nomix Skrevet Oktober 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2006 426hemi: Velger å sitere James May; "It seems like the government thinks we are all on the roads at 8 o'clock in the morning just to be really anoying." Siter Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest 426hemi Skrevet Oktober 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2006 426hemi: Velger å sitere James May; "It seems like the government thinks we are all on the roads at 8 o'clock in the morning just to be really anoying." behheeehe :) Det var hakket bedre ja. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OleJohnny Skrevet Oktober 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2006 Her er en komplett oversikt fra Bilnorge: BilNorge Som dere ser blir Golf GT diesel 12 000 dyrere mens Golf GT 1,4TSI blir 85 000 dyrere. Blir nok ikke registrert mange av de nå nei... defferansen til GTI med 30 hk mer og mer utstyr blr latterlige 25 000. Som dere ser blir biler med relativt store dieselmotorer på 2,5-3L vinnere ,mens så godt som alt med bensin og automat blir dyrere. Automat ser ut til å bli den virkelige taperen her. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nomix Skrevet Oktober 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2006 Kjørelærerne blir nok glade. Passat 2.0 TDI Highline blir 21 718 billigere. Siter Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dawg Dee-Lux Skrevet Oktober 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2006 Her er en komplett oversikt fra Bilnorge: BilNorge Som dere ser blir Golf GT diesel 12 000 dyrere mens Golf GT 1,4TSI blir 85 000 dyrere. Blir nok ikke registrert mange av de nå nei... defferansen til GTI med 30 hk mer og mer utstyr blr latterlige 25 000. Som dere ser blir biler med relativt store dieselmotorer på 2,5-3L vinnere ,mens så godt som alt med bensin og automat blir dyrere. Automat ser ut til å bli den virkelige taperen her. Min mail til BilNorge: Vedr. de nye avgiftene, det står i deres data at Golf GT TSI 170Hk har 230g Co2 og da får over 80.000,- mere i avgifter, det riktige tallet mener jeg at er 173g, og da blir bare meravgiften på ca. 9400,- Svar: Takk, vi har oppdaget feilen og bedt vår dataekspert endre dette. Mvh Terje Ringen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Naits Skrevet Oktober 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2006 Hva slags effekt vil dette ha på brukte biler? Ta f.eks Audi S3. En brukt 2001 mod Audi S3 koster 250 000kr og oppover per dags dato. Med det nye forslaget blir bilen 99 000kr dyrere som ny. Vil dette medføre en økning eller nedgang i prisen på bruktbil? Siter ---- 2004 Seat Leon Top Sport 1.9TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nomix Skrevet Oktober 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2006 Med min begrensede kunnskap rundt markedsøkonomi kan jeg i alle fall se for meg at prisene kan gå opp med bakgrunn i griske selgere. Grunnen til at folk kjøper en bil brukt er at den er billigere enn en ny bil (åpenbart). Dersom prisen på en bil øker fra x til 2x (hypotetisk) vil prisen på bilen brukt kunne økes og fortsatt være lavere. Så det kan vel kanskje ha en effekt. Motsatt på de bilene som blir billigere. Om vi da snakker stricktly ut fra markedskreftene, selvfølgelig. Siter Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
grubbel Skrevet Oktober 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2006 nå koster en S3 plutselig 100k mere i avgift ca ;) så skal du ha s3 må du 1) importere selv i år, 2) kjøpe norskregga neste år. Siter fly without wings Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kebab gud Skrevet Oktober 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2006 Merkelig miljøpolitikk. En del nye dieselbiler har partikkelfilter, dette reduserer spesielt utslippet av Nox og sort røyk, men har ikke noe å si for utslipp av motegassen co2, som er det saliggjørende for regjeringen. En følge av dette er at f.eks Suzuki Grand Vitara 1,9 diesel blir 26000 kr dyrere, mens hovedkonkurrenten Toyota Rav 4 faktisk blir billigere. Så bye bye partikkelfilter vel tar jeg ikke feil har Rav4 X Dobbel partikkelfilter dvs lavere utslipp så selvsagtr blir den da billigere Siter [*] 2003 Lexus IS200 [*] 1999 BMW 318i - Solgt [*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
grubbel Skrevet Oktober 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2006 er bilen morsom blir den sykt dyr, er det bensin blir den dyrere. Siter fly without wings Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GeeZuZz Skrevet Oktober 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2006 Noen som har peiling på hvordan jeg kan finne utslippet på bilen (ikke registrert)? På ECE-dokumentasjonen står: Massnahmen gegen verunreining der luft: 70/22/EWG u. 94/12EG Abgasemission im Leeflauf: < 0,5 Vol. % CO und < 100 ppm HC Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Naits Skrevet Oktober 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2006 nå koster en S3 plutselig 100k mere i avgift ca ;) så skal du ha s3 må du 1) importere selv i år, 2) kjøpe norskregga neste år. Hva mener du med punkt 2? I hvilken retning vil prisen forandre seg på en norskregga til neste år, kontra nå? Siter ---- 2004 Seat Leon Top Sport 1.9TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dawg Dee-Lux Skrevet Oktober 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2006 Merkelig miljøpolitikk. En del nye dieselbiler har partikkelfilter, dette reduserer spesielt utslippet av Nox og sort røyk, men har ikke noe å si for utslipp av motegassen co2, som er det saliggjørende for regjeringen. En følge av dette er at f.eks Suzuki Grand Vitara 1,9 diesel blir 26000 kr dyrere, mens hovedkonkurrenten Toyota Rav 4 faktisk blir billigere. Så bye bye partikkelfilter Utslippskrav blir til stadighet strengere, så partikkelfilter kommer til å bli standard på alle dieselbiler etterhvert uansett. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OleJohnny Skrevet Oktober 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2006 Blir dessverre mange tapere her. Suzuki har uttalt at de dropper å selge Grand Vitara hvis forslaget om avgifter blir vedtatt. Grand Vitara blir fra 29 000 til 55 000 dyrere. Flere av konkurentene sliter tilsvarende. Nissan X-trail blir fra 11 000 til 60 000 kr dyrere. Honda CR-V bensin blir fra 37 749 til 46 276 kr dyrere. Diesel blir 27 307 kr billigere og faktisk 3856 kroner billigere enn bensin, i dag er forskjellen 60K i bensinens favør. Subaru Forester blir fra 43 000 til 90 000 kr dyrere Floppen Ford Maverick blir fra 51 000 til 69 000 dyrere Budsjettmodellen til BMW, X3 2.0i blir 50 000 dyrere og passerer 500 000. 2.0d, som før kostet 35 000 mer koster nå 10 000 mindre. Alle priser hentet fra BilNorge.no Store endringer er i anmarsj... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi-Rong Skrevet Oktober 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2006 hipp hurra og ut med det norske flagg, la frp komme til makten Siter Mvh Audi-Rong -Toyata Camry 2.0 16v 136 illsinte japsehester Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.