Fres Skrevet Oktober 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2006 jeg er |-| så langt ifra å flytte til svergie!! eneste ulempa er at jeg for 40min lengre reisevei til jobb.. så eeh, når alt er billigere så.. veldig fristende! Siter Signatur.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mew Skrevet Oktober 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2006 Fristene å flytte til sverige ja! Disse avgiftene er jo helt sjuke! Siter 2001 Audi RS4 2.7 Biturbo 2011 VW Transporter TDI (firmabil) 2007 VW Transporter TDI 4Motion 2004 VW Transporter TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingrid Skrevet Oktober 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2006 Fristene å flytte til sverige ja! Disse avgiftene er jo helt sjuke! Ta med oss verket til sverige? :D:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
impreza_wrx Skrevet Oktober 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2006 er ikke helt med på det der med CO2-utslipp...? hvor finner ut av det? vurderer en 90-92 audi S2...:helpme: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cadence Skrevet Oktober 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2006 Jeg blir litt skremt av disse nye avgiftene. Greit at en BMW 330d blir litt billigere men husk at det er på en avgift som har vært stor grunnet høyt slagvolum og hk fra før. Samlet blir bilprisene dyrere enn det har vært før og vi som liker raske biler blir sterkt rammet. Siter Porsche 911 C2 Subaru Legacy Outback Sommertreff Crew http://www.sommertreff.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.NSX Skrevet Oktober 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2006 Altså, vil veldig mange av de "gamle" bilene vi importer til Norge beholde det gamle avgiftssystemet.....men det vi ikke veit foreløpig da er om SATSENE for ccm endres i dette systemet for DE GAMLE BILENE som vil måtte bruke ccm istedet for co2....hvilket ikke vil forundre meg det spøtt. Men generelt så økes jo satsene med ca 2,5% hvert år.....så er man heldig og regjeringen er snille så blir importprisene på eldre biler "kun" justert med 2,5% i gjennomsnitt for de bilene som co2 ikke er oppgitt for....men det betviler jo jeg da!!! Og til de som lurer på dette med å få målt co2 for å få fastslått avgiften: Så enkelt er det ikke, for den co2'n som nyere biler oppgis med er en kombinert måling som ikke kan gjøres "på stedet" med bare å stikke en co2-måler i hekken på bilen.... Den vil bare gi en statisk måling der og da, og ikke de dynamiske målingene som fabrikkene oppgir. Så det med at tekniske kontroller skal kunne bringe mer penger inn i statskassen ved å stoppe biler og måle co2, og utstede bøter/avgiftsregninger til folk har nok ingen hjemmel i loven etter det jeg mener.... co2 har ingen direkte sammenheng med effekt for de som tenker på dette med trimming osv. Men alt i alt så har det nye systemet en katastrofal effekt på noen biler, og en fantastisk positiv effekt på andre biler - som uten tvil vil forandre kjøpe/bruksvanene til det norske folk i kommende periode! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fres Skrevet Oktober 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2006 Noen som har fått med seg nyhetene på radio idag?! Diesel avgiftene skal opp fordi så mange kjører diesel!? Både dieselprisen og avgiftene på nye dieselbiler. jeg bare venter på en transportstreik Siter Signatur.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kverna Skrevet Oktober 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2006 Burde ta e18 i rushen.. Da blir det rabalder! Siter Kverna's Bildetråd Xenon har jo tatt helt av :P He did it again Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fres Skrevet Oktober 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2006 http://n24.no/makro-og-politikk/article1488113.ece#VG Siter Signatur.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.NSX Skrevet Oktober 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2006 Tenk på han stakkaren som MÅ kjøpe seg en ny Bugatti W16 Veyron....han må faktisk ut med kr 570 466 mer i avgifter fra nyttår.... :win Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VeilSide Skrevet Oktober 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2006 Men hva med f.eks Chaseren min som ikke har oppgitt Co2? Hvordan beregner jeg hva den ville ha kostet med det nye forslaget? Det er en 2,5l 280-hesters bil på 1500 kilo. Siter "Camry Turbo" Why try to fit in when you where born to stand out? Sandnes & Stavanger Gatebilklubb Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Oktober 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2006 Men hva med f.eks Chaseren min som ikke har oppgitt Co2? Hvordan beregner jeg hva den ville ha kostet med det nye forslaget? Det er en 2,5l 280-hesters bil på 1500 kilo. Se på bildet som Nippon Sportscar la ut Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VeilSide Skrevet Oktober 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2006 Blir det da rett vist jeg legger inn verdien 0 da i det nye systemet eller skal jeg fremdeles benytte den gamle kalkulatoren? Vist jeg bruker verdien 0 i det nye så blir det : "Engangsavgiften blir 15 709 kroner lavere i det nye systemet" ... men den måten kan vel på ingen måte stemme? En kjekk japse blir billigere? Siter "Camry Turbo" Why try to fit in when you where born to stand out? Sandnes & Stavanger Gatebilklubb Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MeSs Skrevet Oktober 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2006 "Bilavgiftene lever videre med den rød-grønne regjeringen og bilistene forblir en stor melkeku for staten. Nye bompengeprosjekter er også varslet. Hilsen Siv Jensen" :) Siter 98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil. x - NA 1994 Mazda Miata 1.8 x - Mange BMW E28. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hersker Hans Skrevet Oktober 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2006 "Problemet" med denne avgiftsomleggingen er at dieselbiler blir foretrukket. Det er feil, når det faktisk finnes bedre og renere alternativer. Regjeringens (og Norges) miljøalibi forsvinner i samme åndedrag, fordi dieselmotorer slipper ut langt mer skadelige nitrøse gasser og sotpartikler. Hvem er det som IKKE chipper en turbodiesel i disse dager? Forbruket øker, og svartrøyken står, selv av nesten nye dieselbiler! Det folk fleste IKKE vet, er at diesel med lavt svovelinnhold er dyrt å produsere, samt at fjerning av svovel fører til høyere forbruk. Med andre ord er man omtrent like langt når det gjelder utslipp av regjeringens "motegass": CO2. Noen som virkelig tror at diesel som drivstoff vil fortsette å være rimeligere enn bensin? En bensinmotor kan med enkle grep kjøres på propan, E85, etanol osv, som etter det jeg vet slipper ut mindre CO2 og svært lite annet. Men slike biler, f.eks. Saab 9-5 Biopower, blir faktisk straffet med det nye systemet! Hvem vet forresten om CO2-avgifter får tilbakevirkende kraft, f.eks. at folk med dårlig råd og gamle biler verdt 60.000 må betale mye, mye mer enn en som har god råd og mulighet til å kjøpe seg 530d med 60000 kroner i avslag? Det der jeg også lurer på, kan ikke skjønne at diesel er så mye mere miljøvennlig, sånn personlig så blir jeg dårlig av lukta av diesel, og hater det generellt, selv om jeg har dieselbil jeg og, sier ikke at det er miljøfarlig selv om jeg blir dårlig av det da. hehe. så i avisa i dag at diesel skal bli like dyrt som bensin. Hvorfor er egentlig diesel billigere? Siter Driftfun.com 1967 Chevrolet Camaro LS1/T56 1990 Chevrolet Van 6.5 g30 1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.