Gå til innhold

Hvilke av disse forsterkerne på TS-W3004spl?

Ranger emnet

Pålarn

Anbefalte innlegg

Hei.

Skal straks kjøpe annlegg fra USA, og da lurer jeg på hvilke av disse forsterkerne klarer å kjøre 2x TS-W3004spl ?

De har tillgang på disse:

PIONEER GM-5200T 2 CHANNEL 760 W AMPLIFIER

PIONEER GM-5200T 2-CHANNEL AMPLIFIER AMP 2CH

PIONEER GM-510T 2-CHANNEL AMPLIFIER 2CH AMP GM510T *RB*

PIONEER GM-D510M 1000Watt Class D Mono Car Amplifie NEW

PIONEER PRS-D2000T 2-CHANNEL AMPLIFIER/AMP 2-CH/2CH

PIONEER PRS-D1000M MONO CHANNEL AMPLIFIER/AMP 1200W 1CH

PIONEER PRS-D4000F 4-CHANNEL AMPLIFIER/AMP 4-CH/4CH

Det er disse jeg har tilgang på, så må vel nesten bli en av disse?

Regner med at jeg ramsa opp endel søppelforsterkere som ikke er beregna på slik, men bare slengte med de som var tilgjengelig!

Skal ha 4 stk TS-W3004spl, så må vel ha 2 forsterkere til å dra disse.

Hvilke burde jeg ta, og duger den til dette?

MVH Pål Martin

EDIT:

Er vel egentlig kun:

PIONEER GM-D510M 1000Watt Class D Mono Car Amplifie NEW

PIONEER PRS-D1000M MONO CHANNEL AMPLIFIER/AMP 1200W 1CH

som i det hele tatt er aktuelle!

PRS-D1000M er betraktilig dyrere enn GM-D510M !

Så da er spørsmålet, om GM-D510M drar 2 av disse subbene ut maks, eller bør jeg heller satse på 2 PRS-D1000M?

Kjøretøy: 1, 2 (SELGES), 3, 4, 5, 6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg ikke tipper feil vil du koble ned i 1ohm... PRS D1000M leverer bare 600wrms i 1ohm... Da vil hvert element få under 1/3 av hva de tåler kontinuelig.. Watt er riktignok ikke alt, men ville nå hatt noe mer strømsterkt til slike subber... og D510M er ikke engang stabil i 1ohm, og gir kun 500rms i 2ohm, så den er ennå svakere igjen...

Pressiserer igjen OM du kobler til 1ohm, så burde du egentlig ha noe som leverer 2000+/- i 1ohm ja... kan sikkert spille greit med 1000w og, men ja... for å få utnytta de fullt bør du ha rundt 2000wrms ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan skal du få kobla 2stk elementer med dobbel 4ohms spole til 2ohm på en monoblokk? Om du paralellkobler spolene får du 2ohm fra hvert element... Om du seriekobler elementene sammen da så får du 4ohm, om du paralellkobler dem sammen får du 1 ohm...

Om du seriekobler spolene sammen får du 8ohm fra hvert element, og om du paralellkobler elementene sammen da får du 4ohm...

så om 2 elementer med dobbel 4ohms spole skal på en monoblokk må du få en eller 4ohm slik jeg forstår det... Hvis ikke du seriekobler hele veien og ender opp med 16ohm...

Det sies vel at om du spiller i 1ohm blir det litt mindre kontroll enn om du spiller i 4ohm, men dette skal du ta med en klype salt, med tanke på at det kommer fra MEG, som ikke er verdensmester... Har sikkert mye å si hvilken forsterker du bruker også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortell meg;

Om jeg kobler i 2 OHM! Hvordan vil den spille iforhold til 1OHM. Lavere, mindre bass osv.?

Du vil nok ikke merke noe forskjell på lydkvaliteten i hvert fall.

Ellers vil det når du kobler 2 ohm i stedet for 1 ohm, på en forsterker som tåler det, spille litt lavere.

Mvh Stian

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok.

Jeg regner med at det blir en kombinasjon med 2 PRS-D1000M.

Hvilket koblingskjema skal jeg bruke om jeg skal ha 4 stk TS-W3004spl på 2 PRS-D1000M ? Tipper det kommer til å spille "GREIT" med 4 TS-W3004spl baki bilen uansett !

Mange sier det kommer til å bli ekstremt og sånn, så får vente å se!

Men trenger ett koblingskjema, som jeg kan fulge slik at jeg får utnytta begge forsterkerne, samt subbene!

Takker for alle svar som kommer inn folkens.

MVH Pål Martin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal du bruke den lille forsterkeren der til 2 stk må du hvertfall bygge portet kasse, ellers blir det lite liv.

på to sånne subber anbefaler man vel PRS-D5000SPL, og hvis man har en sub kan man bruke en PRS-D3000SPL, så vet du sånn ca hvor det ligger.

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jo ikke jeg hvilke priser du får på utstyret, men 2 slike forsterkere du snakker om koster 10lapper i norge... Om du absolutt MÅ ha 4stk, ville jeg heller gått for 2stk av de største soundmagusene. Da får du hvertfall en goood del mer kraft å ta fra...

Her kommer en påstand jeg ikke kan forsvare på noen måter, men ville trodd at med pionerene du vil kjøpe, vil det spille høyere med 2, enn med 4 subber...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har enda ikke kjøpt dem, så jeg kan jo kjøpe 2 stk da!

Men vil ha mere i bagasjerommet! Ikke bare "vanlig" slik folk har, med 2 subber og ikke noe mere! Har lyst på mere enn 2 subber.

Hva bør jeg gå for da? :op:

I så fall skjønner jeg ikke hva du ser på Pioneer etter...

Hvis du skal ha noe som ikke alle andre har altså.

Har du plass til mer enn 2 subber forresten?

Mvh Stian

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det som er så bra med Pioneer er at ALT finnes i utlandet!

Er jo noen ganger 1/3 av prisen i Norge ;)

Man finner jo ikke soundmagus eller noe i utlandet :op:

Men er det noe annet av ett kjent merke, som det er BRA trøkk i! Som kan sammenliknes med TS-W3004spl, men som ikke krever så mange/heftige forsterkere!

Annlegget i Norge, kommer vel på 30000 NOK, men skal kjøpe det fra USA så blir vel 10000 NOK derfra! Sånn ca.

Lenke til kommentar
Del på andre sider