Gå til innhold

Golf II - Fra gasser til innsprut med turbo

Ranger emnet


Pascuelo

Anbefalte innlegg

innsuget som er på bildet er sannsynligvis til 16v.. det vil ikke passe på 8v siden den ikke er x-flow, så er det ikke plass.. innsuget ligger der turboen er plassert på dette innsuget..

 

kan prøve å snu det med turboen ned, men fryktelig trangt på alle måter..

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

innsuget som er på bildet er sannsynligvis til 16v.. det vil ikke passe på 8v siden den ikke er x-flow, så er det ikke plass.. innsuget ligger der turboen er plassert på dette innsuget..

 

kan prøve å snu det med turboen ned, men fryktelig trangt på alle måter..

 

Hvilket innsug? Ser ikke noe innsug på bildet jeg :wonder:

 

Angående turbo motor så er det billigste å bruke G60 motor da den allerede er beregnet for boost ;)

Å begynne å kjøpe innsprut til en forgasser motor blir fort dyrere enn å kjøpe en brukt Gti 8v motor.

Så i ditt tilfelle ville jeg kjøpt en gti 8v motor og senket kompresjonen med dobble topp pakninger (tror de fleste bruker golf3 topp pakninger)

"I'm so smart I'm practically retarded"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

he, he.. mener eksosmanifolden.. gikk litt fort i svingene der.. du ser at turboen står opp fra den manifolden, og alle som har sett bak på en 8v golf motor, gasser, gti eller g60 vet at den manifolden vil det være vanskelig eller umulig å få plass til...

er 2,5cm mellom eksos manifolden og opp til innsuget.. må i tilfelle montere den med turboen nedover, men er litt av en slåsskamp for å få det til..

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

he, he.. mener eksosmanifolden.. gikk litt fort i svingene der.. du ser at ruboen står opp fra den manifolden, og alle som har sett bar på en 8v golf motor, gasser, gti eller g60 vet at den manifolden vil det være vanskelig eller umulig å få plass til...

er 2,5cm mellom eksos manifolden og opp til innsuget.. må i tilfelle montere den med turboen nedover, men er litt av en slåsskamp for å få det til..

 

Aah, nå forstår jeg hva du mente :D

"I'm so smart I'm practically retarded"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket innsug? Ser ikke noe innsug på bildet jeg :wonder:

 

Angående turbo motor så er det billigste å bruke G60 motor da den allerede er beregnet for boost ;)

Å begynne å kjøpe innsprut til en forgasser motor blir fort dyrere enn å kjøpe en brukt Gti 8v motor.

Så i ditt tilfelle ville jeg kjøpt en gti 8v motor og senket kompresjonen med dobble topp pakninger (tror de fleste bruker golf3 topp pakninger)

 

thx.. har kansje en gti 8v motor på hånda.. får c.. foreløpig står det stille her. skifter stab stag på en escort mk5 så jeg har bil å bruke til jeg er ferdig med golfen.

'93 Opel Astra F 2,0i

'85 Ascona C 1,6S

'99 Volvo S80 2,0 20V T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår