Skyline_401 Skrevet Oktober 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2006 http://video.google.com/videoplay?docid=5504209358420528421 den første sierra'n der, Hvordan dumpventil er det ? noen som veit det, og hva den heter . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fres Skrevet Oktober 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2006 sekvensiell dump, ekstern wastegate og nærmere 2kg ladetrykk tipper jeg Siter Signatur.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CumsteR Skrevet Oktober 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2006 Hva har ekstern wastegate med saken å gjøre? Er nok noe så enkelt som en litt for liten dump ventil/stram fjær:) Hvis han i det hele tatt har en da... Siter 02 KTM EXC 380 Supermotard - Selges 89 Kadett E 85 Mercedes 190E - Selges! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brukroa-trimning Skrevet Oktober 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2006 det Espen* sa tenker jeg.. Mulig han har en veldig stram dump der.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fab Skrevet Oktober 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2006 Jeg har hørt noe om at det ikke er dumpen, men luft som slår tilbake på turboen. Mulig dette er feil.. Siter - Nissan 200sx s13 92mod, sort - Toyota Celica 88mod GT - SOLGT - Golf III 95 mod. på 18" - SOLGT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CumsteR Skrevet Oktober 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2006 Korrekt det, Fab:) Og får at lufta skal få gjort det så må du kjøre uten eller med veldig stram fjær i dumpen. Eller for liten dump, da... Siter 02 KTM EXC 380 Supermotard - Selges 89 Kadett E 85 Mercedes 190E - Selges! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G-Man Skrevet Oktober 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2006 nja..skeptisk.Den dumpen høres prikk lik ut som den jeg har.Det er en FSE Resirkuleringsventil kjøpt hos kollevold.Bytta fjæra i den(følger med 2 stk.den som sitter i er fra 0.3 bar-1.3bar.Fjær nr 2 er fra 1.3-3 bar.) Siter Nothing evolves without the Evolution. 2000 EVO VI T.M.E x 2000BMW 330CI X 1999 Forhøster STI X 1998 EVO V RS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fab Skrevet Oktober 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2006 Da fikk jeg det bekreftet, knall :) Siter - Nissan 200sx s13 92mod, sort - Toyota Celica 88mod GT - SOLGT - Golf III 95 mod. på 18" - SOLGT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
acoupe Skrevet Oktober 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2006 synes ikke dette høres ut som noe dump i det hele tatt. Er det ikke wastegaten som er med å lage den høyeste første lyden, og de etterhengende kneggelydene er lufta som går tilbake gjennom turboen og ut luftfilteret? Det sitter nok en dump der, men den er såpass stram at du knapt hører den, og for å få den kneggeaktige lyden den bilen der lager må du ha ganske høyt ladetrykk! Siter 2002 Audi A6 TQ 1887 VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet Oktober 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2006 synes ikke dette høres ut som noe dump i det hele tatt.Er det ikke wastegaten som er med å lage den høyeste første lyden, og de etterhengende kneggelydene er lufta som går tilbake gjennom turboen og ut luftfilteret? Det sitter nok en dump der, men den er såpass stram at du knapt hører den, og for å få den kneggeaktige lyden den bilen der lager må du ha ganske høyt ladetrykk! En wastegate lager da ingen lyd. Eneste lyden den klarer å lage, er hvis eksosen fra wastegaten går ut i friluft. Da høres det ut som en helvetes eksoslekkasje hver gang man får fullt ladetrykk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knut Inge Skrevet Oktober 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2006 nja..skeptisk.Den dumpen høres prikk lik ut som den jeg har.Det er en FSE Resirkuleringsventil kjøpt hos kollevold.Bytta fjæra i den(følger med 2 stk.den som sitter i er fra 0.3 bar-1.3bar.Fjær nr 2 er fra 1.3-3 bar.) Fant ikkje den dumpen sjå kollevold eg! Siter Volvo 740 1986mod.-B230A(B230FT) Motorhispania Furia 2002mod Suzuki zr chopper 89mod(solgt) Honda pxr(borte) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knut Inge Skrevet Oktober 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2006 Ingen som veit noke om detta? Eller nokon som veit om ein anna resik ventil som lage tøff lyd? Siter Volvo 740 1986mod.-B230A(B230FT) Motorhispania Furia 2002mod Suzuki zr chopper 89mod(solgt) Honda pxr(borte) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet Oktober 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2006 nja..skeptisk.Den dumpen høres prikk lik ut som den jeg har.Det er en FSE Resirkuleringsventil kjøpt hos kollevold.Bytta fjæra i den(følger med 2 stk.den som sitter i er fra 0.3 bar-1.3bar.Fjær nr 2 er fra 1.3-3 bar.) Denne bruker jeg også. Høres nesten likt ut som når jeg kobler den ut og kjører uten. Litt snillere bare. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet Oktober 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2006 Fant ikkje den dumpen sjå kollevold eg! Her har du de(n); http://www.kollevold.no/facet/dumpwalve.htm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knut Inge Skrevet Oktober 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2006 Men vist den lyden blir laga pga att lufta går gjennom turboen og ut i luftfiltert. Vil du mista effekt av det då? Siter Volvo 740 1986mod.-B230A(B230FT) Motorhispania Furia 2002mod Suzuki zr chopper 89mod(solgt) Honda pxr(borte) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg