Gå til innhold

renovering av b230et og montering i 240.. B230K -> B230ET

Ranger emnet

Vomaz

Anbefalte innlegg

ser bra ut dette!! hva koster en slik motor'a??

jeg ga 15k for 740n.. var sikkert ikke verdt mere enn 5-10k men men... jeg hadde sikkert ikke trengt å overhalle hele motoren, men ettersom jeg skulle ha nyere råder, kjøpte jeg en renovasjonspakke fra Pedersen racing til da 5k..

jeg anbefaler at man kjøper en komplett bil.. for da har man "alt" man trenger, slikt som; lmm, oljekjøler, ledningsnett, hjerne, kasse, dynamo, pumper, servopumpe *på rett siden* osv osv...

jeg har modda oljerørene og servorørene fra 740 slik at de passet i 240n.. det er slik at egentlig går oljerørene på 740n *rørene til selve kjøleren* der motorputen skal være på 240n..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 154
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

jeg ga 15k for 740n.. var sikkert ikke verdt mere enn 5-10k men men... jeg hadde sikkert ikke trengt å overhalle hele motoren, men ettersom jeg skulle ha nyere råder, kjøpte jeg en renovasjonspakke fra Pedersen racing til da 5k..

jeg anbefaler at man kjøper en komplett bil.. for da har man "alt" man trenger, slikt som; lmm, oljekjøler, ledningsnett, hjerne, kasse, dynamo, pumper, servopumpe *på rett siden* osv osv...

jeg har modda oljerørene og servorørene fra 740 slik at de passet i 240n.. det er slik at egentlig går oljerørene på 740n *rørene til selve kjøleren* der motorputen skal være på 240n..

Ja, +2!

Har brent meg to ganger på "komplette" motorer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jess eksosn ble vell bra ;) var trett i dag morres... fådd kjørt no a? glemt å betale telefonregninga på moben så får ikke ringt :x :p

synes det ble knall;)

fikk ikke tak i tenningslampa i dag.. såe e trur e stekk te mo en tur på torsdag.. å kjøp ei, kjekt å ha..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mesteparten av bankingen/kaklingen ble borte da jeg fylte olja til max.. den var ca 3/4 på merket..

men pluggene var SOTETE og motoren ristet noe inni hælvete..

såe skal skaffe tenningslampe å få det sjekket..

men skal man ikke merke forskjell dersom man vrir på rotorn?

jeg løsnet settskruen til fordeleren og prøvde å vri litt, uten forskjell på turtallet...

da jeg kanskje innbildte meg at den gikk litt penere så når jeg tok en liten prøvetur hadde den ikke kraft i det hele tatt...

mulig jeg har satt inn fordeleren en tann feil elno, selv om alle merkene sto på "sin" plass.. kan tilføye at jeg har FULL tank med 95, tror den vil bli tappet ut og får så å bli fylt opp med 98..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei.. En B230k - fordeler får du nok ikke stilt da den er tom.. Tenninga ble da styrt av impulsgiveren på svinghjulet samt bankesensoren på blokka. :)

Volvo 945 tic 1996 / Nissan Navara 2006

Volvo 760 GLE Tic 1984 [X] / Volvo 240 GLE 1986 [X]

Volvo 745 TDI [X] Volvo 740 Tic 1987[X]

Volvo 240 GLE 1989 [X] Volvo 240 Tic 1988[X]

Volvo 940 1993 [X] Volvo 240 1985 [X] Volvo 240 1987 [X]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også lager du molotov cocktail med 95-bensina :D

Fått sjekka tenninga enda da?

hehe... nei, har ikke sjekka tenninga enda.. får ta det i morgen:boxers

nei.. En B230k - fordeler får du nok ikke stilt da den er tom.. Tenninga ble da styrt av impulsgiveren på svinghjulet samt bankesensoren på blokka. :)

hmm... fortenningen heter det vell dersom man stiller/ roterer fordeleren, eller..??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan stille/rotere fordeleren så mye du vil uten at det skjer noe.. Har selv en b230k motor i bilen min med 531topp og A-Forgasser får ikke stilt tenninga..

Volvo 945 tic 1996 / Nissan Navara 2006

Volvo 760 GLE Tic 1984 [X] / Volvo 240 GLE 1986 [X]

Volvo 745 TDI [X] Volvo 740 Tic 1987[X]

Volvo 240 GLE 1989 [X] Volvo 240 Tic 1988[X]

Volvo 940 1993 [X] Volvo 240 1985 [X] Volvo 240 1987 [X]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan stille/rotere fordeleren så mye du vil uten at det skjer noe.. Har selv en b230k motor i bilen min med 531topp og A-Forgasser får ikke stilt tenninga..

men jeg har jo en b230et, med k-fordeler.... vrir man på en fordeler forandres fortenningen...:hvaskjera

Lenke til kommentar
Del på andre sider