Gå til innhold

Trenger litt hjelp!! finnes ikke noe tegn til strøm i bilen :(

Ranger emnet

Morten_740

Anbefalte innlegg

jeg har overhalt motoren min å fikk den inn i natt nermere klokken 4 i kaldt regnvær, alt er koblet på, men har et lite problem å det er at jeg ikke har noe tegn til størm i bilen!

jeg har målt strømmen rundt på motoren å det viser godt med strøm. starteren funker også, men alt inni bilen er helt daut!

går ikke ann å starte bilen går ikke ann å ha på cd spilleren, ingen ting av lysene funker.

er det noe hoved sikring eller noe relè som kan være gåent eller noe annet?

trenger virkelig hjelp!! skulle ha bilen på eu-kontroll idag men det ble jo ikke noe av :p hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det første jeg ville sjekket er sikringene.. etter det, ville jeg sjekket alt av ledningsnett som går fra motoren/batteri og inn i bilen. Om det er koblet til etc. :) Målt sikringingen? om det er NOEN sikringer som har strøm..

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det første jeg ville sjekket er sikringene.. etter det, ville jeg sjekket alt av ledningsnett som går fra motoren/batteri og inn i bilen. Om det er koblet til etc. :) Målt sikringingen? om det er NOEN sikringer som har strøm..

ingen av sikringene som jeg har målt har strøm. alt i motoren har strøm å jeg har målt på alt som har strøm i seg i motoren å der er det nok av strøm, men hva er det første + ledningen kommer til i bilen? (noe hovedsikring)? eller et relè??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hos meg er ene kabelskoen gått av på en av de 2 kablene på + polen på batteriet.. så den ligger sånn at den er litt borti bare.. tar jeg av den ledningen, så har jeg absolutt ingen strøm i hele tatt.. motoren stopper, og ingen strøm inne i bilen.. sjekk det..

Volvo 760 - 88 Modell (Prosjekt T5, tråd kommer)

Volvo 740 TIC - 87 Modell

WV Golf 2 GTD - 87 Modell (Til Salgs)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jord kabelen fra batteriet har en tendens til å ryke på 740! sjekk om du har kontakt mellom jord eller minus på batteriet og karosseriet!

Hvis du har et multimeter gjør du dette ved å sette den i diodetest eller sånn at den piper hvis måleledningene får kontakt med hverandre.

jordkabelen er helt i topp form, som sagt så er det strøm i alt som er i motor rommet. starteren går rundt vist jeg tar skruhjernet inn på styre starteren eller å det heter :p hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hos meg er ene kabelskoen gått av på en av de 2 kablene på + polen på batteriet.. så den ligger sånn at den er litt borti bare.. tar jeg av den ledningen, så har jeg absolutt ingen strøm i hele tatt.. motoren stopper, og ingen strøm inne i bilen.. sjekk det..

2 kabler? jeg har bare en på? hehe, men tror neppe det var noe kabel nummer 2 på bateriet. men jeg stikker ut å sjekker med en gang får å være helt sikker :p hehe (ute å sjekker)

eh nå var jeg foresten ute, jeg tengte jeg måtte informere at jeg har et 95ampær bateri å er mye større enn vanlig bateri å den andre kabelen lå vist under bateriet å var ikke lett å se,,, :p nå er det strøm inni bilen men jeg måtte vist lade bateriet litt nå :p hehe...

TUSEN TAKK FOR HJELPEN :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider