Gå til innhold

Gleder meg!!!

Ranger emnet


Henrik H

Anbefalte innlegg

  • Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by tekNetium

Jaaa! Knall idé! Lyden av en femsylindra motor tar jo HELT av! ...Og det trimmingspotensialet den motoren har... :)

Ikke sant ;)

Men nå vet jeg ikke hvordan det er med å få en sånn ned i en 242 eller hva det er snakk om her da.. ;)

'90 Toyota MR2 Turbo

'82 BMW 525iA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by dalan

Ikke sant ;)

Men nå vet jeg ikke hvordan det er med å få en sånn ned i en 242 eller hva det er snakk om her da.. ;)

 

Her er det vel snakk om en Volvo rekke4er?

Hvis du skal ha rekkefemmer, må man vel skaffe seg en annen girkasse også. Du kan vel bruke M90 fra 960 2.5? M90 har vel også hydraulisk koplingspedal, men det er mulig at det går ann å bytte utløser armen? Noen som vet? (Jeg bytta fra hydraulisk til wire på en M46 en gang, det var bare å skru av girkassa og bytte armen)

Man trenger vel helt sikkert andre motorfester også, muligens flytte litt på torpedoveggen. Motorrommet til 240 er ikke akuratt langt. Er litt trangt når man skal skru av girkassa.

- VW Tiguan -2010 2.0TDI Sport and Style

- VW Golf -1996 1.8 GL Syncro.

- Renault Megane -2003 1.6 16v :-(

S:Volvo 245tic -1982 b230et@1bar (skinn, sentrallås, el-vinduer, el-speil, AC, CC)

x Ford Sierra XR4x4 -1986 2.9 twinturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by btl

 

Her er det vel snakk om en Volvo rekke4er?

Hvis du skal ha rekkefemmer, må man vel skaffe seg en annen girkasse også. Du kan vel bruke M90 fra 960 2.5? M90 har vel også hydraulisk koplingspedal, men det er mulig at det går ann å bytte utløser armen? Noen som vet? (Jeg bytta fra hydraulisk til wire på en M46 en gang, det var bare å skru av girkassa og bytte armen)

 

Enten kan du gjøre det, eller så kan du ta en mastersylinder og pedalsett fra en Volvo 260.

mvh

Joakim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp, men det blir litt dyrt. Jeg prøvde meg på ett slikt prosjekt en gang. Skulle sette inn en M46kasse og prøvde å bruke pedalsett fra 740 turbo 86modell. Jeg fikk mastersylinderen på plass, men clutchpedalen var litt for bred. Da var det bare å finne frem baufil og kappe, men det var noe rart som gjorde att jeg gav opp. Jeg tror bolten som skulle gå gjennom 740 pedalen var mye større i diameter, så når jeg satte på plass bolten fra 240en ble det litt slarkete ja, men er ikke helt sikker. Jeg dro på volvo og spurte hva en sånn pedal fra 260 kosta, men tror det var snakk om rundt 1000kr, så da droppet jeg det.

 

Men jeg er søren ikke sikker. Wieren skal liksom gjennom torpedoveggen lengere opp enn mastersylinderen. Detfor måtte jeg vel bruke 740pedalen. Jeg husker den var bredere i toppen, men jeg kappa den, så den passa, men hvorfor jeg ikke brukte den, husker jeg ikke. Jeg tror det var en som overtalte meg. Det ble iallefall til at jeg måtte av med girkassa, bytte utløserarmen, og sette den på igjen.

- VW Tiguan -2010 2.0TDI Sport and Style

- VW Golf -1996 1.8 GL Syncro.

- Renault Megane -2003 1.6 16v :-(

S:Volvo 245tic -1982 b230et@1bar (skinn, sentrallås, el-vinduer, el-speil, AC, CC)

x Ford Sierra XR4x4 -1986 2.9 twinturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by tekNetium

Husker etter en svenske som hadde den motoren i 142'en sin, han var i Bilsport også, vil jeg huske. Får man den motoren i en liten 142 er det vel ingen grunn til at den ikke skal gå nedi en 240?

 

Er vel noe samme volumet på motorrom på 140 og 240 serien.Er ikke rare forskjellen.

 

Fet bil, det skal du ha Henrik!:)

89 - bmw 320i cab

81 - volvo 242TIC

72 - volvo 142DL

91 - golf II TD

97 - volvo 945TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår