Gå til innhold

Erfaringer med M47 på 740TIC, ET.

Ranger emnet


Tsbusa

Anbefalte innlegg

Hola, er det noen her som har/har prøvd å bruke M47 på sin 740TIC ET motor?

 

 

Siden jeg muligens skal kjøpe en 740TIC nå, med automat gear, så er det slik at jeg får kanskje med en M47, og jeg har selv en M47 kasse liggende fra før av, så tåler den kassa en orginal ET motor? Har hørt noen si det tåler det, selv tror jeg også det, siden jeg engang (uten å vite det) kjørte med min gamle 740 med B230A og M47 kasse UTEN olje, i en ca måned, og jeg burna å spøla, uten problemer med kassa... men, hva tror dere? :)

-Subaru Impreza WRX "STi" 01'

-Subaru Impreza WRX 01'

http://www.dlgracing.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, det likte jeg å høre, men vil den tåle litt drifting (som folk liker å kalle det)..?

 

Og hva med gasspådrag etc? Er jo som regel det som dreper de...

 

Dette er veldig opp og ned med de kassene.Er som regel momentet som tar kasser,feks. like før bilen slipper ved bra pådrag. Vi er flere som har testet litt med dette.Den kassa jeg fikk til å holde lengst (av M45/M46/M47) , var en M47 fra en eller annen årgang fra 240. Hadde B230ET med større dyser,viking chip,alu-cooler,filter,annen turbo etc,ladet 1,3 bar,hadde også sperre og breie hjul med nye dekk. Herjet en del med den 240 kassa og den sviktet aldri.Men er jo bedre å satse på noen annet for å være sikker. Kan også knekke den på første turen(mest sannsynlig)

 

Mvh Morten

- Volvo V40

- Volvo 142

- Volvo V40 T4

- VW Touran 2005 TDI ®

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frem til ca 1983 fantes det så vidt jeg forstår ikke femtrinnskasse til Volvo. Av manuelle girkasser var det firetrinns (M40/M45) - eller overdrive (M41/M46) som ekstrautstyr, evt standard på dyrere versjoner. Så kom femtrinnskassen (M47), som ble brukt på mange modeller fra 1983 og utover. Men Turbo og andre versjoner med ca 130 hk og oppover fortsatte med M46. Vi må vel anta at det er en grunn til dette.

 

Men M47 går sikkert greit med "grei" kjøring...

93/94 240SE st.v. aut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår