Brækkdans Skrevet Oktober 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2006 Heisann! Jeg har på min 90mod Civic ett lite problem med turtelleren. Den lever sitt eget liv. Dette er en peiodisk feil, og kommer som regel mellom 3- og 4000RPM. Vet ikke hvordan dette funker..er det hel-elektronisk? Er det som en "biltema"-turteller, med en ledning til spenning og en til coil for signal? Dette kan kanskje minne litt om jordingsfeil..kan det være på coilen? Tenkte å lufte det litt, høre om andre har vært borti det før jeg gyver løs! :) Siter * 03 VW Passat TDI Highline x 98 Mitsubishi Galant GLX x 93 BMW 525 TDS Touring x 93 Honda Accord Coupe x 91 Audi Coupe 20V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
makann Skrevet Oktober 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2006 Heisann! Jeg har på min 90mod Civic ett lite problem med turtelleren. Den lever sitt eget liv. Dette er en peiodisk feil, og kommer som regel mellom 3- og 4000RPM. Vet ikke hvordan dette funker..er det hel-elektronisk? Er det som en "biltema"-turteller, med en ledning til spenning og en til coil for signal?Dette kan kanskje minne litt om jordingsfeil..kan det være på coilen? Tenkte å lufte det litt, høre om andre har vært borti det før jeg gyver løs! :) jordings feil eller du har for dårlig jording er det første som spratt mellom øra mine. hvis feilen kommer når turtallet øker.. prøv tykkere/kortere ledninger direkte til chassie evt sjekk alle skjøter, kabelsko etc.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brækkdans Skrevet Oktober 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2006 Men er en orginal turteller koblet til coilen, som en hvilken som helst? eller kommer signalet fra ett annet sted? :) Siter * 03 VW Passat TDI Highline x 98 Mitsubishi Galant GLX x 93 BMW 525 TDS Touring x 93 Honda Accord Coupe x 91 Audi Coupe 20V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vw4fun Skrevet Oktober 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2006 Har fått samme problemet i min 97 Almera... Helt uten at jeg har forstått noe av det....;-( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg