Gå til innhold

renovering av b230et og montering i 240.. B230K -> B230ET

Ranger emnet


Vomaz

Anbefalte innlegg

  • Svar 154
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

fått til motoren no?

 

holder på med min gleder meg til å bli ferdig:)

plages med at den ikke går skjikkelig:hvaskjera

er jo et møkkavær så det frister ikke akkurat å mekke noe.. også om hverdagene drar jeg på jobb i 6-7tia og kommer hjem i 6 tia om ettermiddagen:shake

 

 

18 grader? Skal det være så mye fortenning asså?

det står i både haynes og volvo rep boka *om b230et* at tenningen ikke kan justeres, selv om man vrir på fordeler, da bare kompenserer motroniken for feiltenningen..

 

Kan virke utifra forklaringen din at blandings forhold er litt på villspor. og 18 grader er litt vel mye vil jeg anta, så mitt forslag er å justere tenning og blanding.

skal sjekke blandingen når jeg får tak i den rette måleren.. :boxers

 

tenningen kan ikke justeres, men det kan blandingen.. jeg får heller ikke til å stille tomgangen selv jeg vrir på tomgangshjulet.. såe allerførst må jeg få ned tomgangen, til rett turtall *som er ca 900rpm*

nå er den på 1000-1100rpm...

 

såe det som skal sjekkes når jeg får tid i garasjen i morgen så skal det sjekkes; bensintrykk, coil, plugger, pluggledning, fordelerlokk, rotor, kompressionstrykk, rett motstand i dysene, dysespredning, kaldstartdysen, falskluft *har 2 bokser startgass*, at alt har god kontakt ++++ det jeg kommer på..

 

kjenner jeg savner volvon!!!! har kjørt mazda e2200 diesel i 4 uker og kjøpte meg en VW Vento GL 93mod (turbodiesel) nylig,:shake pga måtte ha en pendlebil da jeg har flyttet til et større hus og ble avhenging av bil:puke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, du jeg lurer på noe.. den batteri kassa du har i volvoen som du har montert motorn i nå. er den org fra volvo.. asså får jeg kjøpt den hos volvo?

så den på bilde da motorrommet var nyvaska og uten motor på s.1

 

Mvh TG

 

den batterikassen er org ja.. er en sånn låsebrikke som holder batteriet på plass også, men den er ikke montert på bildet, derfor det er litt hakk i kassen.. mener det er slik batterikasse i biler fra 1987-93 ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den batterikassen er org ja.. er en sånn låsebrikke som holder batteriet på plass også, men den er ikke montert på bildet, derfor det er litt hakk i kassen.. mener det er slik batterikasse i biler fra 1987-93 ;)

 

oki =) da får jeg høre med volvo på mandan..

 

så utruli lei av rustede batterikasser :/ tenker på å lage nytt patent i rustfritt da men :P

- VOLVO -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei. sjekk temperaturføleren på som sitter i topplokket. min var defekt på den gamle 745en, og jeg sprengte da co-måleren til det lokale verkstedet... hadde også startproblemer når bilen fikk litt lunk, og ble tilnærmet umulig å kjøre....

sjekk også formotstanden til dysene(den hvite klumpen so stod i 740ens venstre innerskjerm..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vomaz : 4 uker er da ikke lenge :)

jeg kjørte en gammal nedsleten og humpete patrol nesten et år jeg før jeg kunne sette rompa ned i volvo sete igjenn, og det skal jeg si deg jeg hadde savnet leeeenge hehe

 

jeg savner setet allerede!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mulig jeg er på villspor menne. sjekk om du har riktig ledninger på coilen + og - lissom.

eller kanskje lmm er litt vrang.

 

en skulle jo tru at 240 pumpa gir nok bensin. det med at den brukte mye.

 

kanskje btr ikke slipper tilbake nok.

 

jeg vet at coilen er rett koblet.. har prøvd flere coiler også..

 

skiftet både hovedpumpa og tanktpumpa til 740...

 

har også prøvd annan LMM, bensinpumpe, dysemotstand, slutsteg, styrehjerne, BTR, plugger *holder bare til 4-5 start!!!!!!* dysene er også sjekket om de er lakkasje på og spredning! har også målt dysene og startdysen, coil, lmm, +++ såe vetta FAAAEN

 

har desverre ikke fått tatt meg tid til å sjekke bilen noe mere i d siste.. men kjekt med mere info om hva jeg bør sjekke...!! syns jeg har sjekket det meste nå!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei !

:fatality:

Har du sjekket at rotoren peker rett mot pluggledning nr 1 ved motor i ødp.

Står denne feil får du problemer ved høyere turtall pga. større fortenning.

Lykke til videre.

 

har sjekket at kammen til mellomakslingen og toppen står rett iforhold til ØDP (veiva/svinghjulsføleren), og alt er satt slik det skal.. såe får se hva jeg finner ut i hælga.. dersom jeg får tid å mekke litt.. :hvaskjera

Lenke til kommentar
Del på andre sider

datasprut.

 

det er sterkt vurdert!! men så er det de penga...

 

dersom jeg ikke får den iorden før nyåret blir den antageligvis avskiltet for så å få datasprut, bedre kasse, diffbrems, grovere understell og div dilldall blir forhåpentligvis skiltet ijenn rundt juli 07 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår