Gå til innhold

Ny bruksbil: 86 Golf GTi 16v

Ranger emnet

Polardego

Anbefalte innlegg

Igår handla jeg meg en 86 Golf GTi 16v som jeg har tenkt ha en stund som bruksbil til noen kommer og vil kjøpe den... :D

Litt smårep. må til, blant annet nye skiver/klosser og en kalipper bak. Videre skal jeg bytte vannpumpe og reg.reim før den blir tatt i bruk for fullt.

Her er bilen slik den ser ut nå. Så får vi se etterhvert hva og om noe blir endret. Det var iallefall ikke mye rust på bilen, og den fungerer bra.

Det blir i allefall ikke 90`fangere på den, det kan jeg si sikkert. :shake

Noen bilder:

Bilde_126.sized.jpg

bilen24.jpg

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir i allefall ikke 90`fangere på den, det kan jeg si sikkert. :shake

Det ble jeg glad for å høre.

Begynner alle einserkara og få lyst på noe litt "nyere" no om dagen? Kan nesten virke sånn:)

Så ut som et fint utgangspunkt må jeg si. At det er 16v er heller ikke noe ulempe.

Også det vanlige spørsmålet, hva er planene videre med den?

"The devil on my shoulder got a devil on his back"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du også havna med IIer nå a, Håkon.. Jaja, 2 lykter, Gewinde, kromfangere og BBS RS, da er man i mål ;)

Joppe som står ved siden av på første bilde? Passat kara, Polardego selger og kjøper biler av yrke, ikke rart det blir en del (fine) biler i gården.

Er det lyktespylerne der ettermonterte?

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lyktespylerne er nok helst originale.

Synes nesten du burde beholde fangerne og listene på dørene, og skaff deg en 4-lykters grill fra GTi/Sport (med den røde stripen), så kan du gå for komplett GTi-stuk på bilen.

Gewinde i passe høyde, samt noen old school felger regner jeg med at det kommer på med tiden uansett. Gjerne BBS RS som Eirik sier:) ET 20-25 i 8x15 hadde så absolutt blitt knall.

"The devil on my shoulder got a devil on his back"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi se, svare på spørsmål...

Som Eriksmill sa, så driver jeg med bil og da hender det at jeg kommer over biler som denne.

Planer? Tjo, først skal jeg ha den eu.ok og klar. Så får vi se da, men det blir nok ikke BBS RS og hvertfall ikke kromfangere...

Enkelgrill vurderes, men så var det dette med bra lys om vinteren også... :)

Ja, orginalfangere og lister beholdes, jeg synes den ser tøffere ut nå enn hva jeg tror den vil se ut med 90 fangere. Skal leke meg litt i Dubmodder jeg.

Er uansett et bra utgangspunkt, lite rust og bra teknikk.

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med grom børse, Håkon. :)

Var lyktespylere originalt på delebilen min i hvert fall, og de var prikk like.

Det er/var påbudt i Sverige, så om man har en bil som er importert derfra er det derfor.

Delebilen min hadde 9,2 liters spylertank! (!!!)

1983 VW Golf I GTI 16v

1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6

2009 VW Scirocco III TSI

Lenke til kommentar
Del på andre sider