Gå til innhold

Sprøsmål ang. Golf IV prosjekt

Ranger emnet

Mattiasen

Anbefalte innlegg

Hei!

Er ny her på forumet, tenkte jeg skulle gjøre noen basiske endringer på min golf IV 1.6

Hadde tenkt og starte med:

-Skifte baklys

-Skifte Frontlys

-Montere baklukespoiler

-Skifte sideblinklys

-Effektpotte(eller en potte bare for utseende)

-Selvfølgelig felger(har for det meste dette i boks(tror jeg:S)

-Åpen for mer:)

Lurer på om de fire første er noe jeg kangjøre selv, er detvanskelig, tidkrevende?

Lurer rett og lsett på det meste ang. montering..

takker for svar og tips

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skifte baklys er relativt enkelt....de sitter med 3 eller 4 skruer i bagasjerommet...du ser dem fort når du får av sidetrekket i bagasjerommet...er gjort på en halvtime max....

Montere frontlys er også relativt greit når du først har gjort det. Du må først fjerne frontfangeren.....begynne med å ta av grillen, deretter må du fjerne skruene på grillen, sitter 3 skruer forran mellom lyktene (undersiden av grillen) og så sitter det 2-3 på hver side av hjulbuen samt et par på undersiden. For å få av grillen må du også få av lyktespylerne....disse drar du ut forsiktig og hekter de av festet...så er det meste gjort...da må du bare forsiktig dra av frontfangeren..når det er gjort er det lett å få av lyktene...2 skruer oppå lykta og 2 under....første gangen kan dette ta litt tid...men når du først kan det er det gjort på et blunk...bytta lykter på 15min i dag....så det er bare å vite hvor tinga er...

sideblinkere er veldig lett...ta et flattjern og vipp den ut.....

Effektpotte er også veldig lett....iallefall om du kjøper dem "orginal" med fester....da er det bare å dra ut den du har og sette i den nye....

Men har du en universal så må du komme på noe lure triks når du skal feste den....

Ellers så har jeg fått tak i bakspoiler selv..velger å la et firma gjøre dette da jeg ikke vil risikere at dette blir limt for dårlig...Men de som kan det har nok ikke noen prb med å feste dette heller...

Men om du først skal skifte lykter..hvorfor ikke få ny fanger også???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Relativt lett å få bakspoiler til å sitte. Matt lakken der du skal lime(både på spoiler og bakluke), bruk ønsket lim(jeg brukte sika), teip fast og legg tyngde på/bruk klemmer. La bilen stå til limet har herdet. Bare pass på å ikke matte ned lakken utenfor der du skal lime, litt kjipt med matt lakk rundt spoileren :doh

Bedre med en god trekant enn en ond sirkel

Lenke til kommentar
Del på andre sider