Gå til innhold

Golf II - Fra gasser til innsprut med turbo

Ranger emnet


Pascuelo

Anbefalte innlegg

Kjøpte en golf II 1986 1,8 forgasser for en stund tilbake siden for bare 4000 kr. Det var da jeg oppdaget hvor mye potensiale det er i bilene. Har gjort mye med den siden den gang.

Bilen er:

  • Senket 60x60
  • Breddet
  • Montert Jetta front
  • Skiftet ratt og div interiør
  • Satt på 90 fangere

 

Nå er jeg lei av den sure 1,8 motoren som står i, å gidder ikke å bruke penger på det, så lurer jeg på. Er det vanskelig å konvertere til innsprut? Har en hel innsprut motr stående i en golf, men den er gådd nesten 300k. Hva må til får å montere turbo? Hvor mye trykk kan jeg lade med på originale råde, lager osv. Har ic og turbo med manifold fra en tdi liggende.

 

Her er noen bilder av bilen:

11082006(001).jpg

11082006(002).jpg

Har fjærna den stygge downforce greia og satt på en 90 bakfanger.

26072006.jpg

27072006(002).jpg

 

Beklager for store bilder.

'93 Opel Astra F 2,0i

'85 Ascona C 1,6S

'99 Volvo S80 2,0 20V T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må vel sette i en ekstra dyse, slik at motoren får nok bensin ved pådrag.. som reguleres på trykk/ turtall.

Jeg vil tro at du kan lade 0,5-0,8 bar på orginal motor.. og oppnå ...tja.. 120hk.. (ærlige..)

menneh.. det er noe jobb.. turboen skal ha olje.. tur/retur= sveise plugg i bånnpanne, som drar med seg pakningsbytte osv. osv. så det kommer nok til å gå litt penger..:-)

Jeg skulle skrevet noen vise ord her.. men Polo Classic har skrevet noe som er så bra så da gidder ikke jeg overgå det.... punktum... ( credit$..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må vel sette i en ekstra dyse, slik at motoren får nok bensin ved pådrag.. som reguleres på trykk/ turtall.

Jeg vil tro at du kan lade 0,5-0,8 bar på orginal motor.. og oppnå ...tja.. 120hk.. (ærlige..)

menneh.. det er noe jobb.. turboen skal ha olje.. tur/retur= sveise plugg i bånnpanne, som drar med seg pakningsbytte osv. osv. så det kommer nok til å gå litt penger..:-)

 

Sikker på at ikke 0,8 er i drøyeste laget? Har innsugsmanifolden fra innsprutsmotoren. Ikke mekanisk innsprut.

'93 Opel Astra F 2,0i

'85 Ascona C 1,6S

'99 Volvo S80 2,0 20V T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor bruke tid og penger på en turbomotor når du kan hive i en GTI 16V og oppnå noe av det samme, om ikke høyere effekt, originalt. Også et bedre utgangspunkt for turbokonvertering senere.

 

Om du har det meste liggende så må du tenke på alle de uforutsette utgiftene, som kan bli maaange

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor bruke tid og penger på en turbomotor når du kan hive i en GTI 16V og oppnå noe av det samme, om ikke høyere effekt, originalt. Også et bedre utgangspunkt for turbokonvertering senere.

 

Om du har det meste liggende så må du tenke på alle de uforutsette utgiftene, som kan bli maaange

 

Nmlig, fordi jeg ikke gidder bruke mer penger en høyst nødvendig. Det kan bli mye dyrere for en gti 16v motor en hva det kommer til å koste for denne konverteringa.

'93 Opel Astra F 2,0i

'85 Ascona C 1,6S

'99 Volvo S80 2,0 20V T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hey carne pascuelo, bli bra detta, då begynne vi mandagen, å som folk burde ha fått med seg at han SKAL BRUKE motoren han HAR!!!

ikke noe 16v bull...

så ikke ødelegg tråden hannes med masse salg og slikt!!!

Har du turbo lyd/sus av en 16v?? eeh neeei!

Har du dump/resilk ventil på en 16v?? -''-

1986 Audi 80 GTE Quattro :) G60Q Project Reopened.

 

På Tide å få sæ særtifikat jæveln=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hey carne pascuelo, bli bra detta, då begynne vi mandagen, å som folk burde ha fått med seg at han SKAL BRUKE motoren han HAR!!!

ikke noe 16v bull...

så ikke ødelegg tråden hannes med masse salg og slikt!!!

Har du turbo lyd/sus av en 16v?? eeh neeei!

Har du dump/resilk ventil på en 16v?? -''-

 

Joda.. Det er jo klart.. Men først og fremst innsprøtinga :D

Slenger ut bile av turbo og ic..

06102006.jpg

'93 Opel Astra F 2,0i

'85 Ascona C 1,6S

'99 Volvo S80 2,0 20V T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten å ha sett etter så mye, så tror jeg at man får en 16v motor fra 0-6000.. (ettersom stand på motoren..) Hvis du klarer og bygge om motoren din til turbo, og ikke komme opp i den summen, + at det holder, og du får noe utbytte av det..( regner med at du vil ha mer enn 7hk+..) da vanker det cred..

hvor langt har motoren du skal bygge på gått da?

Jeg skulle skrevet noen vise ord her.. men Polo Classic har skrevet noe som er så bra så da gidder ikke jeg overgå det.... punktum... ( credit$..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er målet å få en turbolyd og dumpventil eller ? værsågod... Det er en grunn til at 16v nevnes her.. mye bedre effekt enn du vil klare.. du vil ødelegge motoren om du ikke kan mye om å sette A/F verdier og ekstrasprut.. er uansett en god del arbeid.. Gi meg kontonummeret ditt, så skal jeg sette inn 100,- om du får dette til og det går bra i mer enn en måned..

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår