Gå til innhold

Min nye Audi 90 2,2 Turbo

Ranger emnet


Rally Koffen

Anbefalte innlegg

Heisann. Kan fortelle litt om historien om kjøpet av min Audi 90 2,2 Turbo

 

 

Fikk låne 20000 +/- så det jeg var ute etter var en bakhjulstrekk eller turbo bil :)

Så først denne da lå den til salgs av en i i spikkestad/slemmestad området, skulle ringe på den etter at jeg hadde diskutert med stefattern men da jeg kom opp igjen for å finne nummeret var den solgt :(

Da kikka jeg etter en annen bil og fant en ascona b som stefattern skulle kikke på mens de var på hytta,

det blei ikke noe av det da bilen hadde stått uten skilter i 2år og den ikke var godkjent med motoren.

 

Var hos bruttern denne uka å kikka litt på nettet og fant ut at audi`N sto til salgs igjen, nå skal jeg faen meg ha denne bilen.

Stefattern og mamma kom igjen fra hytta å vi diskuterte bilen litt, kom jo ingen vei så jeg dro ut med Rørvik`n å vi stakk på den faste råneplassen å møtte Espen og noen andre.

Fant ut at han ene der kjente han som hadde Audi`n så jeg fikk nr hans å spurte om han ville møte meg så jeg fikk se på bilen. Bilen ser helt grei ut men er selvsagt ikke noe glansbilde. (kan ikke regne med det til den prisen) Jeg kikka litt på den så ringte jeg til stefattern og bruttern å lurte på om de unne komme å se på den da de har litt mere peiling på bil en meg (bruttern er vag mekaniker så da tar han seg av det) blei til at vi skulle prøve bilen og jeg satt hele turen med ett glis om munnen. Den dro noe sykt.

 

Vi bestemte oss for at vi skulle ta den med ned på jobben til bruttern å se under bilen, null rust og null lekasje på motor. + 2,5/3" eksos hele veien.

Sjekka forsikring på bilen i sta og da var det avgjort at jeg skulle ha bilen.

 

Den var inne til eu i fjord, feil : slitt skilt. Så var den inne i år også : Slitte dekk forran, sprekk i rute og bytte noen foringer i forstillinga.

 

Pris : 16000 ferdig Eu OK, 14000 vis jeg fikser feila selv. siden bruttern får tak i dekk, foringene var kjøpt og onkel får billige ruter så tok vi den uten Eu OK.

 

Bilen er en 1986 Audi 90 2,2 turbo FWD (vet ikke hvilken bil motoren kommer fra, men er enten en gammel S2 eller 200 turbo noen som vet ?)

Rundt 180hk på 0.6bar

15" skrudde BBS

Ny bar måler

Ny Dumpventil

Følger med saab intercooler.

 

Får bilen i løpet av neste uke :)

 

Bilder:

1261595-bilde2-dc050511002.jpg

Spesiel front :

1215299-bilde4-hpim0181.jpg

15" skrudde BBS:

1215299-bilde3-hpim0180.jpg

Fra siden:

1215299-bilde1-hpim0184.jpg

Motor:

1215299-bilde5-hpim0179.jpg

 

Har noen flere bilder, ikke jeg som har tatt disse og de vil bli byttet ut når jeg får bilen hjem :)

89 Mazda 323 4x4 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gratulerer med gøy bil, synd den mangler quattro så hadde den vært enda gøyere...

 

Motoren din er en 10 ventiler turbo, kom i 100tq, 200tq, urquattro, er endel forskjellige utgaver av disse motorene, alt fra 165 til 200hk. S2 motorene har forøvrig 220hk og har 20 ventiler.

-01 Audi RS4

-86 Urquattro 20V Turbo

-92 S4/S6 Sedan

-86 GT Coupe

-86 Scirocco GTX 16v Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med gøy bil, synd den mangler quattro så hadde den vært enda gøyere...

 

Motoren din er en 10 ventiler turbo, kom i 100tq, 200tq, urquattro, er endel forskjellige utgaver av disse motorene, alt fra 165 til 200hk. S2 motorene har forøvrig 220hk og har 20 ventiler.

Okey, takk :)

Veit du hvor mye effekt jeg evnt, kan få vis jeg monterer den lille coolern jeg fikk med ?

89 Mazda 323 4x4 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp,gratulerer med grom bil.

 

brodern hadde en rød 90 type 85 med 200 10v turbo motor han også.og jeg syntes hvertfall det gikk greit.

 

få på noen v8 baklys og enkle lykter forann så er du i boks:)

Frontlyktene vil jeg beholde da de er ganske sjeldene, har lyst på V8 baklyter men det blir ikke før senere i så fall .

 

Var den motoren godkjent i vognkortet ? i såfall hvordan fikk han den godkjent ?

89 Mazda 323 4x4 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig lett å trimme disse motorene også..

Trenger ikke chip. Det du trenger er blødeventil på wastegate styring og en sperre ventil på slangen til map sensoren i ecu'en.

 

Det var det som var gjort med min, original hjernen kutter bensinen ved 0.6bar og for å komme over dette må du lure hjernen. Så på min var det en sperreventil ved 0.6bar inn på ecu'en, mens jeg egentlig ladet 1.2.

Bensin og tenning er ikke nødvendig å stille på.

 

Jeg hadde en MC1 motor vel og merke, med 1 bankesensor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig lett å trimme disse motorene også..

Trenger ikke chip. Det du trenger er blødeventil på wastegate styring og en sperre ventil på slangen til map sensoren i ecu'en.

 

Det var det som var gjort med min, original hjernen kutter bensinen ved 0.6bar og for å komme over dette må du lure hjernen. Så på min var det en sperreventil ved 0.6bar inn på ecu'en, mens jeg egentlig ladet 1.2.

Bensin og tenning er ikke nødvendig å stille på.

 

Jeg hadde en MC1 motor vel og merke, med 1 bankesensor

 

Så vis jeg kjører med mere enn 0.6 bar så sperrer den likevel på 0.6 ?

89 Mazda 323 4x4 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frontlyktene vil jeg beholde da de er ganske sjeldene, har lyst på V8 baklyter men det blir ikke før senere i så fall .

 

Var den motoren godkjent i vognkortet ? i såfall hvordan fikk han den godkjent ?

 

 

vis jeg ikke husker feil så ble den godkjent med motoren,men jeg skal høre med han neste gang jeg møter han...

- 80 quattro 5e

 

x 85 Audi Coupe Gt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige ier sa at han hadde prøvd den på 0.9bar men en sier at den ikke mr.deej sier den kutter bensinen når den går over 0.6bar, får se når jeg får bilen om det som mr.deej sier allerede er gjort eller om jeg må gjøre det selv :) Tror jeg har finni litt historie om bilen, men skal sjekke ut det mere senere :)

89 Mazda 323 4x4 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjør på.. min banket litt ved over 1.2bar som peak.. Lå vel på 1-1.1 på slutten av turtallet. Gikk som bare det, utrolig moro å kjøre med slik gammel turbomotor... Turboen kommer plutselig og brått :D

Synd det ikke er quattro da men men

Blir quattro etterhvert ... tror jeg... men du kunne ikke lagd en veileder til hvordan jeg får lurt ECU ? evnt forklare meg her og hvilke deler jeg trenger osv :)

89 Mazda 323 4x4 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår