrevet Oktober 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2006 Har ein b230ft motor som eg skal få litt meir hk i. Planen er og få mellom 270og 300hk. Det som skal på den er: -Garrett t3/t4 turbo -R sport dysene -Stor intercooler -Justerbar btr -Spesial chip -531 topp Men er det nødvendig og porta toppen? Får eg merkbar effekt av det? Siter Volvo 740 1986mod.-B230A(B230FT) Motorhispania Furia 2002mod Suzuki zr chopper 89mod(solgt) Honda pxr(borte) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo242 Skrevet Oktober 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2006 du trenger ikke porte toppen om du skal ha på en 531.. svenskene har jo dratt ut over 500 gamp i orginal 531. Siter http://www.wetterhusracing.no http://www.bakaxel.se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knut Inge Skrevet Oktober 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2006 du trenger ikke porte toppen om du skal ha på en 531.. svenskene har jo dratt ut over 500 gamp i orginal 531. Okay...så det er ikkje nødvendig. Men blir det masse bedre topp/bunndrag av det? Siter Volvo 740 1986mod.-B230A(B230FT) Motorhispania Furia 2002mod Suzuki zr chopper 89mod(solgt) Honda pxr(borte) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LaSSiss Skrevet Oktober 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2006 behøver ikke porte en 530 for og ha 300 heller, men såklart vil jo merke stor forskjell om du skulle gjøre det.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet Oktober 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2006 som KG sier: "Flödesfeber: En del som hör av sig till oss har även drabbats av 'flödesfeber'. Ett högt flöde är ingen garanti på att motorn ger mer effekt än en med mindre flöde. Oftast får man kompromissa för att få ut mesta möjliga effekt över hela varvtalsregistret. Vi sticket ut hakan og påstår: Att de som propagerar för att alla toppar skall vara flödade för bästa möjliga effekt är ute på hal is. Vi anser att det som betyder mest när det gäller portning av topplock är erfarenhet! Erfarenhet från otaliga tester i bromsbänk och bil. Det är där motorn skall arbeta - sedan kvittar det vad alla värde på 'papperet' säger. De som har mest behov av att flödestesta är de som inte har den här erfarenheten. Många av de mest framgångsrika trimmarna har överhuvudtaget aldrig använt en flödesbänk!" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Oktober 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2006 greit å ha noen Nm også... som du ikke må grave etter på 5000rpm og oppover liksom... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Oktober 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2006 Porting er viktig, men som sagt er det ikke alltid mest mulig som gjelder. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knut Inge Skrevet Oktober 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2006 Er det noken på forumet som kan porta? Eller må eg senda den inn til firma? Siter Volvo 740 1986mod.-B230A(B230FT) Motorhispania Furia 2002mod Suzuki zr chopper 89mod(solgt) Honda pxr(borte) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Oktober 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2006 En kar fra Bergen porter visstnok til bra pris! Han har mye erfaringer, bygget motorer i alle år. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knut Inge Skrevet Oktober 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2006 En kar fra Bergen porter visstnok til bra pris!Han har mye erfaringer, bygget motorer i alle år. Har du info om han så eg kan få kontakta han? Siter Volvo 740 1986mod.-B230A(B230FT) Motorhispania Furia 2002mod Suzuki zr chopper 89mod(solgt) Honda pxr(borte) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kohler Skrevet Oktober 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2006 hvorfor ikke bare kjøpe sprut da??? henter mye der Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokvaløya Skrevet Oktober 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2006 Virker som dere prater om Ebb fra stavanger...jeg kjenner til han.Han har gjort en "komplett jobb" på en 16v topp for meg. Veldig dyktig..har bare holdt på med topplokk siden 70 tallet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Oktober 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2006 han som har tatt 531'en jeg har på min og.. for å si det sånn, MYE kan sies om den karen, men porting og bygging har han vist rimelig god greie på etter det jeg har funnet ut.. men er kansje ikke den ærligste 40åringen du får tak i.. men sålenge du ikke skal kjøpe noe av'n så er jo alt godt kan bl.a. komme i kontakt me han via http://www.trim-4-eldre.com der han kaller seg for EBB Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokvaløya Skrevet Oktober 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2006 Ok,har ikke god kjennskap til han,men har ikke et ondt ord å si om fyren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knut Inge Skrevet Oktober 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2006 Har sendt mail til han nå. Blir spennande og sjå ka han svare! Siter Volvo 740 1986mod.-B230A(B230FT) Motorhispania Furia 2002mod Suzuki zr chopper 89mod(solgt) Honda pxr(borte) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg