quentez Skrevet Oktober 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2006 Noen som vet om bruksfradraget fortsatt er det samme? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dawg Dee-Lux Skrevet Oktober 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2006 Noen som vet om bruksfradraget fortsatt er det samme? Har ikke funnet noe om bruksfradraget enda, så inntil videre antar jeg at det forblir det samme. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MeSs Skrevet Oktober 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2006 2004 BMW 330d, i dag, 405.000,- etter 01.01.2007 ca. 330.000,- Er bare "snille" biler som blir billigere, så dette var tåpelig syns jeg.. Tar ikke hensyn til andre hobbyer enn fotball i norge. Siter 98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil. x - NA 1994 Mazda Miata 1.8 x - Mange BMW E28. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quentez Skrevet Oktober 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2006 Er 330d en "snill" bil? Eller har jeg misforstått hva du mener? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MeSs Skrevet Oktober 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2006 Er 330d en "snill" bil? Eller har jeg misforstått hva du mener? Det er da iallfall diesel.. Siter 98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil. x - NA 1994 Mazda Miata 1.8 x - Mange BMW E28. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nomix Skrevet Oktober 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2006 Har ikke diesel en del utslipp? Og selv om 330d er en diesel, så er det jo fortsatt ikke akkurat en veldig treg bil? Siter Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Oktober 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2006 Min bil blir 197 000,- dyrere ifølge kalkulatoren!! Så da får jeg håpe at ny eier toller den inn før nyttår! Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet Oktober 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2006 Dette var litt rart. Ved litt kalkulatorbruk: Bilens egenvekt (kg): 1410 Bilens slagvolum (cm3): 1997 Bilens CO2 utslipp (g/km): 300 Bilens motoreffekt (kW eller hk): 300 Engangsavgiften blir 230 507 kroner høyere i det nye systemet. Bilens egenvekt (kg): 1410 Bilens slagvolum (cm3): 6500 Bilens CO2 utslipp (g/km): 300 Bilens motoreffekt (kW eller hk): 300 Engangsavgiften blir 134 304 kroner lavere i det nye systemet. Så større motor betyr mindre avgift så lenge CO2 holdes nede? Eirik Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest 426hemi Skrevet Oktober 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2006 eiriksmil: kanskje, men eksempelet ditt er nok litt vel teoretisk: Hvordan skal en klare å holde CO2 utslippet så lavt når man har så mye kubikk? Er vel ikke gjennomførbart annet i kalkulatoren? Men noen moderne amerikanske V8 går jo på kun 4 av 8 sylindre ved pen kjøring ol, så kanskje.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
r0ver2 Skrevet Oktober 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2006 Det du tjener penger på er store motorer (volum) som ikke yter alt for mange hester (alle hester over 177hk blir vanvittig dyre framover), og som ikke slipper ut alt for mye. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LLH Skrevet Oktober 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2006 skulle jeg kjøpt bilen min ny med det nye systemet hadde jeg gått ned 6500kr ca.. det er en Primera med 1.8liter med 115hk og 177 i utslipp.. så du MÅ ikke ha 1liters motor og 50 eseler for og komme greit ut av det.. som først alle fryktet.. hva er specsa på golf Gt med en 1,4 liter turbo komfressor motoren som det ble sagt skulle komme så fint ut av de nye reglene? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet Oktober 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2006 eiriksmil:kanskje, men eksempelet ditt er nok litt vel teoretisk: Hvordan skal en klare å holde CO2 utslippet så lavt når man har så mye kubikk? Er vel ikke gjennomførbart annet i kalkulatoren? Men noen moderne amerikanske V8 går jo på kun 4 av 8 sylindre ved pen kjøring ol, så kanskje.... Mitt var overdrevet, ja. Men ta Subaru Impreza WRX STI MY06 med 2.5 liter mot Mitsubishi Lancer Evolution IX GSR som eksempel da. De har begge 280 hk, og veier begge rundt 1450 kg (dette har ikke så mye å si i det nye avgiftsystemet). Mens Evoen har 1997 ccm, mens Imprezaen har 2457. Selv om Imprezaen slipper ut 250 g/km, og Evoen 240, vil Imprezaen vinne med rundt 20.000. Fordi den har større motor, selv om den slipper ut rundt 10-20 g/km mer. Man får jo bonus for å ha større motor. Artig. Eirik Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
buskmann Skrevet Oktober 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2006 Golf GT kommer ganske dårlig ut av det. Litt tung bil, ganske mange hk og slipper en del CO₂. Tror det ble pluss 10 000 - 20 000 kr. Siter Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet Oktober 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2006 hva er specsa på golf Gt med en 1,4 liter turbo komfressor motoren som det ble sagt skulle komme så fint ut av de nye reglene? Den vil bli 9.000 dyrere.. Eirik Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Oktober 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2006 Merkelig miljøpolitikk. En del nye dieselbiler har partikkelfilter, dette reduserer spesielt utslippet av Nox og sort røyk, men har ikke noe å si for utslipp av motegassen co2, som er det saliggjørende for regjeringen. En følge av dette er at f.eks Suzuki Grand Vitara 1,9 diesel blir 26000 kr dyrere, mens hovedkonkurrenten Toyota Rav 4 faktisk blir billigere. Så bye bye partikkelfilter Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.