Gå til innhold

Maksimalt trykk til en kx550.2

Ranger emnet


tutigard

Anbefalte innlegg

Jeg har en kicker kx550.2 som nå for tiden driver en DY9412(bare midlertidig). Men jeg er ganske enkelt ikke fornøyd med lyden, den er stram og kontrollert, men jeg ønsker mye mere trykk. Så mitt spørsmål er, hva bør jeg kjøpe får å få mest mulig trykk (med den forsterkeren jeg har..)? Ønsker å kunne spille så høyt og kraftig som mulig uten at de høres stygt ut. Håper noen kan svare meg fornuftig her. Tenkte å bruke maks 5tusen på subb(er).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en kicker kx550.2 som nå for tiden driver en DY9412(bare midlertidig). Men jeg er ganske enkelt ikke fornøyd med lyden, den er stram og kontrollert, men jeg ønsker mye mere trykk. Så mitt spørsmål er, hva bør jeg kjøpe får å få mest mulig trykk (med den forsterkeren jeg har..)? Ønsker å kunne spille så høyt og kraftig som mulig uten at de høres stygt ut. Håper noen kan svare meg fornuftig her. Tenkte å bruke maks 5tusen på subb(er).

Heisan. Du skriver ingenting hvilken type kasse du har på ditt ellement i dag. Men hvis jeg forstår deg riktig, så ønsker max lydtrykk. Da kan en båndpasskasse være tingen for deg. F.eks denne:

http://www.magnat.de/content/carhifi/product_detail_de.asp?p=150212&pl=7,%208&s=73

 

Denne koster 3495.-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan. Du skriver ingenting hvilken type kasse du har på ditt ellement i dag. Men hvis jeg forstår deg riktig, så ønsker max lydtrykk. Da kan en båndpasskasse være tingen for deg. F.eks denne:

http://www.magnat.de/content/carhifi/product_detail_de.asp?p=150212&pl=7,%208&s=73

 

Denne koster 3495.-

 

Beklager, en glipp der, har i dag en lukket kasse på ca 25l. Men jeg kommer antageligvis ikke til å bruke denne subben mer.. Tenkte egentlig på å bygge kassen selv, men den magnat kassen der var vel ikke så dum. Leveringstid på denne da? Du mener at dette gir mest lydtrykk sammen med min forsterker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, en glipp der, har i dag en lukket kasse på ca 25l. Men jeg kommer antageligvis ikke til å bruke denne subben mer.. Tenkte egentlig på å bygge kassen selv, men den magnat kassen der var vel ikke så dum. Leveringstid på denne da? Du mener at dette gir mest lydtrykk sammen med min forsterker?

Jeg kan ikke påstå at den er den kassen som vil spille høyest, men jeg vet at den er effektiv. Den vil du ha hos deg i begynnelsen, midten av neste uke.

Hvis du forhåndsbetaler, så sender jeg den fraktfritt opp til deg. Send meg en mail på ketil@audio-art.no så tar vi det derifra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Er svært takknemelig for alle svar, men som nevnt tidligere så er jeg nokk mest gira på å bygge selv. Når resten av anlegget er såpass gjennomført (brukt seas lotus en del) så vil jeg helst bygge kassen selv. Men vist noen vet om en kasse som trykker sinnsykt bra er det også en mulighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal samenligne GZ med noen, så må det vel bli denne.http://www.magnat.de/content/carhifi/product_detail_de.asp?p=150210&pl=7,%208&s=73

Som koster 2995.-

Men selvfølgelig, hvis det er GZ du ønsker, så fikser vi den biffen også:blunk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan. Du skriver ingenting hvilken type kasse du har på ditt ellement i dag. Men hvis jeg forstår deg riktig, så ønsker max lydtrykk. Da kan en båndpasskasse være tingen for deg. F.eks denne:

http://www.magnat.de/content/carhifi/product_detail_de.asp?p=150212&pl=7,%208&s=73

 

Denne koster 3495.-

 

den kassa der låter da dritt. magnat er som alle vet ett billig merke fra tyskland. kjøp deg heller litt mer kvalitetselementer fra tyskland..

 

feks denne klassa låte mye bedre både på musikk og spl. den er også billigere

 

http://www.xtremecar.no/shop/product_info.php?cPath=32_36_63&products_id=1946&osCsid=c96bf4446365c7cd43fca064e27d5da8

Vw passelat 1,8 1999 mod

Kenwood, Pioneer, Focal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange watt den gir husker jeg ikke i farten, men har en slik "test lapp" liggende hjemme, kan sjekke det over helgen. Men som nevnt tidligere, så er jeg fortsatt mest gira på å bygge selv. Hørest jo helt sykt ut, men 2-3 tusen for 2 subber i kasse, høres ganske enkelt for billig ut! Rimelig overbevist om at jeg får mer for pengene vist jeg kjøper meg to elementer til ca 5-6tusen. Finns det noen "ferdig-kasser" i den pris klassen da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår