Gå til innhold

onkel blå og advarsler

Ranger emnet

Strenuous

Anbefalte innlegg

God Kveld!

Jeg bare lurte på en ting. Si jeg en kveld kjører hjem fra byen, og gir på litt ekstra over en bro. en bil legger seg etter meg, og blålysene kommer på etter et lite stykke. heldigvis kjørte jeg ikke så fort da jeg merka de la seg bak meg, og ikke fikk jeg kjørt langt heller.. ut kommer det tre furtne politimenn! Krever å få se førerkort og vognkort..

De smekker meg fordi jeg kjørte for fort..og det går jeg jo med på, men de kan jo ikke bevise noe og gi meg noen bot.. og så begynner en av dem å snakke om felgene mine! helvete tenker jeg.. de er ikke godkjent.. og han mener de er på kanten, noe de så absolutt er! men de er innenfor regelverket. han klager også på streamer i fronten.. og at jeg kjørte park/tåkelys. jeg slipper unna bot! Kunne vært verre..

Men de sa at hvis de stopper meg igjen, BØR jeg ha godkjent felgene i vognkortet! Spørsmålet er: Bør jeg ha noe å frykte her?

Tviler litt på det egentlig..men fint å høre med erfaringer, eller noen som har peil :)

Dette skjedde forøvrig i Kristiansad, over lundsbroa retning Lund :P stoppa meg på toppen av bakken..

Takk for alle svar!

'92 BMW 325 iA Coupe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan selvsagt risikere at dem ser på andre ting, f.eks om du kommer med en skamlav bil, og det ikke står noe i vognkortet om senk. :)

Og om du har noe å frykte..? Det kommer an på hvor stor sannsynlighet du tror det er for at vedkommende stopper deg igjen. Tipper dem gir deg mangellapp på stedet, i verste fall bot siden du har fått pålegg tidligere. :)

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har møtt på ganske greie politifolk da. Noen ville gitt deg bot på stedet. :)

Men on topic:

Det er jo alltid kjekt å ha sitt på det rene, slik at neste gang du blir stoppa så kan du vise de papirene på at alt er slik som det skal. Da blir de aller fleste mye mye mer hyggelige og medgjørlige. :)

Om du har noe og frykte? Tja, om du møter på samme folka igjen så :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er det som er så nyyydelig med å bo i mandal, har aldri hatt godkjent senkesett og altid hatt felger som er skikkelig på kanten, og da seff alle rutene sota og streamer... aldri blitt stoppa for det, de har stoppa meg pga andre ting, men legger ikke merke/gidder ikke si noe på det... men kommer jeg til kr.sand,, og der er jeg jo rundt å ræser litt av og til da kikker dem godt, men aldri blitt stoppa merklig nok:P

Drift it like u HATE it !

[sign:error]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maxboost, stemmer det! Hadde litt av hvert som ble gjort på den.. men største grunnen til at jeg hadde den inne var fordi to jævler hadde sparka inn 2-3 bulker i den på tinnheia! :( fant ikke ut hvem det var.. passe forbanna kan du si :p

Kanskje det er på tide at jeg flytter til Mandal? hehe..

'92 BMW 325 iA Coupe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider