Gå til innhold

Hvilke Dumpventil ?

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Nei du mister ikke effekt.

Det sliter nok litt mer på turboen over tid. Men det er bare bekymringer.

Har kjørt rundt sånn lenge selv og verden har ikke gått under.

Dette er snakk om å kjøre uten ventil bare så det er klart. Ikke med de resirkulerende ventilene, de skal føre lufta inn før turboen etter luftfilter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei du mister ikke effekt.

Det sliter nok litt mer på turboen over tid. Men det er bare bekymringer.

Har kjørt rundt sånn lenge selv og verden har ikke gått under.

Dette er snakk om å kjøre uten ventil bare så det er klart. Ikke med de resirkulerende ventilene, de skal føre lufta inn før turboen etter luftfilter.

men korfor ha du fjerna ventilen? pga lyd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg fort la merke til var at jeg fikk mye bedre respons når jeg la inn neste gir.Turbolagget ble mye mindre da lufta som en atmosfærisk dump (åpen) slipper ut bare blir borte.Nå blir lufta"trykt" inn mot turboen igjen for å holde den spinnende.Fyllingen av intercooleren går kjappere,spool up blir kjappere.Jeg personlig vil ikke ha noe annet enn resirk noe mer.Nå kan det jo ha seg slik at det virker anderledes på andre motorer,men jeg vet at de som kjører 200SX har fått en positiv opplevelse med resirk og mindre lagg.Spesielt om de har byttet til en stor FMC.Den krever rett og slett hurtigere fylling for å opprettholde trykket bedre.

Nothing evolves without the Evolution.

2000 EVO VI T.M.E

x 2000BMW 330CI

X 1999 Forhøster STI

X 1998 EVO V RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider