Gå til innhold

Den nye bilavgiften, her er satsene

Ranger emnet


Dawg Dee-Lux

Anbefalte innlegg

  • Svar 197
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det der jeg også lurer på, kan ikke skjønne at diesel er så mye mere miljøvennlig, sånn personlig så blir jeg dårlig av lukta av diesel, og hater det generellt, selv om jeg har dieselbil jeg og, sier ikke at det er miljøfarlig selv om jeg blir dårlig av det da. hehe. så i avisa i dag at diesel skal bli like dyrt som bensin. Hvorfor er egentlig diesel billigere?

 

Diesel forurenser mer, det er opp og vedtatt, vi får bare håpe at dieselbiler med partikkelfilter får en fair avgiftsreduksjon, sånn som i Sverige (hvor nå alle nye dieselbiler leveres med partikkelfilter).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diesel forurenser mer, det er opp og vedtatt, vi får bare håpe at dieselbiler med partikkelfilter får en fair avgiftsreduksjon, sånn som i Sverige (hvor nå alle nye dieselbiler leveres med partikkelfilter).

 

ok, sverige ligger alltid litt forann føler jeg.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen: DE TAR MED DEN ENE HANDA, GIR MED DEN ANDRE!

 

Hehe, er vel det politikerene skal gjøre? Fordele godene :)

 

Til dere som har tenkt å sprenge kontorene til Kristin:

Avgiftene på nye biler går NED med 100 millioner neste år. Det er første gang jeg kan huske at avgiftene ikke har blitt inflasjonsjustert opp.

 

Og gebyrene på førerkort vil også gå ned. Med tanke på hvor modne mange av dere her virker, vil jeg tro det er flere som snart kommer i alderen hvor dere kan ta førerkort :)

1996 850 R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes regjeringen og de fleste tidligere politikere som har sittet i regjering bør gå og skamme seg. Jeg er ikke stolt av å bo i et land, hvor staten er avhengig av å kreve inn penger av folket i form av 25% moms, pluss 30-40% skatt, pluss ALLE mulige teite avgifter som bla. bilavgifter og gebyrer på ALT.

 

Forslag til regjeringen:

 

Slutt på dieselmotorer. (Har ALDRI likt diesel. De som liker dreiemomentet i en diesel, kjøp dere V8) dieselmotorene selges til utlandet eller konverteres med bensinmotortopper f.eks. Tvangsinnføring av E85 i alle biler og kjøretøy. 100% Avgiftsfritt.

 

Total utskifting av hele bilparken (inkl. nyttekjøretøy og busser) (de fleste har råd til å kjøpe ny bil når vi fjerner avgiftene)

 

De gamle bilene tvangskonverteres til e85 motorer og beholdes til de er gamle nok til å skrotes.

 

Fordeler:

helt ny bilpark=færre dødsulykker, mindre utslipp og forbruk.

e85=massiv reduksjon av co2 utslipp.

Bilfolket får endelig vilja si, uten at pro-usa FRP trenger å bli valgt.

Folk har faktisk RÅD til å kjøpe bil uten å ta opp mega-lån og bli gjeldsslave (kjenner en)

Ulemper:

Flere biler og mer bilbruk

Trøbbel med salg av gamle biler som blir verdiløse.

 

Dette byråkratitullet nytter ikke. Vi trenger folk i staten som VET hva som er best for landet, og styrer med jernhånd. Ikke sånn kakling mellom gamle tanter uten særlig politisk handlekraft, eller viten om andre måter å påvirke folket med enn avgiftsinnkreving og tilhørende utgifter.

 

Er folket her enige om at E85 er løsningen?

 

Elbil= nei de er så små, treige og går ikke lengre enn rundt svingen så må du lade de i noen dager.

Hybrid=Joda men de færreste produsentene har fått ut fingern.

Hydrogen=teknologien er dyr og langt unna.

 

Teknologien er der for å redusere utslippene. Drastisk. Og uten at vi får knøttsmå fjollete biler med 4 kw motorer. Vi får ordentlige biler med litt motor som samtidig er reine.

-Subaru Legacy 2.2 GX

454 - 4 rings, 5 cylinders, 4 wheel drive

NOK ER NOK!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virkelig noe norge trenger! Et bilparti som kan fremme norske bilrettigheter, de menneskene som styrer landet idag har 0 peiling. Det vet ikke hva det vil si å pendle 8mil tur/retur hver dag. Det finnes også de som har det værre.

Kansje fått det litt mer fram i lyset hva en "vanelig" arbeider bruker av tid og penger i året for å i det hele tatt kunne jobbe...

Signatur..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til 2226-q: Hvis du ønsker å være diktator som skal bestemme hva vi andre skal kjøre, foreslår jeg du skaffer deg en liten hær og okkuperer et lite land nede i Afrika. :D

 

Til alle dere som vurderer sterkt å flytte ut av landet. Kan dere si meg ett land som er bedre å bo i enn Norge?

 

Hvis det er noen som sier Sverige eller Tyskland pga billigere sprit og biler, da har dere ikke mange tanker i hodet (Sprit, sex og sladding? :D)

 

PS: Vet at horene er billigere i Tyskland også. Dette er noe politikerene burde ta tak i!

1996 850 R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til 2226-q: Hvis du ønsker å være diktator som skal bestemme hva vi andre skal kjøre, foreslår jeg du skaffer deg en liten hær og okkuperer et lite land nede i Afrika. :D

 

Det jeg mente er at det er den beste løsningen på problemet

 

Vi slipper avgiftene, mens natur og ungdom likevel ikke har en dritt de skulle ha sagt.

 

Da burde det ikke vært et sekund med tvil. Eller?

-Subaru Legacy 2.2 GX

454 - 4 rings, 5 cylinders, 4 wheel drive

NOK ER NOK!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg mente er at det er den beste løsningen på problemet

 

Vi slipper avgiftene, mens natur og ungdom likevel ikke har en dritt de skulle ha sagt.

 

Da burde det ikke vært et sekund med tvil. Eller?

 

Klart, bortsett fra at avgiftene da må bli krevd inn ett annet sted for at regnestykket skal gå opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi slipper avgiftene, mens natur og ungdom likevel ikke har en dritt de skulle ha sagt.

 

Da burde det ikke vært et sekund med tvil. Eller?

Tja.. Må en ikke bruke energi for å utvinne Etanol?

 

Joda, vil nok være mindre CO2-utslipp enn Bensin, men noe må det vel være? :P

 

Er absolutt ingen ekspert på feltet, derfor spør jeg.

Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja.. Må en ikke bruke energi for å utvinne Etanol?

 

Joda, vil nok være mindre CO2-utslipp enn Bensin, men noe må det vel være? :P

 

Er absolutt ingen ekspert på feltet, derfor spør jeg.

 

Ikke jeg heller. Men jeg leste et eller annet sted (tror det var i en avis eller nettavis) At Saab 2.0t Bio-Power (som kjører på E85) gir ut omtrent 35 g/km CO2. 80% mindre enn en bil på grei størrelse (175 g/km)

 

Joda sant det at det er litt krangling om produksjon av etanol.

 

Men jeg syns fortsatt det er en vinn vinn situasjon for miljøfantastene og bilfolket.

-Subaru Legacy 2.2 GX

454 - 4 rings, 5 cylinders, 4 wheel drive

NOK ER NOK!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår