Gå til innhold

Problemer med oljetrykket A4 97 mod

Ranger emnet

Four rings

Anbefalte innlegg

• Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Okej, hadde bilen inn på verksted for noen dager siden for å måle oljetrykk, målte 2bar på 2000rmp og 5 bar på 5000rpm, helt til plutselig oljetrykket datt til 0,5bar på 2000rpm og 1,5bar på 5000rpm, stoppet bilen noen minutter og prøve igjen etterpå, da målte vi samme som først igjen, så tror det er denne ventilen som fusker og åpner og lukker seg som den selv vil..

2002 Audi A4 Avant 1.8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå vært på verksted med min og fått verdier 2.5 bar på tomgang og 6 bar på turtall. Det er et japsemerkeverksted som mente at de veridene var normale, men de ringte til Audi Gromstad som igjen mente at de verdiene var lave.

Så oljepumpen må da byttes og oljesilen må renses. Samt at systemet må renses fordi det er full av sot eller koks eller hva faen det var.

Noen som vet åssen man renser systemet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå vært på verksted med min og fått verdier 2.5 bar på tomgang og 6 bar på turtall. Det er et japsemerkeverksted som mente at de veridene var normale, men de ringte til Audi Gromstad som igjen mente at de verdiene var lave.

Så oljepumpen må da byttes og oljesilen må renses. Samt at systemet må renses fordi det er full av sot eller koks eller hva faen det var.

Noen som vet åssen man renser systemet?

Omega er en produkt serie som har rens for motorer m.m. På Mekonomen vet jeg de har det. Jeg bruker det før alle oljeskift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...