Gå til innhold

renovering av b230et og montering i 240.. B230K -> B230ET

Ranger emnet


Vomaz

Anbefalte innlegg

  • Svar 154
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hehe ja skulle nesten tro at det går og stille teninga men men komt noe videre?

 

mye en må modde på oljerøra?

skal jo til på dette eg oxo til helga:D

jeg måtte vri røra litt.. også er oljekjøleren montert rett bak de tre hulla i spoileren;)

 

dersom man ser i første innlegg ligger et bilde...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

legger ut litt flere bilder...

 

bilen er nokså ferdig montert.. må ha på regreim dekselet... men må sjekke at alt står rett for pluggene blir sotete, kommer sort røyk *han enda litt 95 på tanken*, ujevn gange... +++ noen som kan komme med tips?

 

Hvilke ledningerer er tilkoblet hjernen på jordingspunktet?? noen som vet?

 

motorbytte37.jpg

 

motormontert8.jpg

 

motorbytte48.jpg

 

motormontert1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det skal vaskes i motoren når jeg får den til å gå slik den skal.. nå viser det seg at svinghjulet er montert feil såe da er det bare å ta ned girkassen og montere på nytt...

 

 

noen som har et bilde av hvordan svinghjulet skal stå når stempel en er på topp? mener det er 90 (+ - 15 grader) grader mot venstre når man sitter i bilen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er no noe slikt bort i der, folk skriver på forumet her 90 grader el noe slikt,

oxo var det noe med ødp huska ikkje heilt korsen det var detta greia der

 

men kan sjekke og ta et bilde av hvor den tappen står når motor står i ødp

 

om du ikkje finner ut av det,

skal oppom heime en tur på mandag,

1981 240TIC Prosjekt

1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er no noe slikt bort i der, folk skriver på forumet her 90 grader el noe slikt,

oxo var det noe med ødp huska ikkje heilt korsen det var detta greia der

 

men kan sjekke og ta et bilde av hvor den tappen står når motor står i ødp

 

om du ikkje finner ut av det,

skal oppom heime en tur på mandag,

var å gløttet på en annen motor.. og der sto tappen i starterhullet... såë jeg har også fått feil info.. menne nå starter og går motoren... MEN har fått lekkasje i kjøleanlegget.. ene frostbrikken som er lekk *den brikken som ble utbyttet da det var en motorvarmer der som ikke var tett.. *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på tide med en oppgradering...

 

da er "det meste" ferdig... alle de forbanna småtingene som utsetter prøvekjøringen...

 

har montert en motorvarmer i frostplugghullet da frostpluggen "datt ut":rockets :win

 

 

menne nå når jeg kjører så må jeg gi gradvis gass, dersom jeg gir bånn gass skyter den noe inni farsken:wonder:

 

har kjøpt nye plugger, fordelerlokk, rotor, pluggledninger, sjekka tenninga/ sjekka at alt står rett, også svinghjulsføleren!! skal kjøpe ny coil og coilledning i morgen:klovn:

 

noen som vet hvorfor den skyter?? dauer av?

 

dette skjer ved 3-4 tusen rpm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff... fan ke du må no slit mæ dn der biln ass... kjipt... får håp vi får dn på g... må jo va nå mæ spjellfølarn elr tomgangsregulatorn.. nokko a ledningan dar som e gåen eller nån a di e defekt. hadde du plokkæ a spjellfølarn når du overhalte? posisjon på den må va rett.

e litt lei no, ja:puke:

 

e hadde ikke laus spjelfølern, plugga bærre kontaktn ut...

 

å e gikk over ledningen førr å sjekk etter skade osv:shake

var noen ledninger som hadde vært nært eksos/turbo når motoren sto i 740n (isolasjon var smeltet), de ble fikset med at det ble skjøtet inn en bit kabel!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår