Astroliftoff Skrevet Oktober 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2006 er det noen som har piling på varme aperatet bak I astroen? åssen det virker? viften går men ingn varme. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Oktober 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2006 Varmeapparatet varmer ved hjelp av kjølevann fra radiatoren. vannet går i to rør under bilen. Ett rør for tilførsel og det andre for returvann. Det er ganske vanlig at disse rørene ruster opp. Da vil bilen miste kjølevann. Det kan selvsagt hende rørene bare har blitt plugget igjen av en tidligere eier hvis han ikke trengte varemapparatet. Da det rustet hull på rørene på min Astro (95 modell) byttet jeg de ut med armerte hydraulikk slanger og slangeklemmer. Dette funker helt fint og jeg mange andre Astro eiere som har gjort det samme. Originalt henger faktisk rørene i slike slanger i hver ende. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Astroliftoff Skrevet Oktober 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2006 Hot Rod skrev: Varmeapparatet varmer ved hjelp av kjølevann fra radiatoren. vannet går i to rør under bilen. Ett rør for tilførsel og det andre for returvann. Det er ganske vanlig at disse rørene ruster opp. Da vil bilen miste kjølevann.Det kan selvsagt hende rørene bare har blitt plugget igjen av en tidligere eier hvis han ikke trengte varemapparatet. Da det rustet hull på rørene på min Astro (95 modell) byttet jeg de ut med armerte hydraulikk slanger og slangeklemmer. Dette funker helt fint og jeg mange andre Astro eiere som har gjort det samme. Originalt henger faktisk rørene i slike slanger i hver ende. Vet du dimmen på slangene? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Oktober 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2006 Beklager. Det husker jeg ikke. Men har du sett under bilen din? Dersom rørene henger der er de festet i hver ende med en kort, 90 graders bøyd slange. Da er det jo bare å ta yttermål på slangen. Armerte hydraulikkslanger varierer ikke så mye på tykkelsen. Hvis rørene, slangene og alt er fjernet og plugget, tar du bare mål på rørstumpene som stikker ned fra varmeapparatet (de som de originale 90 graders slange stumpene var festet til). De slangene du skal ha må da være slik at de de kan tres utenpå disse rørstumpene. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Astroliftoff Skrevet Oktober 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2006 Hei. Jeg har nett kjøpt den og har veldig lite peiling på astro. Var det på varmeapperatet eller radiatoren slangene/rørstumpene satt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blackbird Skrevet Oktober 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2006 Hot Rod skrev: Beklager. Det husker jeg ikke. Men har du sett under bilen din? Dersom rørene henger der er de festet i hver ende med en kort, 90 graders bøyd slange. Da er det jo bare å ta yttermål på slangen. Armerte hydraulikkslanger varierer ikke så mye på tykkelsen. Hvis rørene, slangene og alt er fjernet og plugget, tar du bare mål på rørstumpene som stikker ned fra varmeapparatet (de som de originale 90 graders slange stumpene var festet til). De slangene du skal ha må da være slik at de de kan tres utenpå disse rørstumpene. Har du giddet å stikke hue under bilen din???? Dette kan ikke forklares noe bedre. Misforstå meg rett, jeg synest det er flott folk tør å stille spørsmål. Det er sånt man lærer av. Men når folk ikke gidder å få ræva opp fra PC`n og kikke på bilene selv etter de har fått gode forklaringer blir jeg litt irritert. Det er slik som fører til at folk ikke gidder å svare neste gang det. :shake Siter -71 Vista Cruiser -79 Trans Am Blackbird -96 Suburban 5,7 Vortech X:G20-K5-S10-Z28-GTA-Astro-Caprice-Century-Regal-Mustang-Dart-Ramcharger+++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg