volvokvaløya Skrevet Oktober 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2006 Bare ring han,er greiere det! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokvaløya Skrevet Oktober 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2006 B230ft:Hvordan ble resultatet på 531??...vurderer å sende 531 toppen til han nå. Han gjorde en hel del med 16v toppen,ikke bare porting da. Men tenker hvis han bygde om kammeret og portet innsug og eksos må det blir bra. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knut Inge Skrevet Oktober 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2006 Masse tar han ca for porting av ein topp då? Siter Volvo 740 1986mod.-B230A(B230FT) Motorhispania Furia 2002mod Suzuki zr chopper 89mod(solgt) Honda pxr(borte) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokvaløya Skrevet Oktober 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2006 Ring å snakk med mannen! Varierer sikkert litt på tilbudene siden han er en privat person. Men ikke ring han å si at du vil ha en topp til 500hk f.eks, da legger han på...forklar han hvordan du vil ha ting og hvordan det er med oppsettet rundt toppen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo242 Skrevet Oktober 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2006 Folka jeg prater med sier at man klarer ikke porte en 398\530 likegodt som en 405\531 er orginal...ergo få heller tak i en 531 istedet for å koste på 530 toppen. Siter http://www.wetterhusracing.no http://www.bakaxel.se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokvaløya Skrevet Oktober 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2006 Utrolig mange billige 531 på blocket. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knut Inge Skrevet November 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 9, 2006 Fikk snakka med han fyren i dag. Han skulle ha 5000.- for og porta toppen. Då trur eg att eg gir faen i og porta den. Har lest litt og mange seie jo att det nesten ikkje blir forskjell på ein porta 531 topp og ein org topp når du kun skal ha 300hk. Og det er jo ca 300 hk eg og skal ha. Er det nokon som kan bekrefa det eller? Men og polera innsugs og eksos kanalane kan eg vel gjør, kan vel ikkje går noe galt då? Siter Volvo 740 1986mod.-B230A(B230FT) Motorhispania Furia 2002mod Suzuki zr chopper 89mod(solgt) Honda pxr(borte) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heggis Skrevet November 9, 2006 Rapporter Share Skrevet November 9, 2006 alle munner drar osv... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ben are Skrevet November 9, 2006 Rapporter Share Skrevet November 9, 2006 Tydeligvis mange som har misforstått mangt her... For det første!!!! 500Hk på en ORG 531!!!! JAU..... 4kg ladetrykk og 1300graders exostemp!!!!! er jo trøblete nok å få ut 500hk med en gromt portet topp! 300hk går greit med org topp... MEN.... Jo bedre toppen fløder, jo mindre ladetrykk trenger du pøse på med... mindre tempratur etc etc! Siter Takk til Team Turbo Tromsø og PST performance Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet November 9, 2006 Rapporter Share Skrevet November 9, 2006 Tror du greier deg lenge med polerte kanaler... Jeg skal få en bekjent til å se over min litt til vintern, men det er fordi en svenske har porta den, så skal bare file litt her og der hvis han synes det trengs.. Jeg kjører vel kanskje 250hk eller noe nå. Jeg hadde på porta 531 med A kam, men når jeg rasa motoren så måtte jeg på med en std 530 og K kam.. Kan ikke si at jeg merket så veldig mye forskjell på det, men nå ble jo turbo bytta samt grenrør porta samtidig så mulig at det hadde blitt litt annerledes med samme kam, grenrør og turbo som før.. For en såpass liten effekt så trengs ikke porting i allefall, hvis ikke du har lyst. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo242 Skrevet November 9, 2006 Rapporter Share Skrevet November 9, 2006 Tydeligvis mange som har misforstått mangt her... For det første!!!! 500Hk på en ORG 531!!!! JAU..... 4kg ladetrykk og 1300graders exostemp!!!!! er jo trøblete nok å få ut 500hk med en gromt portet topp! 300hk går greit med org topp... MEN.... Jo bedre toppen fløder, jo mindre ladetrykk trenger du pøse på med... mindre tempratur etc etc! toppen ER som han sier lett portet og med orginal ventiler.... http://forum.turboperformanceclub.com/viewtopic.php?t=142698 Siter http://www.wetterhusracing.no http://www.bakaxel.se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet November 9, 2006 Rapporter Share Skrevet November 9, 2006 Nå skal det sies at det er ekstremt mye bambus-hester borti Svergie å da... Men fytti helvette å du må stressebånnbettane med såpass lite fløde iforhold til effekt...! Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NM-Performance Skrevet November 9, 2006 Rapporter Share Skrevet November 9, 2006 560hk på org 531 med 2kg ladd???? Da lurer jeg på hva jeg gjorde feil med 400hk på 1.9kg... greit nok med annen kam... Men 160hk??? :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet November 9, 2006 Rapporter Share Skrevet November 9, 2006 Er endel "Bilsporthester" der, sånn real effekt x roten av 3 x 1,5 x penis lengde osv... Men hvis du har planer om å trimme videre så er det sikkert ingen dum investering... Jeg har 500hk på std 530 med 300 av døm har gått av med pensjon.. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knut Inge Skrevet November 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 9, 2006 Eg får sjå ka eg finne ut. Nå hadde nå han NM-Performance på forumet ein ferdig porta 531 topp. Kanskje eg kjøpe den. Siter Volvo 740 1986mod.-B230A(B230FT) Motorhispania Furia 2002mod Suzuki zr chopper 89mod(solgt) Honda pxr(borte) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.