Gå til innhold

Kortstyring i 240

Ranger emnet


Estrewes

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Hvor mange forskjellige typer av kortstyring får du til 240? Tannstenger med høyere utvenksling, men får man også "gearboks" til og sette mellom rattaksel og tannstang? Hvem selger kortstyring i norge? Og hva er deres erfaring med kortstyring? Priser?

 

Lurer også på om det er noen her som har brukt momo ratt eller lignende med nav til 240, må være lite og bygge en del ut (bakover), så man ikke slår borti blinklyshendel og vindusvisker hendel når man ratter så hjertepumpa gløder.

Volvo - Mercedes - Audi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sellholm har servo kortstyring, som absolutt er å anbefale, koster vel en 8k trur jeg...

KRB har utveksligsbokser te å kjøre org tannstag med, det funker det men du blir halshøgs om du blir stoppa med det....

Gundersen, pedersen og kollevold har kortstyring... Koster 1900 mener jeg uten servo, kun zf innmat....

Du bør ikke ha et for lite ratt når du har kortstyring mener jeg ihvertfall, 350mm er bra....

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes ut som litt styr det der ja..

Men det går vel på et vis!

Det er jo bare å forlenge stagene.. Sveiseapparat og noen hylser :P

Man får ca 2.6 for fullt utslag, mot 3.0 til volvo.. 2.5 er quick steering som koster ca. 9000kr(?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2,6 runder er jo ikke akkurat kortstyring da men....

Sellholm kan levere litt forskjellige utvekslinger der mener jeg..

Er vel fra 1,2 runder og oppover mener jeg...

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er en kortstyringstråd på dcn.no.

Og dette er min erfaring:

Jeg har ratta litt med bruttern sin 242 og kortstyring, og den er rett og slett vond å håndtere. Riktignok har den noen alvorlig bredda stålfelger med totalt "feil" innpress som gjør den ekstremt tung uten servo. Må og si at jeg sitter for nærme rattet også. På grus føles det helt riktig, men på asfalt blir dette for heavy for meg. Bokstavelig talt. Sitter OMP ratt i den, tipper på 14". Er vesentlig større enn 12".

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tenker jeg kun på kortstyring med servo her jeg men.... Det er da det er 8k for tannstaget, alternativt kan en handle en utvekslingsboks... For meg er det det som er aktuellt, det å kjøre uten servo blir helt uaktuellt..

Du bude ikke gå for mindre enn 350mm med servo å mener jeg men, blir liksom så jævlig "knotete" å kjøre med enda mindre ratt....

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvor selger de utvekslingsbokser til normale priser? Er litt dyrt og ut med 8000 på en vinterbil som kanskje får kjørt seg forstilling messig. (altså tannstanga sitter jo veeldig utsatt til med tanke på overstraffing på vinterstid eller sommerstid for den sakens skyld. Ergo er det jo kanskje tannstanga som først går om man skulle være uheldig og være borti no med hjula. Ingen som har no brukt ratt?

Volvo - Mercedes - Audi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KRB har utvekslingsbokser, koster en ett par lapper trur jeg...

Jeg har ikke montert på såntno selv men Runar (projekt bruning) her på forumet har gjort det, han sa det var en kurrant jobb så lenge motorn er ute, så kansje litt ugunstig sånn sett! Hehe Men alt går vel...

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2,6 runder er jo ikke akkurat kortstyring da men....

Sellholm kan levere litt forskjellige utvekslinger der mener jeg..

Er vel fra 1,2 runder og oppover mener jeg...

Det er kort i forhold til 3.0, samt med tanke på pris..

 

8000kr vs. 500kr(?) på skroten og det må vel være fint for vanlig gatebil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er snakk om å få 0.2 runder mindre utslag på hver "side" av utslaga, det mener nå jeg ikke har noe med kortstyring å gjøre ihvertfall.... Hehe

Da må det være bedre å bruke en utvekslingsboks spørr du meg, koster riktignok 1k mer men da får du nå ihvertfall kortstyring...

 

Skal du ha skikkelig kort styring til mere banebruk bør du jo nesten kunne legge fulle utslag uten å endre rattgrep...

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår