Dimmu87 Skrevet Oktober 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2006 Men vist den lyden blir laga pga att lufta går gjennom turboen og ut i luftfiltert. Vil du mista effekt av det då? turboen lika det IKKJE iallefall.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knut Inge Skrevet Oktober 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2006 turboen lika det IKKJE iallefall.. Var det eg var redd ja Siter Volvo 740 1986mod.-B230A(B230FT) Motorhispania Furia 2002mod Suzuki zr chopper 89mod(solgt) Honda pxr(borte) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet Oktober 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2006 Nei du mister ikke effekt. Det sliter nok litt mer på turboen over tid. Men det er bare bekymringer. Har kjørt rundt sånn lenge selv og verden har ikke gått under. Dette er snakk om å kjøre uten ventil bare så det er klart. Ikke med de resirkulerende ventilene, de skal føre lufta inn før turboen etter luftfilter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dimmu87 Skrevet Oktober 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2006 Nei du mister ikke effekt.Det sliter nok litt mer på turboen over tid. Men det er bare bekymringer. Har kjørt rundt sånn lenge selv og verden har ikke gått under. Dette er snakk om å kjøre uten ventil bare så det er klart. Ikke med de resirkulerende ventilene, de skal føre lufta inn før turboen etter luftfilter. men korfor ha du fjerna ventilen? pga lyd? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fres Skrevet Oktober 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2006 Er et veldig diskutert tema fra før av det der om å kjøre uten dump, og heller resirk på snurra, finner det ikke igjen men i den tråden sto det ganske mange lange seriøse svar at det ikke var noe særlig mer skadelig en å kjøre med resirk/dump Siter Signatur.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet Oktober 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2006 men korfor ha du fjerna ventilen? pga lyd? Har ikke orka å justere og finne riktig fjær :P Latskap altså... Pluss at jeg ikke har bestemt meg for hvor/hvordan den skal resirkulere. Er egentlig meninga å kjøre med ventil til hverdags. Lyd kunne jeg gjerne hatt mindre av. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G-Man Skrevet Oktober 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2006 Her har du de(n);http://www.kollevold.no/facet/dumpwalve.htm Riktig..jeg har den nederst på lista. den som heter 34.BK. Anbefales. Siter Nothing evolves without the Evolution. 2000 EVO VI T.M.E x 2000BMW 330CI X 1999 Forhøster STI X 1998 EVO V RS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G-Man Skrevet Oktober 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2006 Det jeg fort la merke til var at jeg fikk mye bedre respons når jeg la inn neste gir.Turbolagget ble mye mindre da lufta som en atmosfærisk dump (åpen) slipper ut bare blir borte.Nå blir lufta"trykt" inn mot turboen igjen for å holde den spinnende.Fyllingen av intercooleren går kjappere,spool up blir kjappere.Jeg personlig vil ikke ha noe annet enn resirk noe mer.Nå kan det jo ha seg slik at det virker anderledes på andre motorer,men jeg vet at de som kjører 200SX har fått en positiv opplevelse med resirk og mindre lagg.Spesielt om de har byttet til en stor FMC.Den krever rett og slett hurtigere fylling for å opprettholde trykket bedre. Siter Nothing evolves without the Evolution. 2000 EVO VI T.M.E x 2000BMW 330CI X 1999 Forhøster STI X 1998 EVO V RS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.