Gå til innhold

Rockford 3sixty?

Ranger emnet

rotta

Anbefalte innlegg

Halla. Noen som har peiling på hvordan RF3sixty virker? Må den absolutt programmeres av en pda? Er det mulig å ''kjøre'' en høytaler utgang fra cd spillern, inn på 3sixty'n og få flere justerbare signalutganger? Har en yaris turbo med originalt integrert møkkaanlegg, har klart å knekke en ¨høytalerutgang på cdspillern og er derfor avhengig av å få linjeutganger for å sette inn anlegg. Andre alternativer til 3sixty'n hadde også vært gull. Har litt lite peil på anlegg men prøver meg for det. Har noen erfaringer med denne adapteren hadde det vært fint hvis noen hadde delt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du er avhengig av pda(kansje det funker med bærbar data?) såvidt jeg har skjønt.

singnal utganger.

Det er det som er hele pointet med 3sixty.Du trenger bare to høynivå utganger på den orginale spilleren din for og få Front/rear/sub(1 kanalers sub utgang) Men du har vel 4 kanaler ut fra orginal spilleren din? Isåfall er det bare bra, da kan du justere balace og fader med spilleren fremdeles.

Du har også sub remote utgang på 3sixtyen.

Du kan også kjøre RCA inn i 3sixtyen

Det den også gjør er og flate ut signalet som kommer fra cdspiller. tar vekk EQ som sitter i spilleren.

Forskjellene på 3.sixty.1 og 3.sixty.2 kan du lese om på nettsidene til Rockford Fosgate.

Alpine driver også og lager noe lignede. husker ikke hva den heter. Men den skal vist komme i Desember(USA?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alpne sin:

PXE-H650: OEM Audio Processor

The PXE-H650 can make any factory radio sound like a high-quality Alpine unit. It is an audio processor that is designed to allow consumers to upgrade from factory sound systems. The product is a sophisticated audio processor that allows for advanced sound tuning of factory equipment by correcting the acoustical problems in any vehicle. The PXE-H650 is equipped with AntEQ™, to remove the factory equalization, and Audyssey SoundEQ XT™, to optimize the sound quality of the system.

AntEQ works by removing all factory equalization, bringing the factory system's EQ to a flat response. It balances all sound levels using DSP power, and flattens the output signals so that Alpine amplifier and speaker upgrades can be added to the factory system.

After AntEQ has flattened the factory EQ, Audyssey SoundEQ XT then tunes the vehicle's system for optimum performance. The PXE-H650 uses an active feedback microphone to collect measurements from the vehicle's cabin. The unit then tunes itself, making automatic adjustments for the in-cabin acoustics. Audyssey SoundEQ XT adjusts time correction, frequency and phase in relation to each other. At this point, Alpine amplifiers, speakers and subwoofers could be added for a simple upgrade of the factory system, or a more complex system can be made if a full multi-channel set-up is desired. A powerful DSP processor allows for acoustic correction all the way down to 20 Hz on all channels. SoundEQ XT analyzes the entire frequency spectrum, unlike most competitors' analysis of 1/3-octave solutions.

http://www.alpine-usa.com/en/company/pr/pr.php?prid=48&year=2006

http://www.alpine-usa.com/en/products/product.php?model=PXE-H650

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok takk for gode svar:) . Har 4 utganger på cd spilleren,men bare 3 som virker. Ødela den ene utgangen når jeg koblet til forsterkeren(uten 3sixty). Da blir det definitivt 3sixty.1 . Den andre(3sixty.2) var knalldyr og den har jeg ikke bruk for. Og desember er for lenge å vente.

Veit du åssen det funker med pda'n? Følger det med no programvare for å konfigurere 3sixtyn eller er jeg helt på vidda nå? Trenger man bare pc med bluetooth? Skjønte ikke helt det opplegget der. Ser streetdesign selger 3sixtyn til 2600kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en 3Sixty liggende, men har ikke fått testet den enda... Men jeg har sett demo av den og det er mega kult...

Og ja, du må ha en PDA for å justere den...

*Norges Bilstereo og Multimedia Forbund (NBMF)

Bli medlem i Norges største bilstereoorganisasjon du også: http://www.dbdragracing.no/medlemskap.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider