Gå til innhold

Problemer med oljetrykket A4 97 mod

Ranger emnet


Four rings

Anbefalte innlegg

Kjørte meg en liten tur her forleden, da plutselig oljelampen i dashen begynte å lyse og pipe.

 

Så kjapt en tur i instruksjonsboken at lampen starter å lyse dersom oljetrykket synker. Lampen starter å lyse ved kjøring på lavt turtall og slukkes med en gang turtallet øker.

 

Hva kan være årsaken til dette? Synger oljepumpen på siste verset eller kan det være giveren som ikke fungerer som den skal?

- 98 Audi A6 1,9 Tdi

x97 Audi A4 1,8 20V (solgt)

x87 Mercedes 190E 2,3 (solgt)

x87 Mercedes 190E 2,0 (solgt)

x81 Ford Escort 1,3 (taket)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kjørte meg en liten tur her forleden, da plutselig oljelampen i dashen begynte å lyse og pipe.

 

Så kjapt en tur i instruksjonsboken at lampen starter å lyse dersom oljetrykket synker. Lampen starter å lyse ved kjøring på lavt turtall og slukkes med en gang turtallet øker.

 

Hva kan være årsaken til dette? Synger oljepumpen på siste verset eller kan det være giveren som ikke fungerer som den skal?

Enkelte æwdier har to trykkmålere, en for under x antall rpm, og en over..

Usikker på om det er sånn på din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for alle svar. :thumb

 

Jeg byttet olje og filter (org filter) sist gang i mai, mulig det er en sammenheng der..

 

Tror jammen jeg skal ta et oljeskift på verkstedet mandag etter jobb.

- 98 Audi A6 1,9 Tdi

x97 Audi A4 1,8 20V (solgt)

x87 Mercedes 190E 2,3 (solgt)

x87 Mercedes 190E 2,0 (solgt)

x81 Ford Escort 1,3 (taket)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått noen bedring? Jeg fikk samme problemet i dag, bare at jeg skiftet olje og filter sist helg. Skiftet til filter kjøpt på mekonomen (dritt?) og castrol magnatec olje (dritt?), fyllte på litt mer olje da jeg kom hjem, om det har hjulpet vet jeg ikke, har ikke testet nok

01 VW Transporter TDI

97 Audi A4 1.6l

(x) 86 VW Golf 1.8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

Hei jeg har -98 1.8 TSQ, og jeg har slitt med alt det som beskrives her! Jeg var plaget med lavt oljetrykk og når motoren ble varm så begynte den å tikke.

Ble diagnostert på Møller at det var den kjedestrammeren til kammene som var sliten. så jeg tenkte jaja de får fikse den da, kom på 10 lapper. Ikke noe ble bedre! :deng

 

Forsket litt på å bytte til forskjellige oljer uten resultat.

Sjekket også den ventilen inne i oljehuset, den bare datt ut, så jeg byttet til ny.

Så fikk jeg litt forskjellige mekanikere til å høre på bilen og de mente det var ventil løfterne. Byttet selv 6 stk som virket litt slappe, uten at tikkingen ble nevneverdig bedre.

 

Neste trekk var da oljepumpen. Kjøpte meg ny pumpe på Motorteknikk i Oslo for ca 1800 (Møller ca 3000 + pant). Byttet denne selv og oljetrykke spratt til værs og tikkingen forsvant!! Skal si det var godt!!!

Inne i den gamle pumpa var det rester av metallspon, så spor i skovlene, + no plastbiter i silen.

 

Så bytt oljepumpe først som sist. Og ikke bruk Møller Slependen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår