Gå til innhold

renovering av b230et og montering i 240.. B230K -> B230ET

Ranger emnet

Vomaz

Anbefalte innlegg

• Svar 154
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Dette med at den dauer ut/skyter hadde jeg også med min. I forbannelsen heiv jeg over tankpumpe fra 740'n nå er alt bare flotters.

hmm... jeg får prøve det...

eg bruker jo pumpene fra en b23e 82mod motor.... de operer vell med et litt høyere trykk?!?

bilen starter og går, men ganske ujevnt både på tomgang og ellers,

når jeg kjører er det greit drag opp til ca 3-4000rpm... MEN jeg måtte fylle 31 liter allerde etter 9.8mil!!!!!!!! såe bensin får den:hvaskjera

det er 3 ledninger som forsvinner, som jeg er usikker på, da farge, plassering og funksjonen er ikke tilstedet...

- en ledningen er ut fra nr 11 på styreenheten *kommer +12V ut* (gråhvit elno)

- en orange ledning som kommer fra spjelkontakten, inn på styrehjernen, forså inn på tomgangsregulatoren, og ut fra tomgangsregulatoren er det en til ledning som er klippet *skal til enhet nr 290 som er ECU som er vist en styring for ABS og antispinn, leste dette ut fra haynes-boka til 740*

- en blå-rød lening som kommer fra tomgangsregulatoren der går det ut to stk hvor en er klippet og dårlig merket.. den skal vist også inn på styreenhet nr 290

den orange og blå-røde skal inn på nr 1 og nr 2 på den ECU styringen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Endelig fant jeg en tråd som kan hjelpe meg på vei, det har seg slik at jeg skal gjøre akkurat det som dere andre gjør her, med samme type/modell- bil og motor, det eneste problemet mitt er at jeg ikke har så mye greie på elektronikk så jeg har litt problemer med det elektriske. håper dere kan hjelpe meg litt, kanskje litt frekt spurt men tar en sjans.

ang. den bensin pumpen, han som jeg kjøpte min motor av sa at jeg måtte bruke bensin pumpen fra 740´n, kunne ikke bruke den fra 240 pga, den var for svak i forhold til det ET motoren krevde. vet ikke jeg men fikk med den pumpen når jeg hentet motoren.

dere vet sikkert dette men jeg måtte også ha en tileggspumpe som skal stå nede i tanken, den mangler jeg men må få tak i den.

Ellers så må jeg få si at det er et kjempe fint prosjekt dere har her :)

Mitt Prosjekt :

Overhaling av b230ET

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da har jeg montert bensin pumpa i 240, hentet fra donorbilen!!! å nå starter den knapt, skyter inni hælvete å er bare et hælvete.. :puke:

henter meg en ny bruksbil i morgen *VW turbodiesel:fatality: *

såe får se når jeg får lysten tilbake å mekke litt på volvon:boxers

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i hælga skal jeg sjekke om ikke jeg finner hva som er feil med bilen.. :hvaskjera vil kjøre Volvon!!!!

tenningen står på ca 18 grader og pluggene blir sotete, har kjøpt startgass så får se om jeg finner noe falskluftlekkasje samt ta en komptest...

Lenke til kommentar
Del på andre sider