volvokim Skrevet Oktober 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2006 Hei Noen som har erfaring med 531 topp med vx3 kam på B230a motor? Jeg har weber 32/36 gasser og JT grenrør. Må man sette i noe plugger i toppen eller siden det ikke er insprut? hilsen Kim Siter # 1996 940 herregårdsvogn # 1969 Amazon 122S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo240 Skrevet Oktober 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2006 trur kansje du må skru av en plugg som står heilt bak på innsug sida.. men e ikkje sikker, men det ser du fort når du skal montere innsuge Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokim Skrevet Oktober 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2006 ok. takker for svar tenkte også på hvordan motoren vil fungere.. hvilken gevinst vil det gi f.eks. Hvordan er den kammen i forhold til en A kam? Siter # 1996 940 herregårdsvogn # 1969 Amazon 122S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Oktober 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2006 putt megasquirt eller vems på den? Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo240 Skrevet Oktober 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2006 eg hadde samme oppsette med a-kam på 531 topp.. funka bra det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yoyofish Skrevet Oktober 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2006 A-kammen er kvassere enn VX3 kammen. VX3 kammen er en blanding av to kammer, tror det er V kam på insugsiden og A kam på eksossiden. Siter Volvo 940 Turbo -95. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet Oktober 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2006 A-kam er ikke vassere enn VX3. V kam på innsug, X på eksos og så har den 3 grader fortenning i forhold til VX tror jeg.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokim Skrevet Oktober 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2006 okei. jeg får sjekke opp det med kammen litt nøyere, men kan jeg regne med en merkbar effektøkning med 531 toppen? motoren er i bra stand ellers så vidt jeg vet og går fint. Siter # 1996 940 herregårdsvogn # 1969 Amazon 122S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo240 Skrevet Oktober 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2006 531 og 405 e jo beste toppane.. så blir no litt effektøkning ja Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ekren Performance Skrevet Oktober 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2006 okei. jeg får sjekke opp det med kammen litt nøyere, men kan jeg regne med en merkbar effektøkning med 531 toppen? motoren er i bra stand ellers så vidt jeg vet og går fint. Har vell hørt det er 7hk mere med 531 top på N/A motor. Siter - Volvo 240 Turbo Intercooler 90 mod 400hk prosjekt.. - Volvo 740 Turbo Intercooler 89 mod Mvh //Kristian Ekren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Oktober 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2006 Forskjellen fra 230f til fx er vel 531 m/vx3 og grovere eksos, det utgjør 20hk. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokim Skrevet Oktober 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2006 putt megasquirt eller vems på den? Er det datasprut det eller? det koster vel litt, vet du hvor mye for komplett? . jeg tenkte i første omgang og bruke den forgasseren jeg har siden jeg kjøpte den ny i vinter+ at den fungerer bra Forskjellen fra 230f til fx er vel 531 m/vx3 og grovere eksos, det utgjør 20hk. det høres riktig ut det. da kan jeg nok regne med en liten effekt økning Siter # 1996 940 herregårdsvogn # 1969 Amazon 122S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
go-by Skrevet Oktober 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2006 Forskjellen fra 230f til fx er vel 531 m/vx3 og grovere eksos, det utgjør 20hk. Er det samme styreenhet på F og FX, eller er det annen chip til FX? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet Oktober 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2006 Skal ikke si det for sikkert, men den er mulig annerledes ja. Prøvde standard LH2.4 på en B230F med 531 topp, 2.5" eksos og en hvass kam av ukjent opprinnelse, og der ble det for lite bensin. VEMS havner forresten på en 5-6 lapper med bredbåndslambda og kontakter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Oktober 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2006 Usikker jeg og, har en liten mistanke om at min får for lite bensin også. Men det kan vel skyldes åpent filter + grenrør også. Får prøve å hive på en btr etterhvert. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.