kleiven Skrevet Oktober 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2006 Har et spm om oljepumpe til volvo motorer, begynte i vår med å prøve å få volvo motor i min mercedes, men måtte gi opp pga av dårli plass mellom oljepumpe\bunnpanne og styrestaggene på biln. Men har litt lyst til å prøve på n igjen, da med å kanskje rettstille motorn å se om det kan gå da. Men, er det flere typer olje pumpe til volvo motorene? Er det mulig å bygge om pumpene, silen? Noen med no tips her kanskje..? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Oktober 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2006 Tørrsump, da går det. Evnt. så har 16V motorene ekstern oljepume, eller ettermonter en elektrisk oljepumpe på en vanlig rødblokk. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kleiven Skrevet Oktober 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2006 Tørrsump, da går det.Evnt. så har 16V motorene ekstern oljepume, eller ettermonter en elektrisk oljepumpe på en vanlig rødblokk. Tørrsump bli vel fort dyrt på en ellers orginal fk\ft motor trur jeg. Men hvordan er de opplegga med 16v`n da? Mulig å få på en rødblokk? Går det med elektrisk pumpe? hvordan? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Oktober 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2006 Ikke lett å få 16v pumpa over, må bruke 16v blokk i så fall. Vet bare at mange med amcars bruker elektrisk, burde være en grei sak å modde til den. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kleiven Skrevet Oktober 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2006 Ikke lett å få 16v pumpa over, må bruke 16v blokk i så fall.Vet bare at mange med amcars bruker elektrisk, burde være en grei sak å modde til den. Elektrisk ja..? Skulle gjerne hatt litt mer info rundt det da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kleiven Skrevet Oktober 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2006 Er det noen som har tegninger\skjema over olje føringene i 230 blokka? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kastel Skrevet Oktober 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2006 Volvo motor i mb hehe:P legg ut prosjekt tråd da om du forsetter planene.. Ps skal sjekke om jeg får scanna olje føringene til 230 fra haynes å lagt det inn.Vist det står der men kansje du burde kjøpe boka du me:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kleiven Skrevet Oktober 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2006 Volvo motor i mb hehe:P legg ut prosjekt tråd da om du forsetter planene.. Ps skal sjekke om jeg får scanna olje føringene til 230 fra haynes å lagt det inn.Vist det står der men kansje du burde kjøpe boka du me:P hehe, jepp :) Her er proskjekt tråd fra i vår når jeg begynte på det http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=109007 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kastel Skrevet Oktober 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2006 Hehe kom på jeg hadde lest tråden din :P men spesielt prosjekt i hverfall.Hva slags gearkasse skal du bruke da`? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Duett Skrevet Oktober 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2006 hmm, hva med b20 bunnpanne å oljepumpe da? kansje en mulighet:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kleiven Skrevet Oktober 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2006 hmm, hva med b20 bunnpanne å oljepumpe da? kansje en mulighet:) Er en mulighet som vi skal se litt nærmere på, + rettstille motoren mer, får litt mer å gå på da. og evt ei ekstern pumpe av noe slag. Så da skulle jeg hatt skisse over føringer å sånt, så jeg får tenkt litt :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kleiven Skrevet Oktober 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2006 Hehe kom på jeg hadde lest tråden din :P men spesielt prosjekt i hverfall.Hva slags gearkasse skal du bruke da`? hehe, såg nicket dit inne på tråden ja. Har ikke tenkt på girkasse ennå, må prøve å få tilpassa for den oljepumpa først, før jeg begynner med noe annet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Oktober 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2006 Hør på amcar forumet etter pumpe, tror de har mer peil på det. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kohler Skrevet Oktober 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2006 kjedelig med elektrisk oljepumpe hvis du får el-feil da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokvaløya Skrevet Oktober 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2006 Haha!!...godt poeng Johannes. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg