Strenuous Skrevet Oktober 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2006 God Kveld! Jeg bare lurte på en ting. Si jeg en kveld kjører hjem fra byen, og gir på litt ekstra over en bro. en bil legger seg etter meg, og blålysene kommer på etter et lite stykke. heldigvis kjørte jeg ikke så fort da jeg merka de la seg bak meg, og ikke fikk jeg kjørt langt heller.. ut kommer det tre furtne politimenn! Krever å få se førerkort og vognkort.. De smekker meg fordi jeg kjørte for fort..og det går jeg jo med på, men de kan jo ikke bevise noe og gi meg noen bot.. og så begynner en av dem å snakke om felgene mine! helvete tenker jeg.. de er ikke godkjent.. og han mener de er på kanten, noe de så absolutt er! men de er innenfor regelverket. han klager også på streamer i fronten.. og at jeg kjørte park/tåkelys. jeg slipper unna bot! Kunne vært verre.. Men de sa at hvis de stopper meg igjen, BØR jeg ha godkjent felgene i vognkortet! Spørsmålet er: Bør jeg ha noe å frykte her? Tviler litt på det egentlig..men fint å høre med erfaringer, eller noen som har peil :) Dette skjedde forøvrig i Kristiansad, over lundsbroa retning Lund :P stoppa meg på toppen av bakken.. Takk for alle svar! Siter '92 BMW 325 iA Coupe:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sower Skrevet Oktober 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2006 Spørsmålet er: Bør jeg ha noe å frykte her? treffer du på de samme folka så.... :D Siter H-mjølk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mcbanan Skrevet Oktober 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2006 Er jo fint å sitt på det rene da, hvis du blir stoppa en gang til:) Siter Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Strenuous Skrevet Oktober 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2006 hehe...joda.. da kommer de sikkert til å straffe meg ekstra og finne alle mulige feil å ta meg på :p eller sende meg til BT! Hjelp. Huff..jaja..det går nok fint :P Siter '92 BMW 325 iA Coupe:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Strenuous Skrevet Oktober 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2006 Er jo fint å sitt på det rene da, hvis du blir stoppa en gang til:) Tror det er vanskelig å få godkjent de felgene da :P men får se hva det blir til..hadde vært greit å ha alt i orden egentlig. men snart kommer vinteren, og mindre dimensjon på dekk..hehe Siter '92 BMW 325 iA Coupe:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Strenuous Skrevet Oktober 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2006 forresten, de kan vel ikke gjøre noe annet enn å sende meg til BT? og da er det vel bare å hive på noen andre felger..men vet noen om BT bare sjekker det de skal sjekke da, eller kan det være at de begynner å finne andre ting også på bilen som er galt? Siter '92 BMW 325 iA Coupe:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marvil Skrevet Oktober 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2006 Du kan selvsagt risikere at dem ser på andre ting, f.eks om du kommer med en skamlav bil, og det ikke står noe i vognkortet om senk. :) Og om du har noe å frykte..? Det kommer an på hvor stor sannsynlighet du tror det er for at vedkommende stopper deg igjen. Tipper dem gir deg mangellapp på stedet, i verste fall bot siden du har fått pålegg tidligere. :) Siter » [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004 » [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt » [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Oktober 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2006 Du har møtt på ganske greie politifolk da. Noen ville gitt deg bot på stedet. :) Men on topic: Det er jo alltid kjekt å ha sitt på det rene, slik at neste gang du blir stoppa så kan du vise de papirene på at alt er slik som det skal. Da blir de aller fleste mye mye mer hyggelige og medgjørlige. :) Om du har noe og frykte? Tja, om du møter på samme folka igjen så :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
methano Skrevet Oktober 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2006 i teorien skal biltilsvinet bare sjekke det som står på mangellappen, men de kan henge seg opp i andre ting og være vanskelige.. (en kamerat av meg var ute for det dessverre, endte opp greit etter en laaaaaaaang krangel) Dette var forøvig også i Kristiansand Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maxboost Skrevet Oktober 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2006 det er det som er så nyyydelig med å bo i mandal, har aldri hatt godkjent senkesett og altid hatt felger som er skikkelig på kanten, og da seff alle rutene sota og streamer... aldri blitt stoppa for det, de har stoppa meg pga andre ting, men legger ikke merke/gidder ikke si noe på det... men kommer jeg til kr.sand,, og der er jeg jo rundt å ræser litt av og til da kikker dem godt, men aldri blitt stoppa merklig nok:P Siter Drift it like u HATE it ! [sign:error] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maxboost Skrevet Oktober 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2006 btw til trådstarter, var bilen din nettopp til lakk av bakskjermer elns, var en kompis av meg fra mandal som tok seg av det:D Siter Drift it like u HATE it ! [sign:error] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Strenuous Skrevet Oktober 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2006 Maxboost, stemmer det! Hadde litt av hvert som ble gjort på den.. men største grunnen til at jeg hadde den inne var fordi to jævler hadde sparka inn 2-3 bulker i den på tinnheia! :( fant ikke ut hvem det var.. passe forbanna kan du si :p Kanskje det er på tide at jeg flytter til Mandal? hehe.. Siter '92 BMW 325 iA Coupe:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kebab gud Skrevet Oktober 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2006 og at jeg kjørte park/tåkelys. so? ... det er jo fult lov.. hadde du derimot kjørt med kjøre/tåke FORTJENER DU Å BLI DREPT! Siter [*] 2003 Lexus IS200 [*] 1999 BMW 318i - Solgt [*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ayapuri Skrevet Oktober 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2006 so? ... det er jo fult lov.. hadde du derimot kjørt med kjøre/tåke FORTJENER DU Å BLI DREPT! Det er så absolutt ikke lov med park/tåkelys da det er skumring eller mørkt ute. Siter Chrysler Stratus 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kebab gud Skrevet Oktober 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2006 er vel muligens noe annet etter det er mørkt .. men på dagen er det hvertfall fult lov Siter [*] 2003 Lexus IS200 [*] 1999 BMW 318i - Solgt [*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg