nomix Skrevet Oktober 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2006 Om jeg kan få nevne det ser det for meg ut som store sedaner, stasjonsvogner og generelt sett fine familiebiler går ned i pris? Da med diesel selvfølgelig. BMW 530D går ned 51 108, f.eks. :) Men fortsatt svindyrt, ikke så å forstå. Men ser i alle fall at VW Passat med den motoren jeg ville valgt, 2 liter TDI på 140hk er noen titalls tusen billigere. Ser ut som bensin blir dyrere, automat dyrere, awd dyrere diesel billigere til en viss grad. Er selv sosialdemokrat, men dette var nok ikke en god deal. Siter Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
grubbel Skrevet Oktober 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2006 Gidde ikke å lese i gjennom alt jeg så jeg spør bare:P Vil det bli dyrere å eie en 240 etter de nye regla? Eller gjelder dette kun nye biler? ja volvo blir dritdyrt, gå opp fra vrakpant (1500) til ny voldsomme 2500 grunnet inflasjon osv. Siter fly without wings Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BLACK.PEARL Skrevet Oktober 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2006 Jævla "=)(#)=#"(¤#=)(¤=")#(§!§§§§§§§§§!"!?=)"#?)!§§§!!!?"#)¤?"#)¤?""#?=¤)#=")!!!!!!!!!!! http://www.bilnorge.no/vis_artikkel2.php3?aid=29661&tid= Åååh!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Nesten så blodårene ved hjertet eksploderte nå!! Helvetes møkkaregjering!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! F*** f*** f***!!!!!!!!! Noen som vet dette? Skal importere bil etter nyttår; 1997 modell 290 hk 1430 kg 3198 cc motorstørrelse 46.000 $ (amerikanske) er prisen Noen som har peiling på om jeg blir piska på pungen nå pga de nye avgifta? :hvaskjera Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
grubbel Skrevet Oktober 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2006 finn co2 ? på generell basis kan jeg si at du blir buttfucked om du regger til neste år :) jeg drar til tyskland neste helg, tenkte å se på bil samtidig Siter fly without wings Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BLACK.PEARL Skrevet Oktober 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2006 finn co2 ? på generell basis kan jeg si at du blir buttfucked om du regger til neste år :) jeg drar til tyskland neste helg, tenkte å se på bil samtidig Ok, nå får jeg panikk her... Jeg strapper på selvmordsbomberbeltet og trigger av på Kristins kontor snart... F***! Hjelper vel ikke å kjøpe bilen før og betale avgift etterpå heller :( F***!!!!! Dumt spm men er co2 på engelsk også co2, eller heter det noe annet? Må finne ut av dette :( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kebab gud Skrevet Oktober 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2006 Ca nøyaktig det samme .. pga alderen og CO2 er CO2 i uganda .. så ja det er det på engelsk også verste fall kan du vente deg 10.000 mer .. beste fall 10.000 mindre Siter [*] 2003 Lexus IS200 [*] 1999 BMW 318i - Solgt [*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BLACK.PEARL Skrevet Oktober 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2006 vi har en bil på jobb som blir 200k dyrere fra nyttår i avgift.. så da blir den regga nu og vi driter i fradraget, bilen jeg hadde tenkt å kjøpe til våren blir 170k dyrere... så handler nok nå ja! Hva skulle du ha? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EscortG Skrevet Oktober 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2006 "Problemet" med denne avgiftsomleggingen er at dieselbiler blir foretrukket. Det er feil, når det faktisk finnes bedre og renere alternativer. Regjeringens (og Norges) miljøalibi forsvinner i samme åndedrag, fordi dieselmotorer slipper ut langt mer skadelige nitrøse gasser og sotpartikler. Hvem er det som IKKE chipper en turbodiesel i disse dager? Forbruket øker, og svartrøyken står, selv av nesten nye dieselbiler! Det folk fleste IKKE vet, er at diesel med lavt svovelinnhold er dyrt å produsere, samt at fjerning av svovel fører til høyere forbruk. Med andre ord er man omtrent like langt når det gjelder utslipp av regjeringens "motegass": CO2. Noen som virkelig tror at diesel som drivstoff vil fortsette å være rimeligere enn bensin? En bensinmotor kan med enkle grep kjøres på propan, E85, etanol osv, som etter det jeg vet slipper ut mindre CO2 og svært lite annet. Men slike biler, f.eks. Saab 9-5 Biopower, blir faktisk straffet med det nye systemet! Hvem vet forresten om CO2-avgifter får tilbakevirkende kraft, f.eks. at folk med dårlig råd og gamle biler verdt 60.000 må betale mye, mye mer enn en som har god råd og mulighet til å kjøpe seg 530d med 60000 kroner i avslag? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BLACK.PEARL Skrevet Oktober 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2006 Ca nøyaktig det samme .. pga alderenog CO2 er CO2 i uganda .. så ja det er det på engelsk også verste fall kan du vente deg 10.000 mer .. beste fall 10.000 mindre Ok... Håper du har rett kebab. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kebab gud Skrevet Oktober 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2006 Ok... Håper du har rett kebab. men hvor får du 1430kg fra? en full speca er jo på 1370kg Siter [*] 2003 Lexus IS200 [*] 1999 BMW 318i - Solgt [*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OleJohnny Skrevet Oktober 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2006 Langt ifra alle diesel-biler blir billigere... Q7 3.0TDI kommer til å koste 98 364 mer! BMW X3 3.0sd blir 56 623 kr dyrere! Ml 320CDI blir 44 704 kr dyrere! SSangyoung Rodius 270xdi aut blir 61 162 kr dyrere! Landcruiser 90 D-4D aut blir 52 917 kr dyrere! XC90 D5 aut blir 53 560 kr dyrere! Felles for disse bilene er at de kommer som standard med en grei nok dieselmotor(2,5-3,0) 4x4 og automat. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BLACK.PEARL Skrevet Oktober 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2006 http://www.dinside.no/php/art.php?id=342190 Sjekk de nye effektavgiftene... Tror ikke det blir bare +/- 10.000 kr. herr Kebab........ Snakker om Targa-versjonen jeg nå, NSX-T, den veier 1430 kg... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ssagat Skrevet Oktober 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2006 Hurra for nisse landet Norge!!! Nå er jeg så inn i helvete lei av de jævla politikerne som sitter midt i oslo gryta å prakker på oss den ene idiotiske avgiften etter den andre. Jeg lurer på om de noen gang har vært i utkant Norge? Er det noe vi ikke trenger i utkant Norge så er det småe biler med strekkmotor!! Å hvorfor i svarte helevte skal bitte lille Norge gå foran som et milijø fyrtårn? Det er jo for faen mer biler i London enn i hele Norge!! Hadde f.eks alle bilene i Beijing stått stille en dag, så hadde det vært mer miljøvennlig enn om alle mann i Norge hadde kjørt hest og kjerre!!! Virker som den Norske regjering tror at Norge er en stormakt, mens i virkelig heten så er vi en liten kvise i ræva på jordkloden!!!! Det er rett og slett for galt at Norge som er et av verdenes mest velstående land på alle måter, har en av Europas dårligste bilparker. Å sist men ikke minst, hvorfor i alle dager skal vi bli påtvunget å kjøre diesel eller bensim med strekkmotor?? Norge er faen meg en komuniststat!! Er ikke lenge til man må søke om å eie bil, for så å vente i fire år på å få svar, slik som i gode gamle øst Tyskland.... Unnskyld språkbruken...hehe er bare så inn i h...lei av dette nisse landet! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OleJohnny Skrevet Oktober 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2006 http://www.dinside.no/php/art.php?id=342190 Sjekk de nye effektavgiftene... Tror ikke det blir bare +/- 10.000 kr. herr Kebab........ Snakker om Targa-versjonen jeg nå, NSX-T, den veier 1430 kg... Sitat fra statsbudsjett.dep.no: For en del kjøretøy oppgis det ikke CO2-utslipp. Dette gjelder blant annet de fleste vare- og lastebiler og eldre, bruktimporterte biler. I tillegg spesialimporteres det en del kjøretøy som ikke er produsert for det europeiske markedet, og som er testet etter en annen testsyklus. For slike kjøretøy vil de oppgitte CO2-utslippene ikke være sammenliknbare med målinger for biler produsert for det europeiske markedet. En har vurdert ulike løsninger på dette problemet og har kommet til at det er hensiktsmessig å beholde slagvolum som beregningsgrunnlag for disse kjøretøyene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OleJohnny Skrevet Oktober 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2006 Hurra for nisse landet Norge!!!Nå er jeg så inn i helvete lei av de jævla politikerne som sitter midt i oslo gryta å prakker på oss den ene idiotiske avgiften etter den andre. Jeg lurer på om de noen gang har vært i utkant Norge? Er det noe vi ikke trenger i utkant Norge så er det småe biler med strekkmotor!! Å hvorfor i svarte helevte skal bitte lille Norge gå foran som et milijø fyrtårn? Det er jo for faen mer biler i London enn i hele Norge!! Hadde f.eks alle bilene i Beijing stått stille en dag, så hadde det vært mer miljøvennlig enn om alle mann i Norge hadde kjørt hest og kjerre!!! Virker som den Norske regjering tror at Norge er en stormakt, mens i virkelig heten så er vi en liten kvise i ræva på jordkloden!!!! Det er rett og slett for galt at Norge som er et av verdenes mest velstående land på alle måter, har en av Europas dårligste bilparker. Å sist men ikke minst, hvorfor i alle dager skal vi bli påtvunget å kjøre diesel eller bensim med strekkmotor?? Norge er faen meg en komuniststat!! Er ikke lenge til man må søke om å eie bil, for så å vente i fire år på å få svar, slik som i gode gamle øst Tyskland.... Unnskyld språkbruken...hehe er bare så inn i h...lei av dette nisse landet! WORD! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.