Gå til innhold

Lovlig import osv?

Ranger emnet

skaabu

Anbefalte innlegg

Har vært prat på før at jeg skulle importere en Senator, på mindre lovlig måte... Har nå (heldigvis) gått bort fra den tanken:)

Men jeg har ikke gitt opp håpet på den bilen enda:P

Det jeg lurer på er, om hvis jeg frakter bilen fra tyskland til charlottenberg, tar ut motoren der, lesser motoren inni kassebil(som jeg kjører), og slenger senatoren på hengeren, om jeg må kun betale importavgift på vekta på bilen, og vrakpant osv?

Evt om jeg burde svippe over motoren først, så dem ikke tar meg sammen med motoren elns :s

MEN, etter at alt av avgifter på evt vekt er betalt(og bilen lovlig kan registreres i norge?!?!?), kan jeg da sette inn motoren igjen, vise bilen, og registrere den?(uten å betale avgift for motorvolum og hk)

Dvs, jeg betaler kun 14k i importavgifter(vekt) istedenfor 60k(vekt,motorvolum, hk)...

takker for alle svar, om folk vet noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den skal registreres...

Det som er tanken:

90 modell

Vekt: 1600kg

Motorvolum:3000ccm

Effekt: 204HK

Regn ut selv om dere lurer :)

Bare mente jeg har hørt om man importerer en bil uten motor betaler man kun for vekta på bilen(i vognkort) og at man (la oss si en norsk motor) skal sette inn motoren i norge, om man da må betale 50000 i avgifter for å få den på veien, eller om man slipper disse?

Skal ringe biltilsynet å høre nå... Så skal vi se hvordan det blir :)

Håper det går, for da kanskje det går:)

Evt takk for hjelpa :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er som Mr2 sier her. Ikke bry biltilsynet med å ringe de :)

Ringte jeg :P Hadde litt dautid, dvs jeg ringte toll og avgiftsdirektoratet...

Dem sa det koster avgifter på den motoren man setter inn etter at bilen er i norge...

dvs sette inn en 2.0i eller 1.8i, og godkjenne, og bygge om til 3.0i etterpå :P

Men skjønner det med rødskiltfolka :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greia er veldig enkel. Når du kjører over grensa må du betale MVA på kjøpssummen. Om motoren sitter i bilen eller ikke driter tollvesenet i.

Engangsavgiften (som du prøver å snike deg unna) betales i det du ønsker å få skilter på bilen, og selvsagt... ingen registrerer en bil uten motor! Som noen sier tidligere her. Du betaler avgifter for den informasjonen som står i vognkortet på bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider