Gå til innhold

HerbAL's E30 - 325i '87 - Prosjekst original

Ranger emnet

herbal

Anbefalte innlegg

Har tenkt på å starte en tråd om bilen min her på forumet lenge, og har nå endelig kommet igang.

Som topic sier: denne bilen skal holdes 100% original. I hvertfall i utseende. Med andre ord betyr det: Ingen senk osv.

Info om bilen:

- Kjøpte den høsten 2004 (Da hadde den rullet 134 000km)

- Tre eiere før meg (alle entusiaster)

- Bilen har nå rullet litt over 160 000km

- 2,5l M20 motor med 171hk (sikkert mange som vet det:D)

Dette har jeg gjort med den:

- Bytta innsugspakning

- Nye støtdempere foran (Gule Koni)

- Byttet bakre eksospotte

- Vaska og shina alle krinkelkroker som finnes på bilen

- Lakke kanalene (gjort hos lakkverksted)

Dette skal gjøres:

- Sette på originale skvettlapper foran

- Vaske bilen innvendig (rense tepper, seter etc.)

- Pusse opp felgene på sommerhjula

- Lakkere spoiler bak på nytt

- Lakkere speil på nytt

- Bytte høyttalere i hattylle

- Skifte reg. reim

- Lista kommer til å oppdateres etterhvert.

Bilde av bilen da jeg kjøpte den:

annonse.jpg

Ellers så tok jeg noen bilder da jeg brukte en hel uke på å vaske og polere bilen. Ble veldig fornøyd med resultatet, selv om jeg holdt på å gi opp MANGE ganger da jeg holdt på. Det her var skikkelig pirkearbeid og tålmodighetsprøve. Jeg fant heldigvis ikke noe rust under diverse deksler og lister.

325.jpg

passasjer_hengsel.jpg

h_bak_dor.jpg

terskel_u.jpg

passasjer.jpg

Og til slutt et bilde av M'en i grillen:D

m_grill.jpg

Skal prøve å få tatt noen bilder av bilen i morgen etter at jeg har henta den fra lakkering. Håper det er bra resultat.

Flere bilder av bilen kommer også.

Hva synes folket om et slikt prosjekt? Har sett det er så mange her på forumet som senker, trimmer osv. osv., så da tenkte jeg å slenge ut en tråd om et litt anerledes prosjekt!

Hell yeah!!

BMW 325i (M) 87 mod. (Prosjekt original)

BMW 318i Touring 96 mod. - VW Polo 1993 mod.

[x]Audi 80 1993 Avant - [x]VW Polo 1991 mod. - [x]Audi 80cc 1,8 86 mod. - [x]Volvo 240 (bilcross bil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nikolai: Blir nok kanskje noe stereo ja ... Lista med ting som skal gjøres er ikke helt komplett enda. Jeg har en liten sub i bilen. Ellers er anlegget likt som da jeg kjøpte den. Vurderer å bytte ut høyttalerne i hatthylla.

TCCW: Den bilen var jo veldig lik. Heter fargen på den "Cirrus blau metallic"?

Oddis: Jeg har M-emblem på koffertlokket også. Det satt der da jeg kjøpte den, så derfor satt jeg på M-emblem i grillen også. Årsaken for at disse emblemene er der: M-tech seter, ratt, girkule etc.

Fikk beskjed fra lakkverkstedet at bilen blir klar etter kl. 16 i dag, så nå gleder jeg meg!

Edit: Legger ut film fra eksosbytte. Ha|||on her på forumet hjalp meg. Seff måtte vi starte opp bilen uten potta :) Link

Hell yeah!!

[x]Audi 80 1993 Avant - [x]VW Polo 1991 mod. - [x]Audi 80cc 1,8 86 mod. - [x]Volvo 240 (bilcross bil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TCCW: Den bilen var jo veldig lik. Heter fargen på den "Cirrus blau metallic"?

Det husker jeg ikke, men jeg mener det er samme farge ja.

Btw : du har skrevet Prosjekst original :) få ut noen bilder av interiøret da.

Saab 9-5 2.0T

[x]BMW 325i M-tech II '88 /// Delphin-metallic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått bilen tilbake fra lakkering. Resultatet er veldig bra. Har tatt en del bilder, men får ikke lagt ut bildene fordi routeren min gikk åt skogen da det lyna i helga.

Skal poste bildene her så fort jeg får tilbake internett.

Ellers så er også skvettlappene montert. Kommer med bilder av det også.

Hell yeah!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig har jeg nett igjen. Har tatt noen bilder fra montering av skvettlappene. Det er ikke det feteste jeg kunne montert, men det beskytter jo bilen da. De var relativt enkle å montere. Trenger ikke bore hull, festes i to skruer til innerskjerm og klips i hjulbuen. Sitter som støpt.

For ekstra beskyttelse, la jeg på karosseritape under skvettlappene. Alt i alt er jeg fornøyd med denne monteringen.

Her er settet for venstre side

skv_sett.jpg

Ferdig montert høyre side

skv_h.jpg

Ferdig montert venstre side

skv_v.jpg

Og et bilde av bilen. Ble perfekt etter at kanalene ble lakkert.

skv_325.jpg

Her er kanalen på venstre side. Litt dårlig bilde. Lakkverkstedet sandblåste kanalene helt ned til stålet på begge sider, og bygde opp igjen med ny bodyshydds osv.

skv_kanal.jpg

Hell yeah!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Leeenge siden update her nå, men det skjer ikke stort med bilen om dagen heller. Kjipe stålfelger med vinterhjul er satt på, og bilen står for det meste nå som det er vinter.

Oppdaget at jeg må bytte et endeledd i løpet av kort tid. Det er det eneste som står på programmet nå.

Hell yeah!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...

Da var det slutt på snøfrie veier for denne gang. Bilen står inne i garasje, og skal stå der hele vinteren.

Tok et par bilder av bilen etter jeg hadde vært på BMW CCN treff på Rudskogen i mai.

DSC_0328.JPG

DSC_0329.JPG

DSC_0330.JPG

DSC_0332.JPG

DSC_0333.JPG

DSC_0334.JPG

DSC_0335.JPG

DSC_0336.JPG

DSC_0339.JPG

Legger ut bilder igjen, når den er tatt ut av garasjen.

Hell yeah!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pen bil du har mann! Skal du gjøre noe i vinter?

Tror ikke jeg skal gjøre noe spes med den. Det er nokså lite plass i garasjen der den står, så det bregrenser seg litt selv :)

Har du kommet noe lenger med bilen din eller? Fått på plass bur?

Hell yeah!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du kommet noe lenger med bilen din eller? Fått på plass bur?

Får ikke gjort noe spesielt her med bilen, har ikkeno sted å stå og ikke verktøy.. Men har fått kjøpt inn litt smått, og en diff du kan få se litt nærmere på (den er limt....) Kommer hjem til jul, da må jeg begyne og få gjort ting:angelsmili:

Team HS

Lenke til kommentar
Del på andre sider