Gå til innhold

Bremser

Ranger emnet

Laaars

Anbefalte innlegg

Så et "Big Brake" koverterings-sett til Golf II. Dette kosta rundt 20k, og ga meg en kraftig bakoversveis.

Men jeg har sett mange her snakker om G60 bremser osv.

Kan man sette på dette, og deretter kjøpe et Big Brake kit med kun skiver og kalippere etc. (Tenker på Brembo)?

Eller hva må til?

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norskbildelesenter har ombygging sett av VW til skivebrems bak til 4000 + moms.. Deretter kan du bytta til større bremseskiver. Prob. me detta e jo atte dekkå blir låst me ein gong.. Fordelen me VW Golf G60 e jo ABS`n! G60 bremsene e sinnsyke ;)

-89 mod Opel Senator 3.0liter(Drivstoff sluker)

X-97 mod Caddy

X-97 mod Polo 6N 16v

X-98 mod KIA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Laaars

Da er det jo bare å pumpe-bremse:D

Forran da? Må jo ha skriver der også...

Er det mye jobb hvis man bytter til G60 med ABS eller?

Går utifra atte du har skive brems forann ? Kan setta på større skiver der også vel. Å bygga om te ABS e jo stress/mye arbeid! I d heila tatt så bør du konna gjøra d sjølv viss d ska "lønna seg" ;)

Men norskbildelesenter.no har utstyret du trenge !

-89 mod Opel Senator 3.0liter(Drivstoff sluker)

X-97 mod Caddy

X-97 mod Polo 6N 16v

X-98 mod KIA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg har ikke peil. på Golf, og det vraket jeg har stående består av 1 stk. rustent karroseri, bakaksel, trommelbremser ++

Dvs. ingen bremser forran. Men hvis jeg kjøper meg ny Golf, noe jeg skal, så sitter det sikkert skivebremser forran da håper jeg :)

Men er det bare å slenge på større skiver der, eller må de forsterkes eller no?

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En 1,8 liter med K&N filter og et effektanlegg som gir lyd, ELLER en GTI 16v er vel ikke "sykomye" motor, så jeg vil tro det holder ja :)

Når jeg har fått på G60 bremser, kan jeg da kjøpe nye skiver og kalippere fra f.eks Brembo?

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider