Gå til innhold

Hvilke Dumpventil ?

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

nja..skeptisk.Den dumpen høres prikk lik ut som den jeg har.Det er en FSE Resirkuleringsventil kjøpt hos kollevold.Bytta fjæra i den(følger med 2 stk.den som sitter i er fra 0.3 bar-1.3bar.Fjær nr 2 er fra 1.3-3 bar.)

Nothing evolves without the Evolution.

2000 EVO VI T.M.E

x 2000BMW 330CI

X 1999 Forhøster STI

X 1998 EVO V RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes ikke dette høres ut som noe dump i det hele tatt.

Er det ikke wastegaten som er med å lage den høyeste første lyden, og de etterhengende kneggelydene er lufta som går tilbake gjennom turboen og ut luftfilteret?

Det sitter nok en dump der, men den er såpass stram at du knapt hører den, og for å få den kneggeaktige lyden den bilen der lager må du ha ganske høyt ladetrykk!

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes ikke dette høres ut som noe dump i det hele tatt.

Er det ikke wastegaten som er med å lage den høyeste første lyden, og de etterhengende kneggelydene er lufta som går tilbake gjennom turboen og ut luftfilteret?

Det sitter nok en dump der, men den er såpass stram at du knapt hører den, og for å få den kneggeaktige lyden den bilen der lager må du ha ganske høyt ladetrykk!

En wastegate lager da ingen lyd. Eneste lyden den klarer å lage, er hvis eksosen fra wastegaten går ut i friluft. Da høres det ut som en helvetes eksoslekkasje hver gang man får fullt ladetrykk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nja..skeptisk.Den dumpen høres prikk lik ut som den jeg har.Det er en FSE Resirkuleringsventil kjøpt hos kollevold.Bytta fjæra i den(følger med 2 stk.den som sitter i er fra 0.3 bar-1.3bar.Fjær nr 2 er fra 1.3-3 bar.)

Fant ikkje den dumpen sjå kollevold eg!

Volvo 740 1986mod.-B230A(B230FT)

Motorhispania Furia 2002mod

Suzuki zr chopper 89mod(solgt)

Honda pxr(borte)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne bruker jeg også. Høres nesten likt ut som når jeg kobler den ut og kjører uten. Litt snillere bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider